SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Tuesday, May 15, 2012

Oh Jerawat sila nyah kau dari muka aku...!!

           Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

     Salam Selasa guys.Wat gapo jek engko orang? Pheuww aku baru jek settle telan ubat niaa.Hemm adekah korunk tertanya2 ubat apekah yg aku mkn tuh? Adekah ubat demam? Oh semestinye tidak pasai aku sihat walafiat jek skg nih takde demam2 bagai.Ubat kurus?? Ohh noo..mende paling mustahil kalau korunk memikirkan begitu pasal aku dah sedia keding,ape kejadahnya aku nk telan ubat kurus! Ohh yeaa kau telan ubat tidur lettew kenn? Copp!! Tekaan anda salah sama sekali.Sebabnya kalau aku telan ubat tidur,sah2 skg nih aku dah membuta so sapekah yg akan menaip entry ini? Adekah roh aku kuar dari badan demi utk menaip entry ini? Ok sile abaikan aku merepek itu yaww..Let me story okeh..
     Alkisahnya cemni,dulu ken..ken *bajet cam cite gempaks abis* aku nih sorang gadis yg mpunyai raut wajah yg omeii + super duper kawaii *sile sediakan baldi utk muntah cepaat* krn tidak pernah mpunyai hatta sebijik jerawat pon d muka.Kulit aku nih dulunya memang xbyk ragam laa senang cegite.Kalau aku x cuci muka pom xde hal nya der,jerawat memang xpenah singgah d muka smpai kengkawan masa skolah naik jeles kt muka suci murni aku nih *terjun perigi*.Dulu pun sepatah haram jadah mekap xpenah lekat kat muka aku nih bhai.Pulak tuh aku nih dlm kategori kulit kering laa.Kata orang kalau kulit kering nih memey susah kemain nk naik jerawat tapi hamik kau dah tua nanti jeragat pulak bakal menyinggah d smping kulit cepat berkedut cam nenek kebayan.Bagi yg kulit berminyak nih memang merana gila lah asik nak kene beli kertas serap minyak ngan ubat jerawat tetiap bulan pasainya kulit cepat d tumbuhi parasit bernama jerawat tapiii kelebihannya ohh awet muda youu! Tapi tulaa..maknusia nih sememangnye xpenah bersyukur dlm idup.Dah leklok punya kulit kering,kemain nk sgt kulit berminyak konon2 melambatkan lah penuaan kt muka.Lagian time bebudak skolah dulu,normal lah kalau muka ade jerawat,ye dokk? Time tuh konon2 nk sgt lah kulit berjerawat menunjukkan bahawa aku telah meniti alam kedewasaan & kematangan.Tapii malangnya aku memiliki kulit kering.So tokleh nok wat gapo deh trimo seadonya laa..ye dokk?
        Okeh kite tinggalkan zaman silam,kite kembali ke era d mana aku skg dah layak bergelar bini orang mahupun mak orang.Kau nk tahu ape yg berlaku d kala usia aku skg? Haa skg aku d takdirkan mdpat kulit berminyak pulaakkk! Dushhh apekah ini semua? Adekah pertumbuhan aku tidak normal? Adekah aku baru menginjak usia baligh baru nak d tumbuhi jerawat? Ohhh tidaaakkk! Okeh dgn penuh kemaluan *erkk* aku dgn dukacita memaklumkan bhwasanya skg muka aku yg penuh suci lagi murni kini telah d nodai oleh parasit yg bernama jerawat! D ulangi J to the E to the R to the A to the W to the A to the T = Pimples!!
Yaa itu dia akibat sikap tidak pernah bersyukur kini aku menerima akibatnya atas kemasinan mulut sndirik.Sila cakap padan muka kpd aku kawan-kawan..Ptuih ptuihhh

        Muka aku yg begitu suci murni tanpa sebarang noda mahupun parasit suatu ketika dulu hnya eyebag saja yg kelihatan tetapi sila abaikan eyebag itu sebabnya topik kite berkaitan kulit,bukan mata okehh! *emo x memasal*

        Rupa aku d era millenium iaitu pada era pemerintahan Najib Tun Razak..Kelihatan tompok2 taik unta d pipi aku yg suatu wktu dahulu halus mulus kuduss! Sure ada yg kata 'hek elehh sikit cemtu pon mau kepoh satu donia kee?' Sikit kau kata? Tu kau nmpak sikit sebab aku tempek bedak banyak2 baru taauuu mcm tepung gomak itu psl nmpk sikit.Cer kalo aku xtempek bedak sekilo,aku rasa mak lampir jauh lagi jelita dari aku tau! Betol aaa..sile pecaya supaya aku x d tuduh pentipu beso..!

