SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Monday, May 28, 2012

Di Sebalik Lagu : Aku Redha Sendiri

           Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam senin bloggers.Hemm arinih mood x bape nak best.Taktau apa pasai pulak tetibe mood nih nk ngengada smcm nk tacink2 bagai.Adatlah kan,ada hari2 tertentu mood kite x ok.Kenkadang ada hari yg kite kemain hepi x hengat dari setat celik mata smpai laa saat nk pejam mata,gelak xhenti2 smpai naik kebas pipi.Ada pulak tu rasa 1 hari mcm serba x kena,nk emo,nak ngamuk,nak mogok bla blaa.Kaum lelaki akan cakap kalo pempuan berpangai cemtu x lain x bukan nk dtg bulan lettewww..Haiih kau ingat time nk dtg bulan jek ke mood x menentu nih? Kalo namanye pempuan mmg x abis2 ada jek probs & konflik dlm diri.Bukanlah kaum lelaki xde probs,tp kalo nk d bandingkan,pempuan nih lg byk problem dalamannye, tau enggak..Pempuan nih senang jd bahan cegite org,x kira laa bahek @ buruk..Hemmm cobaaannn...
      Okeh2 mai nk cegite.Mulai dari arinih aku akan ada segmen baru iaitu Di Sebalik Lagu.Kalo seblum nih aku dah ade segmen Kaki Wayang Era khas utk pilem2 hottest kt panggung,segmen Islamic Entry khusus utk entry2 islamik tp utk segmen baru nih aku akan rungkai sikit2 mkna d sebalik sesebuah lagu @ lirik.Takyah nak tipu lah,engko org pon mesti suke dgr lagu kt redio,youtube segala kan.Dan ada antara lirik2 lagu tuh engko org rasa mcm kene jek ngan kisah idup kau kan.Sbg contoh kalau kau nih berchenta bgai nk rak,saling syg menyayangi tp xdpt restu family bila nk bkwen & terpaksa pulak putuskan hubungan tuh op kos kau akan sedih & tacink gila dengo lagu -Kau Di Paksa Aku Terpaksa by Scan kan? Aku yg takde kena mengena dgn itew cegite pon terasa hingga ke lubuk ati,nikan kau yg sah2 ada sangkut paut kan..
      Sekarang nih aku tengah menggila dgn 1 lagu lama yg popules era 1992 dulu.Ekceli,lame sudah aku mencari nama lagu & nama penyanyi lagu tuh tp baru semalam aku dapat infonya.Mati2 aku ingat lagu Zaiton Sameon,rupa2 nya bila dah dpt carik then dengo kt youtube aku tnya mak barulah mak kata penyanyi ni seangkatan ngan Zaiton Sameon,Siti Fairuz bla bla blaa..Tajuk lagu tu - Ku Redha Sendiri by Klthsom.See kau nengok,kalo x kerana lagu tuh sumpah mmg aku xkan kenal sapekah Klthsom tuh.Asal beliaw x popules pon? Nape beliaw takde pon kuar2 kt media mcm retis2 seangkatan yg smpai skg masih wujud & aku pon kenal..Low profile mcm aku letteww,maybe :D Meh hayati dulu lirik lagu nih...zasss

       Ku Redha Sendiri - Klthsom

Aku bukan aku
Yang kau kenali dulu
Engkau bukan engkau
Yang pernah memukau
Di hadapan kita
Dua insan berbeza
Yang mencari-cari
Arahnya sendiri
Suara senada
Seia sekata
Tiba saatnya
Bercanggah jua
Kita yang bersifat baru
Berubah dengan waktu
Kau dan keangkuhanmu
Mencabar kesabaranku
Kemana kelembutan
Bicara yang bersopan
Diriku d kasarkan
Oleh pengalaman
Andainya berjauhan
Rahmatnya kedamaian
Biarkan pergi
Biarku d sini
Biarlah pergi
Biarlah ku redha sendiri

         Aku pon heran apa kena mengena kucen dlm ini cegite..Err kucen mpunyai sedikit persamaan sbb seekor kucen betina redha d tinggal sendiri membesarkan anak2 yg gamai bila d tinggalkn kucen jantan yg telah membuntingkannye.Sikitpun kucen betina x heran bgelar janda. Kucen : Hoiii aku xde kena mengena laa dlm cegite kau! Jgn kaitkan aku & anak2 okeh! *grrr aku nk menyusukan anak pun x senang..!* (monolog kucen dlm ati dgn riak yg bengang nk mampos)

       Dalam lirik tu apa yg dpt aku simpulkan ianya berkisar tentang rasa hati *especially pempuan* yg merasakan pasangannya telah berubah & dah x seperti dulu.Kerana sikap angkuh & ego si kekasih adakalanya spt mencabar kesabaran pempuan tuh.Kalo dulu semuanya oke tp semakin lama terserlah sudah sikap @ warna sebenar lelaki yg d chentainya itew.Kalo dulu bicara lembut penuh sopan,tp semakin lama semakin myakit & melukakan sehingga pempuan tu merasakan berjauhan adelah rahmat baginya & dia redha apa saja yg berlaku... *Bajet mcm pakar chenta lak aku nih*
       Hah jgn dok pikiaq aku ade maksalah perasaan,gaduh2 ngan boypren bagai pulak ekk.Tak semestinya aku yg punya kisah kan *err sikit2 tu biasa laaa kan*.Sedangkan lidah lg tergigit bhai,nikan pulak makwe pakwe..eceeehh over tau! Moral of the lyrics - Cinta mmg indah,tp bisa jadik cinta juga myakitkan.Dek sbb syg & chenta yg mendalam tu adakalanya membuat kita merana & mkn hati kalo kapel kite tuh mcm teetttt ken.Sebab tulah chenta sesama manusia nih manisnya sekejap cuma,tp chenta kpd Allah selamanya manis.Chenta sesama manusia x kekal melainkan chenta kpd Pencipta kita,ALLAH SWT..Jgn jadi hamba chenta udaahhh siap berkorban x kene gaya.Tu namenye bahlol bin bongok..Renungkan yeeee

        Dengar & layan wokeh..Pada yg x suka lagu2 cemni & merasakan aku bercitarasa kampungan,1 aku nk cakap : Ada aku kisaaahh? Ehh terover lak...kehkehkeh

       Arghhh penat aaa menaip laju2 wehh.Baiteway mekasih sbb membaca keh.Aku nk pegi sambung layan blues..Nak tenangkan hati yg x tenang nih..Nak pegi hiburkan ati layan 3 Abdul kt tibi..Nak pegi menggumbirakan hati dengo redio & lastly nk pegi amek wuduk & baca yassin seblom tido..Hengat kengkawan,ada maksalah mengadulah kepadaNYA.Sesungguhnya,hanya kpd Allah tempat kita meluahkan segalanya krn DIA sebaik2 tempat mengadu & memohon...Nunite,salam :))

2 comments: