SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Wednesday, March 14, 2012

From AIMAN With Love - Happy Anniversary 6 Years ^-^

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

       Salam rabu guys.Yezzzaa! Arinih gigih gila updet blog walaupon letih & mengantuk tahap gaban balik opis tadik.Nk tau pasai apa? Pasainya arinih hadelah tarikh spesel & bermakna buat aku.Tanggal 14/3/2012 genaplah 6 tahun hubungan aku ngan momot.Perghh sekejap nau masa berlalu.Diam x diam dah 6 taon gupenye kitorg besama.Terasa mcm baru smlm jek kitorg nih saling kenal mgenali..ececeh :))
       Pada tarikh keramat tu lah aku d lamar utk mjadik gupren si momot.Ingat lagik masa tuh,momot melamar aku utk mjadik guprennye hnya dlm fon.Kalau nk d ikutkan,tarikh 14/2/2006 lagik momot nk melamar aku.Tapi d sebabkan tarikh tuh umpama mcm nk agung2 kan sgt valentine's day jadiknya momot menunggu sebulan selepas tarikh 14/2 utk kapel.Time tu,aku bergelar student kolej kt Melaka.Sebenar2 nya,seblom aku study kt Melaka kitorg dah penah sekelas masa study kt Cosmopoint.Tapi yg peliknya spnjg study sama2 tuh,sepatah haram pun xpenah bertegur sapa.Aku menyampah gile kentang kt dia sbb pangai die yg cover macho & poyo gila.Tapi x d sangka2,sbb benci & menyampah gila aku tula bertukar jadik sayang & chenta..Betollah pepatah mgatakan,jangan terlalu membenci seseorang,kelak 1 hari nanti benci itew bertukar sayang! Hingat tu hadek2,takmo benci2 orang ehh..tak bahek tauu.. :P
       Sepanjang tempoh 6 tahun per 'kapel' an nih *aku suka merosakkan bahasa kan?? *,memacam bagai dah kitorg lalui sama2.Gaduh2 tuh lagik jgn cakap lah,lagik pulak d awal tahun ptama & kedua.Asal gaduh jek mula la nk break lah clash lah bagai.Bila d ingat2 balik,gase mcm tahape2 tah pangai masa zaman tuh.Macam bebudak x matang jek.Tapi tu dulu..zaman paleolitik katanyeww lahh kan...ekeke :P Kitorang ni dahlah sebaya,masing2 panas baran,masing2 nk menang jek.Tapi bila makin besau,makin matang barulah hade sikap give & take tu.Pada aku,momot bkn saja aku anggap boypren malah dia lah sahabat terbahek aku.Dia lah tempat aku nk gaduh.Dialah doktor aku,kemain bising suruh aku mkn ubat kalau aku sakit.Dialah kaunselor merangkap ustaz utk aku dlm bab2 ilmu duniawi mahupun ukhrawi.Dialah tempat aku meluahkn segalanya.Dia sentiasa ada utk aku d saat susah mahupun senang.Pendek kata,dia lah manusia ketiga yg aku syg selepas mak & abah aku! Ehh ehh panjang pulak aku bercegite ekk :D

        Alkisahnya tentang Aimiey & Man = AIMAN....

     Momot masa zaman kanak2 ribena..Muka sepesen beno sampai skg..Kecik2 dah rambut mohawk ekk :D

        Ni pulak budak yg kuat nangis mcm Ahmad Albab tuh! Tengok muka pun rasa nk buli jek :D

        Sekitar tahun 2008 waktu aku keje kt butik lepas abis study..Suci jek muka masa nih sbb takde jerawat banyak2 mcm sekarang!

        Sama2 peminat fanatik Selangor FC..

        Penyokong kuat Harimau Malaya/Harimau Muda.Kalau bolasepak luar,op koz MU mjadik pilihan hati okeh!!

        Sama2 peminat fanatik Superman.Selain tuh sama2 memang kaki wayang era yg tegar!

       Pic terbaru waktu bezday aku 27/2 arituh.Bebrapa hari lepas tu pulak bezday momot 3/3..Eii lahir pon nk dekat2 laa dia niii :P

       Aku bersyukur d pertemukan dgn lelaki yg bahek & menerima aku seadanya.Lagik bertambah2 bersyukur,momot byk membimbing aku ke arah yg lbh positip,sabar dgn karenah aku yg kenkadang mcm pangai budak nk mintak pelempang,sentiasa ada saat susah & senang & palin penting beriman kpd ALLAH.Terima kasih Allah kerna mempertemukan kita.Semoga hubungan kita kekal smpai ke jinjang pelamin,sampai ke akhir hayat & smpai ke syurga.Ramai dah yg tanya,bilakah saatnya kitorg nk bersatu.Aku jwb,insha allah aku nk genapkan 8 thn kendian barulah aku akan berkahwin.Sabar menanti itu bagus,bukan?? Doa2 kan aku wahai sahabat..

:♥ Kita BERKENALAN secara tak sengaja, adalah PERANCANGAN ALLAH..
:♥ Kita BERKAWAN begitu lama bertahan pun, ALLAH yang RANCANG..
:♥ Kita dikurniakan RASA SUKA antara satu sama lain juga, ALLAH yang BERI..
:♥ Kita masih BERSAMA walau banyak dugaan menimpa, ALLAH yang ATURKAN..
:♥ Kita dikurniakan KESEDARAN dan KEINSAFAN juga kerana, ALLAH SAYANG PADA KITA..
:♥ Kita BERJAUHAN untuk mencapai REDHA-NYA juga, DIA yang RANCANG...
:♥ Kita BERDOA untuk KEBAHAGIAAN masing2 juga, ALLAH yang DETIKKAN dalam hati kita..

dan ketahuilah, sama ada hubungan kita akan BERKEKALAN
sehingga ke SYURGA atau TERPUTUS di TENGAH JALAN juga
ALLAH yang akan tentukan...
jadi, usah risau..
andai kamulah jodoh yang ditetapkan ALLAH di Luh Mahfuz untuk saya...
InsyaAllah kita akan BERSATU juga walau dipisahkan dengan jarak dan masa...♥♥♥
SELAMAT ULANGTAHUN KE-6 DEAR Aman Abu Bakar

P/S: Tak dpt nk celebrate anniversary arinih sebab masing2 bizi gila.Maybe akan celebrate next week seblom momot berangkat ke tanah suci utk mgerjakan ibadat umrah.Sayang dia ketat-ketat..U r alwayz in my heart....:))

1 comment:

  1. Happy 6th anniversary...smga Aimiey Azizan n bf kekal hngga ke jnjang pelamin....nnti jgn lupa klu khwn jmput tau...^_^

    ReplyDelete