        Akibat tidak tahan melihat muka aku yg penuh dgn noda & parasit itew,maka aku memaksa mak & abah aku utk bawak anak pempuan dia nih pegi ke klinik pakar kulit siang tadi.Ekceli lama dah aku nk pegi,tapi dek sbb kekangan masa niat murni itew salu tertangguh.Akibat rase rendah diri & xtahan ngan usikan momot maka aku menguatkan tekad utk pegi klinik tuh jgak demi nak mdptkan semula kulit yg dulu! Pesanan utk momot : Lepas ni momot xbleh usik pasal jerawat Honey lagii dah sebab Honey akan omeii balik mcm dulu tawww *ciss sempat memuji diri sndiri sesaat dua kata* Dushhhh

       Menurut kata dokter pakar tuh sebab2 kulit aku d tumbuhi parasit hampeh itew bkn kerana alergi @ alahan terhadap makanan,habuk,kekotoran mahupun kosmetik tetapi d sebabkan...err err boleh tak kalau aku xnak cegite..? Pehliss jgn gelakkan aku kalau aku ceritain yaa..Pstt kau nak tahu ape dokter tu habaq? Dokter tu kate,kulit aku nih d tumbuhi jerawat sebab hormon aku baru nk aktif!! Tudia jawapannya..Dokter tu kata,perkembangan hormon setiap orang x sama.Ada yg berlaku masa skolah2 d awal remaja,ada yg d pertengahan remaja & ada pulak yg dah tua2 baru nk tumbuh jerawat.Hanya time dah menopouse jek jerawat xkan singgah smpai lah mati *gila kasar ayat aku* Senang cegite dokter tu kata aku nih baru nak baligh!! Perghhh mak aku boleh bantai gelak dpn dokter tuh! Trimakaseyyyyy mak krn menggelakkan anakmu ini..sob..sobb..
       Dan selepas saja mendengar taklimat dokter tuh,maka lagi sekali merana aku rasakan pasainya duit aku dah terbang sbyk RM200! Gaaaa awat mahai sungguihh cek oiii! Oh oke dokter pakar..Fine..Fine! Sokay2,demi utk wajah yg dulu aku rela menempuh apa jua rintangannya selagi hayat d kandung badan *amende aku merepek tah* Pestu bermula sesi menelan ubat yg bapak gajah besau x hingat,menyapu krim kt tompok2 taik unta tuh & menanti hasilnya dgn penuh sabar.Pada 29/5 nih dokter tuh menyeru agar aku datang balik utk proses seterusnya.Hemm maybe aku akan menjalani pembedahan pelastik.Oke aku tipu sile abaikan..hewhewheww kebendulan terserlah!
      Apepon moh ler berdoa reramai agar aku mdpt balik kulit muka se'omei' dulu.Kalau eksperimen nih mjadik aku blnja engko orang minum cendol pak jabit.Contact2 aku utk menuntut janji yeww...muahaha..! Utk mghilangkan kesedihan aku tadi,abah aku membelikan sekor ikan laga bwarna biru yg sgt omei.Hukhuk xrock langsung kasik ikan laga..Kasik lah perfume ke,shawl ke syok lah sikit kan..*dah mula xbersyukur balik*  Err err ikan laga pon best..Dah isi dlm balang baru nmpk ikan laga tuh omei & mghiburkan smpai nk paksa abah belikan lg sekor utk jadik kwn si blue tuh *belom kasik nama lagi daa* Ehh sal panjang nau aku membebel nih? Entry aku nih x penahnya pendek2 kenn..Adehh over tol bercegite.Sile lah jgn borink membaca karangan dak skolah ni yew dikk..Woraiitt jomm tidoooo...Nunite cayaanggg :))

      Aku malas nk upload picture ikan laga aku kt Ipad tuh makanya aku rembat pic nih dari google..Bukan ape kualiti gambar dari Ipad nih sedikit hampeh sbb x terang.Lainlah kalau aku pakai dslr bhaii..

P/S: Esok nak pegi dating dgn momot utk kaki wayang era & sesi menternak lemak! Moga2 jerawat aku pandai menyamarkan keadaan supaya x keterlaluan kelihatan d hadapan  si dia..Pehlis jerawat,sesaat kau datang bisa menenggelamkan mood romantika d amour aku..pheuuww~~

   

1 comment:

  1. klau cik still ad mslh jrawat, boleh usha2 Vitamin C Organik 500mg. sy sendiri cuba, ia sgt bagus. sy cuma nk tlong kwn2 yg ad mslh mcm sy

    ReplyDelete