SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Monday, March 12, 2012

Antara Samsung Galaxy Note,Apple Ipad 3 & Gajet aku...

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam Isnin guys.Oleh kerana hari ini aku offday,dgn pantas on lappy taip entry belog laju-laju.Kalau tidak,jangan mimpi laa ari senin aku nk hapdet belog.Sah-sah punye balik opis aku macam org pingsan x makan nasik seminggu.Penat gile,ngantok,malas,stress haiihh macam-macam laa pes day keje nih..hawhaw :D
      Aku heran sungguh laa kt diri aku nih.Semalam time kuar dating,aku sempat usha SAMSUNG buat fair kt Pavi.Samsung ngah popules ngan produk canggih manggih dorang iaitu SAMSUNG GALAXY NOTE ! Mulanya pun aku x heran lgsg dgn jemana Samsung nih,apetah lagik aku dah pun ade Ipad 2.Tapi bile kaki nih menggatal jugak nk g usha Samsung fair tu,terus bijik mata aku terbeliak bile nengok Galaxy Note yg bapak semat gila!! Bukan krn design die yg buat aku batak nih,tapi sbb fungsi Galaxy Note tuh yg ade software buleh draw-draw segala! Bayangkan laa selama nih dok melukis atas kertas ngan mggunakan pen jek,tapi dek sebab kecanggihan teknologi skg nih maka melukis atas fon saja! Gila x stail kaw! Tetiba aku terasa macam nk jual jek Ipad tuh & terus angkat Samsung Galaxy Note tuuuu!! Sian Ipad aku merajuk sbb niat aku ingin menduakan dia..Kekeke :D

       Apasal semat sangat nih?? Arghhh *meroyan dah*

       Gila semat lah melukis atas fon jek! Tak payah dah nk gigih sgt pakai pen ngan kertas! Gila canggih laa kepala hotak manusia yg reka menatang nih!

       Oleh kerana kat kepala hotak aku dah terbayang bende alah tu,mula lah aku dok plan nk jual Ipad 2 aku nk amek Samsung plak.Aku geram sesangat pasal Galaxy Note nih bleh melukis bagai! Kompem laa kalau aku ade mende alah nih,kartunis Gayour dah x leh carik makan dah..erkk haii abg Gayour :D ...Lagik hampeh,aku mengada2 macam beruk suruh momot kasik Samsung Galaxy Note nih sbg hantaran kawen nanti *benkrap dpt bini mcm nih kan* Adooooiiiii kenapa semat sangat bhaiiii !!! *tanda2 org meroyan mmg cmni*
       Pulak tuh aku dgr2 IPAD 3 bakal kuar x lame lagik! Lagik laa aku meroyan gila.Dengar2 nye Ipad 3 nih lagik stail gila nk mati.Skrin penuh dgn paparan gambar 3D,kamera 5 megapiksel *op koz lagik terang drpd Ipad 2*,lagik nipis & palin best lagik stailo mailo..Adoiii aku ingat Ipad 2 tuh da palin stail lah,gupe2 nye makin nk kua baru makin stail,makin canggih ! Tensen mak tauu *pondan lagi*

       Aku xtau nk cakap ape dah,aku hanya mampu terpegun dgn kecanggihan teknologi ini..ngaaaaa *menganga besa2*

       Memang aku x dpt nafikan,Apple ngan Samsung saling berlumba utk memperkenalkan teknologi dorg yg palin canggih & inovatif! Dua2 pun canggih,dua2 pun stail,dua2 pun hebak!! Harga? Itew xjadik maksalah asal jek kita berkemampuan..Sokay2,taknak tamak2 laa..aku da ade Ipad 2..Sayanggg Ipad aku... *ayat menenangkan hati sendirik*

      Haruslah tempek muka sendirik,kan..takkan nk tempek muka Ramlah Ram pulaks..ahakss :D

       Antara gajet kesayangan aku...Henfon 1 lagik x dpt nk letak situ sbb d gunakan utk snap pic ini..Kamera pulak taktau tah letak mane *mentang2 kamera x canggih alasan sume tuh*

       Susah kalau dah gila gajet nih.Umpama macam org gila talak jugak die punya teruk.Pantang nengok gajet terbaru,mula meroyan x sudah nk dapatkan.Pada aku kalo mampu xde salahnya.Asal jgn membazir & mintak duit kat mak bapak utk beli sudah.Palin penting,beli ikut keperluan bkn kehendak.Jangan membeli sbb trend tp beli sbb memang nk guna! Aku lak beli Ipad bkn kerana kehendak semata2 tapi sbb aku nih mmg gila berinternet.Senang nk angkut kemana2 melainkan masuk jamban! Apepon tepuk dada tanya hati.Kuasa membeli d tangan handa...hehehe :))

P/S: Awas! Jgn jadik pisau cukur ketuk duit boypren utk beli gajet sbb d kuatiri gajet x dpt,pelempang yg handa dapat nanti..Mintak duit suami takpe..Err err voleh gituu?? Sile abaikan ajaran sesat ni..Babaii;))

1 comment: