SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Friday, May 11, 2012

Happy Mother's Day Mak ♥♥

           Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

     Salam Jumaat guys.Adohaiii bohsan sungguih laa.Bukak tibi pasal Umno.Dengar redio pon pasal Umno gak.Tak abis2 pasai politik lah Umno lah bagai.Bahek aku on lappy taip entry lagik baguih habaq hang! Arghh terganggu otak dengo suara PM Najib yg kemain semahngat berucap kt tibi 3 nung.Xboleh blah lah abah aku nih bukak tibi kemain kuat x hengat,tapi dlm masa yg same die mnyampah nengok..kuikui macam2 lahh!
     D kesempatan ini,aku dgn rasa bangganya ingin mgucapkan Selamat Hari Ibu & Happy Mother's Day buat mereka2 yg bakal & bergelar ibu,mak,mama,mummy,ummi,bonda,amma & mey.Tanpa ibu takdelah kite d dunia nii kan..Sayangilah ibu kite selagi dorang masih hade..Ayarkk sebak la pulak *tetibe*
     Ape jek plan engko orang utk ibu memasing? Kasik present ke? Ke celebret makan2 1 family? Aku pulak hanya wish dulu kat mak sebab x sempat lagi nk ajak mak g makan2 kat lua.Bizi sungguh lah katenyew..InshaAllah jika punya kelapangan,op koz kiteorg hadik badik akan plan something utk mak,memandangkan bulan Mei ni gak bezday mak aku..Nasib mak aku nih bukan cikgu @ nurse,kalo x memey cukup pakej ler bulan Mei nih sekali sume mak celebret..kehkeh :P
      Kenkadang x paham gak aku dlm dunia skg nih gamai anak2 yg dah x hormat kt mak bapak dorang.Ade tuh kemain selamba badak tengking2 mak,marah2 mak dorang.Sedangkan dah sah2 hukum menderhaka kt mak bapak tuh berdosa besar.Syurga tu d bwh telapak kaki ibu oii..Pulak yg lagik sadis p hanta mak bapak kt gumah orang2 tua & gumah kebajikan sebab kononnye takdak masa sebab bizi terlampau nk jaga makpak tuh.Hemm ntahlah ngapain bisa jadik kayak gini..Mintak simpang agar aku x tergolong sbg anak 'hantu' cemtu....

      Ini mak sayee..Sayee omeii mcm mak sayee jugakss kennzz *sile muntah*

      Konon mcm gambar time tunang sebenarnye gambar time raya jekk :D

      Mak lah ibu,mak lah sahabat,mak lah kaunselor *selain momot*,mak lah dokter senang cegite..Mak is Everythinglahhh!! ♥♥ mak soooo much!

      Mak memang garang mcm guru besar..Tapi garang2 mak tetap ade kelembutannye..Sebab tu aku jadi 'orang' smpai sekarang:P

      Kalau dgn orang lain aku ternyata bonsai,tapi kalau berdiri seblah mak aku bangga sbb aku otometik jadik tinggi..kuikui jahanam betei aku kaann :'P

      Mase kecik cinonet dulu aku ngan adik kemain nakal mcm anak gajah.Pulak tuh aku nih selalu bercekau ngan adik.Bile mak marah xpenahnye dengar.Sekali mak datang bawak penyangkut baju baru masing2 lari x cukup tanah.Tetiap minggu mak kene beli hanger sebab lepas jek rotan kitorg sah2 hanger kompem patah punye.Tapi tu kisah zaman kekanak ribena..Bile dah besha2 omei2 nih xde mkne dah kene sebat2 bagai..Pstt mak jugaklah pembuka jalan utk aku dgn momot tauu ♥♥ Mak lah penyapot *amende pnye ayat daa* tegar aku,tempat aku luahkan problem @ amende jek selain momot.Tak bleh luah kat abah sebab abah x understanding *gile kutuk ayah sendiri* :'P

    Meh kite hayati sesaat kau datang Sajak nukilan idola aku Ustazah Siti Norbahyah Mahamood tentang IBU ♥♥

     AJAIBNYA TANGAN IBU

     Ketika kita lapar..tangan IBU yg menyuap..
     Ketika kita haus..tangan IBU yg memberi minuman..
     Ketika kita menangis..tangan IBU yg mengesat air mata..
     Ketika kita gembira..tangan IBU yg menadah Syukur,memeluk kita erat dgn deraian air mata bahgia..
     Ketika kita mengantuk..tangan IBU yg mendodoikan dgn penuh kasih sayang..
     Ketika kita mandi..tangan IBU yg meratakan air d seluruh badan mambersihkn segala kekotoran..
     Ketika kita d landa masalah..tangan IBU yg membelai duka smbil berkata 'Sabar nak..Sabarlah sayang'..
     Namun...
     Ketika IBU sudah tua & kelaparan..tiada tangan anak yg menyuap..
     Dengan tangan yg menggeletar IBU suap sendiri makanan ke dlm mulut dgn linangan air mata..
     Ketika IBU sakit..d mana tangan anak yg IBU harapkan dpt merawat kesakitan IBU..
     Ketika nyawa IBU terpisah dari jasad..
     Ketika jenazah IBU nak d mandikan..
     D manakah tangan anak yg IBU harapkan utk menyirami jenazah IBU buat kali yg terakhir??
     Tangan IBU tangan ajaib..
     Sentuhan IBU sentuhan kasih..Boleh membawa ke Syurga Firdausi..
     Ciumlah tangan IBU..Sebelum IBU pergi bertemu Ilahi & takkan kembali lagi...

P/S: Sayangilah ibu kite selagi dorang masih ade.Untuk yg bakal bergelar ibu pulak,jadilah ibu yg bahek & berilmu.Jangan jadik ibu yg hampeh mcm dlm video 'Ibu mendera Anak' tuh ehh..Paling penting,jangan jadik 'Ibu Ayam' tauu..Opss terlebih suda..Err err babaiii :P

3 comments: