SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Wednesday, April 25, 2012

Alkisah tentang Aku & Stress~

           Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

     Salam Rabu guys.Walaupun hari rabu adelah hari bisu tanpa kata2 bg para blogger,tapi bg aku pulak arinih aku tetap gak nak berkata-kata.Arghh kalau boleh aku rasa nk jerit kuat2 bia satu dunia dgr betapa aku sgt stress gila babun harinih! Entah apehal dari subuh smpai ke magrib aku terasa cam lebai malang.Pelik jugak aku sebab selalunya aku jarang d timpa malang hari rabu nih.
     Bayangkanlah sikit punya bahek set alarm.2 set kt henfon,1 set kt jam *ini mcm kalau pekak bin badak x tahulah*.Ntah camne,boleh pulak aku terlewat bgun seploh minit.Time nk mandi air pulak takde.Yezzaa memang terbahek! Lepas semayang siap2 pakai baju opis pegi dapur konon2 nk masak nasik goreng,dah pulak nasi xde! Nmpak sgt semalamnye tu,mak aku x masak nasik.Lagik sekali aku rasa nk say yessss kuat-kuat.Oke tnpa mbuang masa aku pun bergegas pegi beli nasik lemak walaupun udah lmbat.Pulak tu kedai nasik lemak peberet aku tutuplah pulak.Tpksa aku pegi beli nasik lemak yg x sedap *mahal nk mampuih habaq kt hang* Pehtu lepas bekpast mcm biasa xtvt wajibbul gunnah aku stiap pagi hadelah memerut.Jam makin mrngkak ke pukul 8 pdhal tetiap ari make sure kul 8 aku dah kene gerak dari gumah.Oleh kerana xmahu perut aku mghasilkan asid amino yg beracun & melepaskan gas yg x sepatutnya d dlm tren nti,maka aku tpksa jugak gigihkan diri memerut jugak! Boleh pulak laa lmpu nk terbakar lah bagai pagi2 tu kau! Tpksa amik lilin bwk masuk dlm jamban.Lagik sekali yezzaa!
     Sekadar memerut ala kadar dek kesuntukan wktu,aku pun bergegas capai beg segala bagai then kua dari gumah menuju ke taxi stand.Nasib aku bahek sikit cab tiba tepat pd masanya.Alhamdulillah..Lepas tu aku naik tren pulak.Oke bermula lagik skli keMALANGan aku! Tren dah lepas,tunggu tren yg seterusnya mak datuk punya lah laammmmbaatt! Tren smpai jek doplohminit kendian,tnpa ragu2 aku pntas menaiki tren tersebut *asal skema sgt ayat aku?* Tren pagi2 mmg dah lumrah mmg raaamaaiii gila babun.Bngla,indon,niger,cina,india,melayu,haaiihh pendek kata sume bngsa ade,sume bau pon adaaa laa dey.Seko mamat india nih kemain lgik bngga aku ngan 3 org pempuan rapat kt dia.Haktuihh nk aje aku karate tengkuk dia..poodaahh! Mcm aku nk sgt berbuat demikian kpd kau! Okeh lupakan pasal mamat india..Tren smpai aku turun n tunggu member aku,india..Erkk bukan india dlm tren tuh..India member aku nih pempuan..Err aku hengat aku lah yg paling lambat,alik2 die lagi xboleh blah dlm tren siap sesat2 segala.Aku dah kepanasan tunggu die smbil mundar mandir.Tengah dok mundar mandir tu,aku terpelecok dan wedges aku pon putus! Ini palinggg aku nk jerit yezzzaa sekuat yg boleh! Wedges dahlah mahal,baru beli pulak dan-dan lah nk putus time2 da lmbat! What the fish haa? Mohon Allah istiqamahkan aku d saat2 cemtu~
      Aku hnya mampu berdoa moga2 aku bersabar dgn dugaan d pagi hari itu.Member aku dtg,then die boleh bntai gelak tgk kasut aku! Ohh tetibe aku rase mcm nk btukar jadik hulk sebentar..Jadiknye aku tpksa beli selipar jepun cap ayam bwarna oren terang kt kdai cina.Memang xleh nafi keSAKAIan aku kemeja & tudung kaler purple,sliper kaler oren! Tu diaa maklok aneh baru turun dari planet zuhal...Maka sesudah mbeli sliper,bergegas berlari2 anak ayam ke opis dgn peluh mcm ujan gerimis.Sesampai kt opis dh pun pukul 9.15..Terus kene isi form sbb dtg lewat..Kene gelak lgik sbb sliper buduh tuh.Aduhaaiii lah nasib...
      Supervisor aku buleh buat lawak jahanam pegi amik wedges aku then suruh dak technichan gam kan.Pastu dek sbb kepenatan masih x ilang,kebengangan yg maha hebak dek kemalangan bertimpa2,mood aku spoil.Ada laa 2,3 org pempuan yg maha bajet menyuruh aku itu ini begitu begini nk cepat sgala bagai.Hallu mbak,aku manusia sih.Bukannya robot deh.Aku punya dua tangan aja,g mana lagi mau cepatan kayak robot! Begok bnget &%*@ *memaki bahse indon* Time2 nilah aku gase mcm nk benti keje tuh,then bukak kedai meniaga nasik lemak lagik baguih! Aku ngan member india d arahkan failing dlm stor yg mcm sarang kinkong dgn kepanasan tahap dewa! Maka bersila lah kitorg mbuat keje2 yg xpenah abis malah makin btmbah itew! Dan2 itew dtg pulak pempuan bajet tadik lagak bos mengawasi kitorg! Tak sngka ada bakat jadik guard minah tu..wakakaka *gelak kuat2 kasik puas ati* Dan dtg pulak that guy yg memGAMkan wedges aku tu persis putera raja membawak kasut cinderella..Aku hnya mampu mengucapkan time kasih dgn muka ketat sbb bengang x sudah kt minah bajet tuh.Mamat tu terus terbantut utk sesi beramah mesra..Baguss! Aku setia pd yg satu *tetibe*
       Dan d pendekkn cegite *pendeklah sgt kaann!* aku kua opis kul 5.30 terus menuju ke tren dgn kepala yg maha berat sbb migrain dh menyerang & nafas yg semput.Ibarat org frust menonggeng aku jalan slow2 sbb sgt2 pressure & stress.Smpai kt tren,punyelah bapak penuh manusia dlm tren smpai 2 kali aku miss tren! Aku x snggup lagik nk menahan deria bau dari ketiak beracun bngla2 dlm tren! Time tu pulak ade sorg pempuan kasik pamplet pasal ceramah PKR segala bagai! Kak..aku punyalah tingtong skg,lagik mau kau nk bercegite pasal politik2 time2 nih! Grrrrrr *aku rase nk kuar kuku nih* Tau2 aku smpai gumah pukul 6.30..Sampai2 dpn pagar gumah,ade seko kucen itam nih mengiauw2 lapar pegi gigit kaki aku! Walaweeiii terbahek! Cukup pakej malang aku! Oleh krn aku gadis yg bahek lagik budiman,aku x sepak kucen tuh tapi aku marah die jek! Sian kucen tu x pepasal kene marah kan :(( Maafin aku yaa kucen...
       Balik gumah time nk mandi lagik sekali air takde.Aku x larat dah nk marah.Aku tunggu & tunggu.Lepas settle sume,aku on lappy dan taip entry nih memulakan luahan MALANG aku.Tu jek cite aku.Panjang nau karangan aku kan.Kompem cikgu aku tgk die puji kaw2 punya..hewhew..Seblom malang mai satni,baik aku p tidoq.Hat lain pulak aku cegita nohh..Babaii..Assalamualaikummmm *ZzZz*

        Stress smpai beruban rambut kau makcik! Erkk tah2 rambut aku tergolong cmni gak?? Arghhh *jerit spt gmbar d atas*

     
   

No comments:

Post a Comment