SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Thursday, May 31, 2012

Aku PANTANG sungguh dgn maknusia.....

           Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam Khames guys.Cepat sungguh masa berjalan.Kejap nau dah ari kames kan.Pejam celik pejam celik esok dah masuk bulan baru.Err oleh kerana aku tulis entry pon da lambat so secara otomatiknya arinih da masuk dah bulan baru..kehkeh :P Diam x diam dah pertengahan tahun rupanya.Tinggal lagi sebulan jek nak sambut bulan puasa,then hari raya,pestu smbut hari kemerdekaan,tup2 dah ujung tahun & masuk pulak lah ke tahun baru 2013.Whoaa makin tua nampaknya aku..Hanya yg tetap kekal sama x kan berubah walau dah taon 2020 sekalipun ialah aku tetaplah katik x tinggi2..anyonyoooo kene gigih minum calsiyumm bebanyak & bergayut kt tiang mcm beruk nmpaknya *seolah2 mcm berkesan utk jadik tinggi*
      Semakin aku nk menghampiri umur dewasa nih,makin mcm2 yg aku lalui.Makin byk permasalahan & konflik dlm diri,persekitaran,kerjaya,kuarga,persahabatan bla bla blaa.D sebabkan makin byk sgt permasalahan yg x penah habis nilaa muka aku yg dulu punye licin mcm model iklan SK11 teruih kemain haaa bnyak parasit yg idup menumpang iaitu jerawat.Haa x memasal dah kene kuar duit p pakar kulit pulak dah abe weeiiiii..Tetiap bulan kene p sesi rawatan muka utk mdpatkan balik kulit hok supo dulu..Mencikk mak tauu :P
       Bila dah makin dewasa nih jugak aku cepat nk melenting ngan pangai2 maknusia nih.Adekah kerana faktor hormon aku berkeadaan rope tu? Atau kerana semakin tua tahap kesabaran semakin menipis & goyah? Ehh tapi dulu aku bahek tauu yangg..Aku ni dulu susah nk marah meluat2 bagai kt maknusia nih.Tapi skg...hamik kau! Aku gase Rosnah Mat Aris pon kalah dlm bab melaser nih tahu..Antara soklan yg cukup aku gase nk hangin 1 badan ialah dok menanya bilanye aku nih nak kawen! Hadoihhh sumpah aku menyampah gila nk jawab bhai...! Grrr tetibe aku gase mcm nk bertuko jadik Hulk pulak bila x abis2 d sogok pertanyaan cenggitu.Hoiii orang kampung,aku belom kertu lagik tahu! *tudiaaa emo kemain kau* Nak tau dak jenis maknusia yg bikin aku pantang dlm idup nih..Hahh silo2 baco kek bawah nun haa..Ekau teraso,ekau punyo pasal..Eden tak campor ehh :P

        Aku PANTANG sungguh dgn maknusia.....

=>   MANUSIA SUKA JAGA TEPI KAIN ORANG : Woooo sumpah aku bengang gila dkt maknusia jenis ske menjaga tepi kain seluar spender org nih.Hal2 orang lain kemain haa sibuk nk amik tau sedangkan hal dlm kain sendirik x terjaga.Kain orang kemain dia kisah sgt,tp kain dia yg dah nk reput x nmpak pulok..Apa punya turr *kemain mami jarum kau*

=>  MANUSIA BERLAGAK TAK SUDAH : Dia punya eksen kalah retis popules yg dah menang award tu haa.Cakap nk besar sedangkan habuk pon tarak.Sembang nk kencang tapi hasil non hadoo.Cakap x nak kalah konon dia laah bapak segala gempak dlm Malaysia nih.Aku punya respon kt maklok cenggini -pegi jalanlah kau labuuu...:P

=>  MANUSIA PERAHSAN ABIS : Adoyaiii aku betei xleh masuk laa ngan maknusia jenis perahsan,syok sendirik,cover cun,bajet gempak nk mati ni abe weiii..Kadang die punya perahsan tu mcm lah dia tu cun melecun mcm Lisa Surirumah opss Lisa Surihani tuh weii.Pestu pulak dok sesedap gase mgutuk org lain mcm dia sempurna sereba serebi.Kemonlah..tolong jgn bagi isi perut aku terburai kuar hokeh!

=>  MANUSIA TAK RETI BERSYUKUR : Sume x kena kt dia.Tu x kena ni x kena.Tu x boleh nih x boleh merungut manjang.Tah apa lagik dia nk dlm idup nih aku pon xtau.Pelik aku dgn maknusia pesen nih...Bawok2 la muhasabah diri dik non..Bersyukurlah hape adanya yew dgn nikmat yg d beri percuma itew.

=>  MANUSIA TALAM BERMUKA-MUKA : Pesen maknusia cemni aku rase nk hantuk jek dia dgn talam tu balik.Kemain bermuka2.Depan ckp lain,blkg tudiaa kemain kau dok sedap mengutuk.Pekdah apa tah dia dpt dgn dok melaga2kan org tu..Puihh pangai serope teetttt *ayat ini tpksa d tapis krn x seswai utk bacaan bebudak blom matang lagi..harap maklum*

=>  MANUSIA PENDENGKI : Maknusia cmni mmg gamai sgt dlm dunia nih.Bak kata pepatah rambut same itam tp ati lain2.Dengki seolah2 dah jadik hobi dia.Pantang nengok kebahgiaan & kesenangan org lain,mulalah pasang agenda nk hancurkan pulak.Yg palin badol sbb dengki kesumat yg maha bangang tu pegi rela mandrem2 bagai.Haaa elok ler tuh jd pengikut syeitonn..Same2 masuk neraka yeww kaaakk!

=>  MANUSIA EGO MELAMPAU : Sume org ade ego,bhai.Tapi kalo dah kemain tinggi ego tuh,sentiasa nk menang manjang,pendapat dia sume betei org lain sume salah aku rasa bahek kau jgn bercampur dgn masyarakat lah oii..Pesen rope nih bahek pegi idup dlm utan berkwn dgn menatang.Agak2 kau ego terlebih bio rimau tu ngap kau..Haa tu makan dia bhai..

=>  MANUSIA TAK KENANG BUDI : Kita tolong dia dgn eklas,dgn penuh bahek tnpa sikitpun nk harapkan balasan,tup2 dia bukan takat lupa pertolongan kita tuh tapi dia siap dok cegite bukan2 blkg kite.Suma habis rahsia kita dia p bukak kt org.Ibarat tolong anjing tersepit,pestu anjing tu gigit kite balik.Pegi jahanam lah engkooo jebon! Bagus maknusia pesen nih betoi2 kasik anjing gigit sma dia baru tauuuuu :P

=>  MANUSIA HIPOKRIT TAHAP GABAN : Kemain hipokrit,kemain pelesu maknusia pesen nih.Idup dgn bayang2 sendirik.Palin hangam,jenis yg suka mencaras nih.Sume hak kite dia nk caras tmasuk boypren @ laki kite.Depan kite dialah malaikat tp belakang kite tudiaa mcm syetoonnn.Hipokrit kau mmg ngam oii..Kau mmg layak jd pelakon.Layak juga kau dpt award 'maknusia paling hipokrit dlm sejarah peradaban maknusia'

        Jangan sesekali mencontohi @ berperangai spt maklok d atas.Pesanan penaja : Kalau rasa nk ikut dia masuk neraka jahanam,pegi lah berbuat perkara2 jahanam jugak.Baru ngammm hooo !

        Err errr tujuan aku tulis entry cenggini d malam jumaat nih bukan utk bersikap poyo,menghentam maknusia lain konon mcm aku nih maknusia sempurna & bla bla blaa tp sebagai renungan bersama.Tak d nafikan,mmg sbg maknusia kita x lari dari melakukan khilaf & silap & akan ada sikap2 mazmumah dlm diri,tp elakkan lah jgn melebih2 sehingga menjahanamkan perhubungan & merosakkn jiwa.Berbuat baiklah sesama maknusia sejagat agar silaturahim kekal berpanjangan.Takde pekdah pon wehh ada sikap2 spt d atas tu kelak makin gamai org menjauhkan diri dari nk bekawan ngan kite.Dah tu sah2 dosa pon bertimbun2.Takut satgi x sempat mintak ampun & mahap kt maknusia dah pulak meninggal.Hengat,dosa dgn Allah boleh terus direct mtk ampun sbb Allah tu Maha Pengasih,Maha Penyayang & Maha Pengampun tp dosa dgn orang selagi org tu x ampunkan lu pikirlah sendirikk..Err err aku mtk mahap kekalau entry aku nih agak poyo & bikin panazz..Jom sesama kite muhasabah diri & berdoa agar mjadik khalifah & muslim yg baik dunia & akhirat.Salam ukuwah semua.Nunite......Salam :)

4 comments:

  1. Salam ukhwah,dear :)
    Dugaan dlm kehidupan sentiasa ada..nk tak nk kena trime :)

    ReplyDelete
  2. relax2...jgan marah2..nati cepat tua...hehehe

    ReplyDelete
  3. amboiiii ... banyaknya jenis orang yang pantang. Ehehe. But I somehow macam setuju lah dengan ape yang u tulis. Hehehe :)

    ReplyDelete