SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Thursday, May 17, 2012

Happy Teacher's Day & Selamat Hari Cikgu

           Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam Khamis guys..Ehh dah pukul doblas ken? So dah masuk ari Jumaat nih..Err salam jumaat guys.Haaihh dah nak tidoq kaa? Lek luu..awai lagi niaa..Baru pukul doblas der..Malam masih muda der..Ape barang tidoq awai2 derr.Lepak r dulu bace belog aku nih der..Puihh aku kelihatan spt minah rempitz bila mengaplikasikan ayat sebegitu yaw! 
     Ehh sat2 rasanya macam dah terlambat jek nk wish hari cikgu nihh.Arghh x dulik lambat x lambat aii tetap nk wish ugakk! Ehem ehemm dgn segala hormatnya aku nk mgucapkn SELAMAT HARI CIKGU @ HAPPY TEACHER'S DAY buat warga pendidik d seluruh tanah melayu yg telah merdeka ini.Tak kira lah cikgu apepon.Samada cikgu tadika,cikgu skolah,cikgu tusyen,cikgu skolah memandu,mahupun mereka2 yg bergelar pensyarah d universiti2 tuh melainkan cikgu yg mengajar ajaran sesat mcm ayah pin itew yg x layak d iktiraf sbg cikgu wokeh!

     
     Sila baca dgn mendatar perenggan d bwh & bayangkan seolah2 aku sdg on air d konti redio utk bg ucapan sempena hari cikgu----->
     ...uhuk uhuk *reaksi permulaan tiapkali nk mula bicara* Saya nak buat ucapan teristimewa buat cikgu2 yg selama ini mendidik sy dari setat saya buta huruf haram sepatah x kenal ape itew ABC, 123, alif ba ta, do re mi, sehinggalah sy mjadik bijak pandai smpai masuk kolej & bergelar maknusia berguna dgn ucapan sy sgt menghargai jasa & pengorbanan cikgu2 sekalian.Tanpa cikgu2 siapalah sy yg kerdil *dan pendek* ini *sob..sob*..Kalau takde cikgu sah2 sy xkan mengenal huruf apetah lagik utk menulis belog ini.Tanpa cikgu takde lah sy nih geti membaca.Tanpa cikgu jugak yg selama ini mgajar budak siput *lembap lah maksudnye tuu* x kanlah sy mjadik spt hari ini.Jasa & pengorbanan cikgu dlm mendidik anak bngsa memang x terhitung besarnya.Samat hari cikgu!! *sile terharu dgn ucapan ini*
      Cita2 aku sebenar2 nya adelah ingin sgt2 nk mjadik sorg cikgu.Kalau aku sorg cikgu,aku nk sgt bergelar cikgu Seni sbb aku minat Seni! Kalau x pun aku nk sgt jadik cikgu kaunseling sbb aku suke mdgar problem org & menyetelkn problem org.Err tapi aku xmau jadik cikgu disiplin pasai aku x garang,so acaner aku nk marah @ sebat montot murid kalo aku x garang ken..kehkeh..Hmm tapi malangnya cita2 aku nk mjadi cikgu x kesampaian gara2 maths aku mase SPM yg very veryyy verrryyy de hampeh! Erghh tuka topik pehliss,err mjadik cikgu adelah tugas yg mulia.Kalo xde cikgu dlm dunia nih,xkan wujudlah Mark Zuckerberg yg bijak pandai tuh.Tanpa cikgu gak xdelah Barrack Obama yg  sgt berkepimpinan tuh.Err apsal semua aku sebut org2 lua jek? Erghh persyeitonkn itew semua! 

        Cukuplah hanya menempekkan gambar swktu form 5 sbg bukti bahawa cikgu sememangnya sgt bermkna bg aku.Sebab cikgu gaklah aku bjaya dpt 2 anugerah cemerlang masa skolah kau tau ! Oh indahnya saat itewww.....

        Antara cikgu2 yg smpai skg aku kerapkali tjumpa adelah cikgu Seni aku,cikgu Rahman.Mcm x sngka smpai skg beliaw msih mgenali aku err almaklom lah aku ken student peberet die ken *bajet mcm best student konon* & cikgu maths,cikgu Samsul.Wee walopun aku very de menyampah kemain ngan subjek maths & penah serong kelas maths *kantoi* tp ternyata cikgu nih pon masey kenal aku & tego2 bila terserempak.Pehh dah beruban 1 kepala cikgu Samsul nih bhai.Sebab byk sgt pikir pasal maksalah matematik laa gamaknya smpai kepala penuh beruban.That's y aku nyampah gila ngan maths kau tau *xde kena mengena*
       Okeh2 last ucapan seblom menido *bukan tadi dah berucap??* kpd cikgu tadika aku -Cikgu Mariam & cikgu opah *cikgu nih sgt tua mcm nenek so aku pnggil beliaw opah*,cikgu2 SK Bangsar lagik2 cikgu Jamsari *cikgu BM yg ensem* & cikgu Khairul n cikgu Affian *cikgu miang keladi*,cikgu2 SMK Sri Pantai espesially cikgu Amnah Mansor *cikgu BM*,cikgu2 SMK Bandar Tun Razak espesially cikgu Rahman *cikgu seni yg sempoi* & semua lecture kt Cosmopoint & Unikop College espesially Puan Maslinda & Puan Nurul yg sgt best sbb mencurahkan ilmu kpd anak muridmu yg sengal ini.Budi & jasa kalian ttp d ingati selagi hayat d kandung badan dgn ucapan samat hari guru cekgu *mcm lah cikgu2 nih semua bace blog kau jemah oii*

P/S: Tak pernah terpadam cita2 & hasrat utk mjadi cikgu dlm diri ini.Insya Allah 1 ari nti nk sgt smbung belajar utk bergelar pendidik.Mari mendoakan aku agar 1 ari nanti cita2 aku bergelar cikgu mendidik anak bangsa tercapai.Mane tahu tah2 nanti aku jadik cikgu kpd anak2 atau mungkin cucu2 engko orang ke..Oke dah setat nk merepek,jom tidoooo..Babaiiiii-))
        
       

No comments:

Post a Comment