SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Saturday, April 21, 2012

Kaki Wayang Era : Wrath Of The Titans

           Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam Sabtu guys.Watcha doing? Aku pulak hanya lepaking kat gumah jek arinih sebabnya udah hempat ari berturut2 hangout pegi layan muvie smpai lebam ngan momot.Antara pilem2 yg aku dah layan selama hempat ari tuh adelah pilem peberet aku zaman berzaman iaitu Titanic 3D,Battleship,Lockout,Mirror Mirror & Wrath Of The Titans.Hamik kau lepas gian kaw-kaw wehh! Kau mamfueeuuw?? Ekekek..:D Agak lame x hapdet pasai kaki wayang era,so arinih nk cegite sikit pasal pilem yg buleh tahan best jugak ler,iaitu pilem Wrath Of The Titans.Macam dah ketinggalan jek rasanya aku nih pilem dah agak lama kuar baru terhegeh-hegeh mcm siput nk cegite.Layan jelaa..I dont kisah poonn :P
      Pilem Wrath Of The Titans nih membariskan Sam Worthington,Rosamund Pike,Bill Nighy,Edgar Ramirez,Toby Kebbell,Danny Huston,Ralph Fiennes & Liam Neeson mengisahkan tentang Perseus (Sam Worthington) yg tetap tidak boleh mengingkari takdirnya sbg anak Zeus (Liam Neeson).Walaupun dia sudah berusaha sehabis baik utk hidup sbg manusia normal,takdir selalu membawanya ke alam para dewa.Kali ini tugas Perseus sgt berat.Dia bukan saja harus myelamatkan umat manusia,tetapi jugak harus myelamatkan para dewa yg bersemayam di Olympus.Semuanya bermula ketika Kronos,ayah Zeus iaitu Hades (Ralph Fiennes) & Poseidon (Danny Huston) berhasil keluar dari penjara d Tartarus.Kini Kronos berjaya memimpin seluruh pasukan Titans utk mgambil alih kekuasaan yg selama ini d pegang oleh para dewa d Olympus.Kekuatan para Titans memang tidak terbayang & yg lebih mengejutkan ada pengkhianat d Olympus.Hades & Ares (Edgar Ramirez) memilih berpihak pd Kronos yakni ertinya Zeus x punya peluang utk selamat.Perseus xhanya berdiam diri.Sekali lagi dia harus bertindak dgn bantuan Andromeda (Rosamund Pike), Agenor (Toby Kebbell), & Haphaestus (Bill Nighy),Perseus pun berangkat menuju ke dunia kegelapan utk menyelamatkan Zeus& menyelamatkan seluruh umat manusia.

   
     
   
   
   
 
    Sejujurnya pada pndapat aku lah,pilem nih sarat dgn aksi & pertarungan yg komplikated.Permulaan cegite,aku x bape paham sgt plot cegite.Pehtu bila momot dah explen serba sedikit bahawasanya Perseus nih berkisar tentang anak Tuhan kepercayaan org Greek.Jadiknya aku pon hangguk2 geleng2 jelaa *buat2 paham sudaahh*..Aku x minat sgt pilem action pasal perang2 purbakala nih.Yelaa bukannya aku paham pun susur galur zaman purba segala nih.So momot nk sgt nengok,aku pon ikut jelaa..Kang kalo ingkar,mamfuss die xmau teman aku g layan pilem peberet aku Titanic 3D tuh! Pasai lepas layan Wrath Of The Titans nih,bergegas pulak kiteorg g layan Titanic..hewhew..Apepon,not bad gak lah berbanding darik nengok pilem melayu yg sah2 akan buat aku berdengkur gila babun dlm panggung...Errr next entry aku akan cegite pasal pilem Titanic pulaks ehh..Nk layan cerekarama nih.Hade Fahrin kau! Psst..ex-boypren aku tu jah oii *sile muntah*..Tengss 4 reading..Babaaiii :)))

No comments:

Post a Comment