SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Sunday, April 22, 2012

Kaki Wayang Era : Titanic 3D

           Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

     Salam Ahad guys.Watcha doing? Hade yg dah tido ke? Opss lupa pulak esok kan ari senin.Ari yg paaalinnggg malas semalas malasnya.Monday Blues katenyew..hewhew..Aku gak x bleh tido lambat2 dah nih.Almaklum sajelaa,esok kije deh setelah sekian lama bercuti musim panas..So laju2 taip entry demi nk segera pegi membuta..hewhew..Arinih nk updet psl kaki wayang era lagik,iaitu pilem Titanic 3D..So sesape yg msih blom layan,mohon segera terjah panggung utk layan sendirik pilem hebak yg pernah d tayangkan pd tahun 1997 nih..Jom letss cekidautt guys...!
     Pilem Titanic pernah d tayangkan d Malaysia sekitar thn 1997 bersamaan mase tu aku derejah 4..Pd 2012 nih,sekali lgik Titanic d tayangkan d panggung sempena memperingati 100 tahun tenggelamnya kapal mewah Titanic.Pilem arahan James Cameron & d barisi oleh Leonardo DiCaprio,Kate Winslet,Billy Zain & Gloria Stuart ini mgisahkan Rose DeWitt Bukater,sorg pempuan tua yg berusia 101 thn yg mengimbas semula detik2 dirinya menaiki Titanic swktu berusia 17 thn kpd seorg pemburu khazanah & kumpulannya yg myiasat ttg bangkai RMS Titanic.Pd April 1912,Rose bersama ibu,Ruth DeWitt Bukater & tunangnya,Caledon Hockley naik kapal tuh sbg penumpang kelas atasan & Jack Dawson sorg pelukis potret mnaiki kapal tuh setelah menang dlm perjudian sbg pnumpang kelas ketiga.Pertemuan dorg bermula saat Rose ingin mbunuh diri dgn terjun dari laut lalu Jack dtg myelamatkannya.Mulai detik itu dorg kerap bjumpa walaupun d tentang ibu & tunangnya.Sehinggalah pd satu malam pabila kapal mewah itu telah melanggar ketulan Iceberg d tgh2 lautan Atlantik yg mgakibatkan kapal itu karam bersama ratusan penumpang lain.Namun malangnya saat terdampar d lautan yg maha sejuk itu,Jack telah mati membeku meninggalkan Rose & kenangan cinta dorg yg hnya sementara.... *sob..sob* <-------- *over kan budak nih*

   
   
   
     
   
   
     
     
       Titanic nih hadelah pilem peberet aku zaman berzaman.Aku langsung x penah jemu nengok pilem neh & setiapkali nengok kompem punya aku nangis.Percayakah korunk,aku terlalu sgt berharap kalaulah pilem nih d tayangkan balik kt panggung,aku adelah makluk paling hepi dlm sejarah tamadun manusia! Sekali betul pilem nih main balik kt panggung!! Perghh kau bayangkanlah perasaan aku time tuh ngalahkan beruk meloncat2 x tentu hala.Kau bayangkan jugak,time pilem nih main aku baru derejah hempat! Langsung tak paham pape mkna chentan chentun bagai nih,tapi aku ttp nangis.So skg aku terrrsangat puas ati dpt nonton kt panggung lagik pulak dlm versi 3D!! Aku kemain semahngat layan semtara momot dah menguap keboringan..Aku yg paksa bermati-matian suh die teman aku layan jugak..kekeke kejam nau gupren die nih..Btw takde pilem lain yg dpt menandingi kehebatan,kebestan,keromantika d amour,kesedihan & kefeelingan *kalau cikgu BM aku baca sure2 die suh aku masok skolah balik* pilem Titanic.Paaling syok,hero die sesangat ensem nk mati ! Kehkehkeh :D

P/S: Nak tergelak aku baca status sorg blogger kt penpage die berbunyi " Mohon kaum lelaki yg pegi menonton titanic jangan basah sewaktu ade adegan draw someone " Aku pulak nk ckp " Mohon kaum lelaki jgn frust sbb adegan tuuuttt dlm titanic telah d cut atas sebab2 x seswai bg bebudak yg blom baligh! " Hawhaw..Opss terlebih sudah..Semoga Allah ampunkan dosa aku nih..babaiiii

1 comment: