SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Tuesday, March 20, 2012

Sahabat Ketawa senang d cari,Sahabat Menangis sukar d temui~

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

       Salam Selasa guys.Adehh kemain mengantuk gila mata nih.Macam dah nk lunyai mata nih aku gosok2,tapi aku tetap nk gigihkan diri taip entry laju2 dgn penuh semangat waja *tangan d dada mata ke atas* Ekceli,aku nk luahkan sikit pasal perasaan aku semenjak dua menjak nih pasal ape yg aku lalui berkaitan sesorang yg d gelar KAWAN mahupun SAHABAT. Kata orang,sahabat ketawa memang senang d cari,tapi sahabat menangis kemain payah nk d temui.Aku pecaya,sesetengah orang berpendapat,biar takde boypren mahupon gupren,jgn takde sahabat @ kawan.Macam aku yg pendiam & pemalu nih *yeke malu??* memang aku akui aku xde ramai member.Jenis aku,kalau dah berkawan ngan sorang makluk tuh,sorang tu jekla kawan aku kehulu kehilir smpai bila2.Bukan bmkna aku ni sombong,tapi aku nih malu2 kambing gitu kalau nk mulakan berkenalan ngan someone *terjun perigi*
       D pendekkan cegite,aku hade sorg kawan yg sekelas,sekolah,sebaya,sekeding & sekenit mcm aku.Bayangkan lah setat darik skolah dok seblah myeblah mbawak smpai ke skg,buleh pulak kije 1 opis.Selalu aku dgr mak aku cakap,tak elok bekerja sesama kawan kite.Aku x penah amik pot ape yg mak aku ckp sbb bg aku,jauh lagik best gila bekerja 1 bumbung ngan member.Boleh pegi balik lunch segala bagai dgn member.Tapi aku silap,ape yg aku rase tuh sebenarnya tepat seperti ramalan mak aku.Kirenya mak aku nih buleh nyanyi lagu kumpulan Umbrella tuh -Ramalanku benar belaka- :P
        Nak d kira2,dialah member yg paling lama dgn aku sbb kebanyakan member2 lain sume dah kawin & beranak pinak.Selama nih,dialah peneman aku kehulu kehilir selain my momot *boypren* & aku pulak memang dari skolah smpai ke alam skg tmpat die nih mntak bantuan,x kire la dari segi apepon.Memandangkn die nih org susah,jadiknya apa saja yg aku ada,yg aku makan,yg aku punya segala bagai aku bagi,aku tolong dgn penuh keikhlasan tnpa mgharap apa2 sbb aku pk die kwn bahek aku.X cukup dgn tuh,family aku ngan boypren aku turut sama mbntu die tnpa mgharap balasan.Kitorg semua kesian dgn nasib die.Bayangkanlah,setat kje sesama abah sikit punye bahek boleh kasik die pinjam moto bwk balik gumah die sdgkan abah aku tpksa menapak @ naik kete pegi surau.Mak aku pulak x lokek lgsung beli sgala barang keperluan mcm nk bagi sedekah dkt org dlm program Bersamamu TV3 tuh.Tiapkali die nk balik,mak aku kasik duit cab,duit makan! Momot? Momot jgk blnja die,lgsg x lokek dkt die smpai kdg2 aku naik jelez! Aku? Aku lg jgn ckp,dari skolah smpai skg,mmg segala wang ringgit mahupun apa yg aku ada aku sedekah kt dia! Sumpah aku bkn nk ungkit tp aku cegite sbb aku tlmpau sedih atas apa yg dia buat kt aku! Dia snggup fitnah bukan2 pasal aku! Dia kata aku ni anak org berada yg berlagak! Aku ni penakut! Aku nih x reti bergaya! Aku nih x reti berdikari! Aku nih mcm ustazah! Aku ni bla bla bla..Bila die senang,die lupa aku.Bila die susah,die dtg mengadu kt umah aku kata 2 hari x mkn,beras takde,minyak habis,duit sesen da kering! So aku dgn penuh simpati mghulurkan bantuan walau kenkadang aku gak ngah sesak! Niat aku,aku berbuat baik pd manusia agar aku beroleh pahala,niat aku ikhlas! Tapi,dek krn tlmpau byk tolong dia,terlmpau bahek x bertempat aku balik d tindas! Ok fine! Die cerita kelemahan aku,die bukak aib aku,die kutuk2 makbapak aku,die kutuk boypren aku! Guys,adakah manusia spt ini layak d gelar SAHABAT??
       Kalau ikutkan hati aku,nk aje aku tempek gambar die beso2 dlm blog nih bia org tau.Tapi aku bkn jenis yg nk mgaibkan org.Cukuplah org terdekat jek yg tau.Aku tau,aku bukanlah manusia yg sempurna.Aku gak ade kelemahan & keburukan.Aku gak x terlepas dari silap & salah.Tapi xkan lah sikit jek salah aku dia ungkit smpai die lupa segala kebaikan yg aku penah tabur kt die selama nih? Die maki2 aku kt pesbuk,die cegite pasal aku kt opis! Alhamdulillah,aku d uji oleh Allah lagi..Kali nih dgn org yg aku anggap spt adik beradik!
     
     
         Kenkadang lebih bahek bkawan dgn org yg berlainan bangsa & berlainan umur drpd bkwn sesama bangsa & sebaya yg x geti mghrgai erti sebenar persahabatan~

        Btw aku x kisah pon kalau takde sahabat.Sahabat aku adelah ILMU & BUKU..Biar aku xde sahabat,jgn aku xde ilmu.Ape yg jadik mmg pngajaran buat aku agar berbuat baik biarlah berpada2.Bende yg dah lepas,aku xnk ingat lagik.Aku ttp mendoakan yg tbaik buat die,mybe aku bukanlah sahabat yg baik utk die.Semoga die menemukan sahabat yg jauh lagik bahek darik aku lepas nih *hati..jgnlah menangis...*

        Antara member pesbuk yg cukup bahek dgn aku.PengeLIKE tegar,pengKOMEN tegar,kaunselor & tmpat aku luahkan sgalanya.Walaupun hnya berhubung d laman maya,aku sgt mhargai psahabatan yg tjalin.Rase cm dah kenal lame kaw! *bangga gila kau aku aku promote dlm blog*

        Paling penting,sahabat yg sebenar2 sahabat aku yg sentiasa berdiri teguh d belakang aku,d kala susah senang selama 6 tahun yg tnpa jemu mberi nasihat,mberi semangat,x jemu dgn karenah aku,sentiasa ada saat aku memerlukan bantuan x lain x bukan ialah MOMOT!

       Dialah SAHABAT,dialah BOYPREN,dialah KAUNSELOR,dialah USTAZ...Dialah segala2nya!

P/S: Sedih layan lagu Teman Sejati by Brothers...Erkk baru terasa ngantok..Tengkiuu pd yg sudi baca coretan meraban nih..Babaiii;)

No comments:

Post a Comment