SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Friday, October 7, 2011

Tak mau d benci suami,kan? Sile JANGAN ade "7C" ini yaww~~

             Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House


        Salam Jumaat yg penuh barakah & samat menunaikan solat jumaat buat para lelaki.Pade kaum lelaki yg xgeti2 p solat jumaat tuh,hape yg bleh aku katekan :Sembahyang ler kamu seblom kamu d sembahyangkan...Bkannye susah & berat pon nk tunaikan solat jumaat tuh bang oii,2 rakaat jekpon..Haihh geram & meluat plak aku nengok kaum2 lelaki yg slamber badak x p semayang nih.Bleh lak dgn muke x malu dok melangok kt opis smbil isap rokok! Jantan camnih,kasik free pon aku x hengen,aku sanggup jadik andartu lahh jah oii! Dah2 malash aku nk semak pk sal dorg..Kang kite tegur die kate kubur lain2,so hade otak lu pikir lah sendirikk brader!
         Horait arinih aku nk bukak cegite pasai suami isteri..Hidup berumah tangga nih senang jek kalo memasing mjalankan peranan & tahu tanggungjawab memasing.Spesel utk sume yg bergelar ISTERI,BAKAL ISTERI & YG BERISTERI tuh,meh bace 7C sebab2 ngape para suami benci pade isteri..Jum let's cekidauutttt~~

       

        7C Sebab Suami Benci Isteri:-

=>> C1 : CABAR...Isteri ni kalo bergaduh/bertekak ngan suami mulelah kata 'Kalau awak berani cubalah',contohnye cabar suami carik pempuan lain! Dr Fadzilah Kamsah kate :JANGAN CABAR SUAMI.Kang suami buat betol2,isteri gak yg putih mata...*kalo aku baik aku cabar suami suh beli gelang habib jewels..sesak2 bleh gak p gadai youu :)*

=>> C2 :CABUL...Perbuatan & kate2 isteri yg tdk sopan.Isteri cam gini adelah isteri yg tlh hilang sifat malunye spt mengeluarkan kata2 yg tdk baik d hdpan mertua..*mulut cabul itew tandenye si isteri tuh gian sgt nk pelempang sedas!*

=>> C3 :CELUPAR...Celupar nih adelah suku sakat CABUL.Isteri suke ckp mende2 meraban yg kotor,bleh jadik gak terlepas ckp @ termelatah smpai nyebut mende2 mencarut! *Camgini suami patut cili jek mulut bini yg kuat mcarut tuh!*

=>> C4 :COMOT...Isteri yg bile nk kuar dari gumah aje baru nk COMEL tp kt gumah kemain selekeh & COMOT.Si suami lak kt opis tuh ari2 d kelilingi pempuan yg bkn jek seksi malah comel2 belaka.Si isteri kate 'Aii mekap utk suami aii jekk',sdgkan kt gumah haram x mekap pon.Hapelah maksud berhias d luar rumah tp x d dlm rumah 'hanya utk suami'??

=>> C5 :CEMBURU...Suami lemas & rimas kalo si isteri yg over cemburu nih.Sikit2 dok call suami kt opis,suami baru balik keje dah d tanya memacam,suami balik lewat sbb OT dah syak bukan2..Nk lagik terok,suami nak p outstation die bantai pk suami nk p menikah lain kt Siam! *hadoii sedeihh2..*

=>> C6 :CEREWET...Suami xsuke bile isteri cerewet x bertempat.Contohnye bile bwk kua makan,xmo mkn kedai mamak,nk mkn kt restoran jek.Xmo balik kpg suami,sbb kampung suami banyak nyamuk *hee kalo aku jadik nyamuk aku pon x hengen nk gigit kaw*

=>> C7 :CINCAI...Buat keje gumah CINCAI,masak cincai,kemas gumah cincai,basuh baju cincai,jage anak cincai smpai anak dok leka lari2 pastuh tergolek dog jatuh dlm longkang dpn gumah,yg si mak sikit punye baik dok layan melodi kt tibi 3 *ini mcm tak payah hade bini lagik baguihh!*


     

        7C nih lambang keperibadian muslimah yg lemah akhlaknye.Berpelajaran tinggi smpai master ke PHD sklipon belom tentu tinggi akhlaknye.Rupe cantik jelita mcm Erra pazira sekalipon kalo pangai & sikap mcm teettt pon bkn jaminannye.Ilmu adelah teras palin penting utk membina keharmonian dlm rumahtangga.Tapi,kite nih insan yg mudah lupa & lalai.Ada mase2 tertentu mgkin juga krn sifat suami & keadaan sekeliling yg buat kite mpunyai slh 1 ciri2 7C itu.Apepon,kalo hade sikap2 tuh,segeralah berubah mjadik yg lebih baik utk lebih d sayangi suami & mdapat keredhaan Allah.Isteri solehah,kesayangan suami...^_^ 

4 comments:

  1. heheheh...entry yg menarik sis!!

    thanks!

    ReplyDelete
  2. SweetOuju: Time taceh sudi bace tauu..Ur welcome yunk=))

    ReplyDelete
  3. Mata Pena Fadz: Tengss sudi membace yunk=))

    ReplyDelete