SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Thursday, May 24, 2012

Kaki Wayang Era : The Avengers

           Salam & Hye
         Hallu Aimiey Azizan In Da' House

     Salam Khamis guys.Wohh padatnye ektiviti arinih.Lepas balik dari masjid tadik,gigih pegi dapur klentung klentang masak sambal sotong utk makan time bersahur satgi.Err puasa x abeh ganti lagi nyah..hekhek..Settle sumenye baru dpt on9 & mengapdet belog.Pilem yg aku nk cegite dlm entry kaki wayang era kali nih ialah pilem yg super duper gojes,mabeles,gempakss & very kebabom iaitu pilem The Avengers.Sila jgn kata yg korunk belom layan lg pilem nih.Dan palin aku x bleh terima hakikat ada yg xtau pon menatang hape Avengers nih! Aku rasa bahek kau duduk dlm hutan kalo pilem terhebak dlm sejarah nih kau x tahu bhai! Kalo d bg peluang,nengok doploh kali pom aku snggup,asal jgn nengok pilem melayu sudaa..opsss over tauu :D
     Kalo x silap aku kebanyakan panggung masih rancak menayangkan The Avengers nih.Sambutan pulak jgn habaq lah,memang ohsem habes.Kemain haaa full panggung sume nk layan pilem nih.Laki pempuan tua muda pelbagai bangsa sume batak abes ngan pilem nih.Gila x batak,sume superhero berkumpul bersatu menentang penjahat bhai *bajet mafia ayat aku* That's y aku kate kalo ada yg kata pilem nih TAK BEST & BORING GILA aku mohon kau sila pegi terjun lombong lah.Nampak sgt lah kau nih maknusia xde feel ! Haa mulut aku dah mula mcm jahanam daaahh :P
      Okeh2 let's me story sayam *puuihh*.Filem The Avengers d arahkan oleh Joss Whedon & d terbitkan oleh produksi gempaks Marvel Studio nih membariskan nama2 hebak yg aku gase xyah d perkenalkan lg dah err tapi aku nk kenalkan gaks iaitu Robert Downey Jr (Ironman/Tony Stark), Chris Evans (Captain America/Steve Rogers), Mark Ruffalo (The Hulk/Dr Bruce Banner), Chris Hemsworth (Thor), Scarlett Johansson (Black Widow/Natasha Romanoff), Jeremy Renner (Hawkeye/Clint Barton), Tom Hiddleston (Loki) & Samuel L.Jackson (Nick Fury).Semuanya bmula swktu alat Tesseract yg sdg d kaji oleh S.H.I.E.L.D tiba2 d rampas oleh Loki.Loki adelah abg kpd Thor.Tujuan Loki dtg ke bumi sbb nk takluk bumi & nk lancarkn perang dgn Thor.Ejen SHIELD - Clint Barton @ Hawkeye & Dr Erik Selvig d kawal minda oleh Loki sbg org suruhan.Loki rampas Tesseract krn ianya sbg medium utk dia bwk askar2 jahatnya masuk ke bumi.Ketua pengarah SHIELD - Nick Fury mengarahkan pengumpulan superhero nih utk misi myelamatkan bumi.Pada mulanya kesemua superhero nih lgsg x bekerjasama & sering x sefahaman.Sewaktu kapal terbang yg dorang naiki tetibe kene serang ngan Loki,barulah dorg mula kerjasama.Dorg dpt menangkap Loki tp akhirnya Loki terlepas & berjaya membunuh ejen Coulson.Akibat dari kematian ejen Coulson tulah,Nick Fury mbuat rancangan supaya keenam2 superhero itu berpadu tenaga menentang Loki & myelamatkan bumi.Okeh2 aku xmau cegite lebih2,apakate engko org sendiri pegi beli tiket & layan utk lebih kepuasan maksima.Sumpah aku x tipu,engko org akan terasa kebas pp layan pilem super hebak cemni smpai sedar2 gupenye abis dah! Omaigooodd harapnya adelah The Avengers 2 puleks lepaih nih!!!

         Poster pon dah gempak abis,plot cegite toksah cakap lah memey superb abis dong!

         Entah mengapa tiket nih kelihatam suram spt mengetahui bahawa kuasa jahat Loki bakal turun ke bumi

        Kenapalah Marvel xnk bukak kedai jual sut2 superhero nih mcm DC Superhero tuh?? *konon mcm aku nk beli & pakai pegi dating* *buang tebiat nk mampos*

       Satu yg aku suka ngan pilem nih sbb superhero nih sume kachak gila!! *Errr Nick Fury jek x kachak*

       Harap mahap d atas kekaburan gambar d atas.Ini adelah kerana kamera yg d gunakan tidak berkualiti tahap flash nya.Maklum sajalah bkn mggunakan DSLR sebaliknya hnya kamera Ipad yg sgguh hampeh *ehh over tau kutuk ipad sendiri*

   

P/S : Bg si kaki wayang era tegar cm aku nih,dari tahun lepas aku dh x sbr nk tunggu The Avengers nih d tayang kt panggung.Gila x hebak,semua superhero Marvel ada kau! Alangkah best kalau DC pon boleh gabungkan superhero2 dorg,sure lagik ngancam ken! Tunggu aku updet sal pilem Safe & Dark Shadow pulak ehh.X sabar nk tunggu M1B3 ngan Spiderman pulak.Chiaooow:)

     

No comments:

Post a Comment