SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Sunday, October 9, 2011

Top 10 Perkara palin Cuak @ Takut sepanjang hayat~~

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House


        Salam ujung minggu guys..Wat gapo jek pon korunk 1 ari suntuk nih? Cam aku lak,hnya lepak santai kt gumah jadik bibik settlekan keje2 gumah.Pastuh mkn,tido,on9 sbb memandangkan semalam seharian aku dah p hangout ngan my yayang p layan muvie,mkn2,shoppinggg & bla bla blaaa..Arinih gak setelah sekian lame aku dpt hapdate belog waktu malam sebabnye aku udah beli berokband baru..Yeaayy! Takyah semak2 nk kene hapdate belog kt opis dahh..Pasnih buleh hapdate belog siang mlm pg petang tnpe mgire waktuu *tepuk tangan smbil melompat!*
         Mlm nih nk bukak cegite pasai perkara paling cuak @ takut dlm idup yg pena aku gase.Aku sure,korunk pon tentu hade perkara2 yg wat korunk cuak @ takut dlm idup kann..Cthnye,pkara palin takut pena korunk alami bile korunk kene rotan kt montot oleh cekgu disiplin yg garang lagik bengis psai korunk serong kelas matematik..muahaha jgn tipuuu..hade kan hade kaann :D
        Macam aku nih,takat kene2 rotan ngan cekgu2 kt skolah memey xpenah pasai aku nih budak baik ya amat! Ehh hape kaw gelak,siyes lah! Aku nih jgn kate nk serong klas ke lwn ckp cekgu ke,nk dgr aku bersuara pon payah gile pasai aku nih kemain pendiam jah oiii..huehuehue :D -Sile percaya hokeh..Udah2..nk tau x hamendenye 10 perkara yg pena bikin jantung aku berdenyut tahap 500km/j sbb cuak @ takot? Jum let's cekidauutt yaww...^_^

      =>> Naik Cable Car kt Langkawi

      Perghh ni hadelah perkara palin takot pena aku gase dlm idop.Naik cable car Langkawi d tahap ketinggian yg xleh nk bygkn pnye tingginye *hapedaa ayat aku?*...Sumpah mase nak naik menatang nih aku dah mgucap awal2.Kapla hotak lak dok pk bkn2.Jantung jgn ckp kemain laju berdenyut.Aku nih memey fobia tmpt tinggiii!!

      =>> Flying Fox

      Same gak mcm naik cable car.Dah ler tinggi,pastu tergantung atas tali cmtu..Mende nih aku d paksa & terrr paksa lakukan mase aku join xtvt belia anjuran kolej aku.Stiap pserta wajib join wlopun takot ktinggian.Mase nk turun lelaju tuh jantung aku dah terburai dulu kot sbb tlampau takut & cuak!

      =>> Nengok filem Khurafat

      Aku xtau tah hape sbb time neh aku bleh setuju nk nengok malay film,dahtu pilem seram lak tuh! Aku sahut cabaran my yayang utk lyn pilem neh & pk positip nk takot hape,yayang hade kt seblah.Elehh xtakot pon..Tu sume hantu tipu2 jek..Pastuuu..hamek kaw! Dkt seminggu aku asik dok teringat babak2 pilem neh.Smpai aku takot gile nmpak van jenazah dik nonn! Sumpah ni last pilem seram aku layan!! Tooobaattt....

     =>> Test ujian memandu/JPJ Test

     Aku gasekan aku hadelah manusia palin bendul dlm sejarah org2 yg hamek driving lesen.D sebabkn tahap ketakutan mlampau aku tuh,sesi yg rata2 org hamek 8jam aku seko smpai doplohjam! Perghh kaki mggigil.Tgn dah lenjun nk peygang stereng.Jantung dah dupdab2..Lagik cuak mase Ketua JPJ kt seblah & aku kene test on the road! Awal2 mgucap kot2 xidup lamee..Hasilnye,aku bjaye gak hade lesen keta skgg..huehue :P

     =>> Hamek exam

      Tipulah kalo sesape yg nk mhadapi exam x gase takot @ cuak walopun da prepare awal2,lagiklak exam2 besa cm UPSR,PMR,SPM,STPM & final exam! Aku yg bdk nerd & ulat buku nih sklipon,bile tibe nk exam op coz bdebar2 takot.Yela takot kot2 hape yg kite bace x kua soklan.Palin takot hadelah keGAGALan....!!

      =>> Kene Injection @ Hamek Darah

      Perkara yg bkin aku x suke gile babeng ngan naakootttt tahap kuasa lapan bile kene inject,lagik2 time nk hamek darah kt ujung jarii...Erkk xmampu nk cite lebih2 pasai aku dah lembikk nk menaip skgg..arkkk!

      =>> Bertapa kt Hospital

       Jugak mjadi perkara palin takot pena d alami dlm idup.Kene masuk wad sbb denggi! Dahler kene dok spital bminggu2,hamek darah ari2,kene mkn obat,tinggal sorg2 kt spital nk2 time mlm.Palin takut bile pesakit kat katil dpn tuh mninggal dunia.Ya rabbiiii...sumpah aku xnk melalui saat niii lagiiiiii! *Eden tak reloo*

      =>> Buat presantion

      Tiapkali dpt tugasan kene buat presantion kt dpn kelas jgk mjadi pkara yg mgundang keCUAKan & keTAKUTan aku.Dahlah dpn gamai manusia dlm kls tuh,dgn suara aku yg dlm molot hade berlian nih lak..Mulelah gase nk terkucil tercirit sgala bagaii..huehue :D

     =>> Tiapkali nk kene Interview

      Bile jek nk kene dtg interview op coz jantung mulelah berdebar2 & takot dtg mguasai diri.Mcm2 tepikir kt hotak.Camne muke penemuduga tuu..Susa tak soklan yg bakal d tnya tuh..Dpt ke x keje tuuu..haihh pndek kate tiapkali nk interview gase cuak aku mulelah dtg bertubi2..

     =>> Mengandung & bersalin

      Walupon pkara nih aku x alaminye lagik tp suda pasti aku bakal melalui & menempuhnye 1 ari nanti.Mengandung & bersalin mmg sgt2 myakitkan.Takde lg aku dgr pempuan yg dah lalui mende nih mgatakn x sakit.Hadehh lagik skli lembiikk dah nk menaipp..err err


P/S : Kesimpulannye kalo hade program FEAR FACTOR tuh aku adelah calon ptama yg awal2 da kene tendang kuar d sebabkan tahap ketakutan melampau itew! Sekian..babaiii :D

2 comments:

  1. huhu.yg laen2 tuh eyka xcuak.tp yg last skali tuh mmg kompom cuak.keh3 XD

    ReplyDelete
  2. Hhehe..cuak2 pon tetap kite kene tempoh 1 ari nanti,bukaann?? :D

    ReplyDelete