SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Thursday, March 29, 2012

Dan pabila sudah mengidam aiskrim GELATOMIO.....

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam Khamis guys.Watchaa doing? Sehatkah korunk? Erkk tetiba gajin pulak nak updet belog tengah2 malam.Kalau x selalunya waktu2 cenggini,awal2 dah off lappy nih sebab nk bergayut punye pasal.Memandangkan momot takde sbb berada kt Mekah skg nih,jadiknye oleh sbb nk menghepi kan ati sendirik,gigihkan diri updet belog laju2.. *semahngat kemain ayat*
      Tetiba jugak memalam buta nih tekak aku mengidam sesangat nk makan eskrim..Pulak tuh bukannye ngidam nk eskrim murah2 yg melambak jual kt kedai runcit seblah gumah nih.Tapi kemain ngidam gila nk mencekik eskrim mahal yg hanya ada jual kt TS mahupun PAVI! Engko org cer teka eskrim hape yg aku ngidam sesangat nih..Bukan Baskin Robbin mahupun Haagen Dazs wok! Oke sesungguhnya aku tersangat ngidam nk makan eskrim GELATOMIO! Kemon..kemon jgn cakap x penah dgr pulak name eskrim tuh..Eskrim Gelatomio nih sama glemer ngan Haagen Dazs ngan Baskin Robbin tuh,cumanya Gelatomio nih laaagikk sedapp & terbahek dari freezer! *pendapat aku laa*
      Dulu aku nih batak gile ngan Baskin Robbin tuh.Tapi ble dah try Gelatomio nih,mula lah gian semacam.Kalau boleh hari2 aku nk pekena eskrim nih lepas makan nasik! Arghh ni sume momot laa yg ajar aku makan eskrim mahal2 nih.Cer la ajar aku makan eskrim pop ke,eskrim malaysia ke,eskrim paddle pop ke..Agak2 ngidam,sarung tudung pegi jek kedai runcit pak mat seblah gumah nihaa..Ni pegi ajar makan eskrim yg bapak mahal dah tu jauh kebeno smpai ke Pavi nun haa..Grrr naseb aku x pegnant skg nih! Kalo aku ngah pegnant ngidam mende alah tuh malam2,x ke naya momot kene carik jauh2..hewheww :P

       Setahu aku eskrim Gelatomio nih berasal darik Itali..Selebihnye tu aku xtau la der..Yg aku tahu hnya makan jek der..:P

       Hotspot feveret aku ngan momot semestinye d Gelatomio Pavilion..Sumpah beshhh! Bajet mat salih kejap :D

       Perisa dark cekelet pilihan momot..Aku suka jugak,tapi kene campur dgn cekelet cip baru umphhh! ;)

       Ni pulak perisa feveret aku..Dark cekelet + cekelet cip then d taburi kacang hazel.Aku suka makan dlm kon sbb lagik terasa kenikmatan makan eskrim mahal..gile poyo + batak aku niiii..hewhew

        Engko orang akan terasa rambang mata melihatkan kesemua perisa eskrim nih! Pecaye laa cakap den niaaa Jang...

       Bile dah batak,mule laa carik2 kalo ade job vacancy tertampal kt situ..Dah pulak gase nk keje jual eskrim nih..Bajet konon buleh mentibai eskrim nih hari2 lettew..kuang3 :D

       Ngaaaa...hanya mampu menelan liur melihatkan kesedapan eskrim ini....slurppp!

      Tengok gambar pun dah tau sedap..blom makan lagik..Ini macam kalo hari2 memang kompem kene diabetis der :D

       Walaupun harga eskrim nih menyamai harga set lunch mekdi ngan set lunch oldtown,tapi ade aku kisah sume tuh? Utk perut sendirik,takde salahnye berkorban..Layann :D

      Feeling2 romentik pehtu bajet mat salih doplohpat saat bile menikmati eskrim nih dekat table yg d sediakan tuh..Membayangkan aku nih Tiz Zaqyah & momot tuh si Remy Ishak..Euuwww~

      Tingat zaman bebudak dulu2 yg hadap sgt makan ABC dlm mgkuk cemni.Pehtu rebut2 ngan adik nk makan bagian atas tu..ngeh3 :D

      Dah makan sekali,kompem nk makan berkali2.Tak kisah lah mahal ke idok,janji puas hati..Lepas tu boleh dtg lagi..*dah mcm pantun dahhh*

P/S: Hanya mampu telan ayaq liuq nengok gambaq2 nih.Sokay2..momot balik nanti nak ajak momot pegi makan eskrim nih smpai lebam! Huwarghh..nantok sudoh.Kawe tido dulu deyy..Macih laa hok yg sudi baco..Babaiiii :)))

2 comments: