SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Sunday, October 23, 2011

Kaki Wayang Era : The Three Musketeers

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House


       Salam hujung minggu guys.Hade baikkah arinih? Hape jek xtvt korunk ujung2 minggu nih? Aku mcm biase wajib hangout utk release kan kapla hotak dgn jalan2 cuci mata,dating,shopping & layan muvie..Katenyew kaki wayang era kannn :)
       Semalam aku layan pilem THE THREE MUSKETEERS.Hade sesape yg dah p layan pilem neh? Pada korunk2 yg masih blom layan pilem neh,aku nasihatkan cepat2 lah p panggung & layan ngan segera.Memey rugi beso sesape yg x layan pilem hebak nih weiii sbb pade aku antara pilem The Three Musketeers ngan pilem Real Steel,pilem The Three Musketeers jauh lagik besh sbb padat ngan aksi mendebarkan,pe tah lagik hade x-kapel aku yg hensyem tuh,Orlandoo Bloom uollsss! huehue :)

         Nengok poster pon dah gempakss,bile dah layan cegitenye lagikk la superb habes! Sumpah aku gase nk layan kali ke-2 lak pasnih!

         The Three Musketeers merupakan pilem yg d adaptasi dari novel Perancis yg d barisi oleh para pelakon mantop iaitu Orlando Bloom,Logan Lerman,Mila Jovovich,Ray Stevenson,Matthew Macfadyen,Luke Evans,Juno Temple,Christoph Waltz,Mads Mikkelsen & James Corden arahan Paul W.S Anderson mengisahkan D'Artagnan (Logan Lerman) iaitu seorang pemuda d mana bapanya adelah sorg Musketeers bercita2 ingin mjadi seorg Musketeers yg terkenal d luar nanti.Swktu beliau mengembara dgn keluar drpd kampung halamannya secara tidak sengaja beliau telah terjumpa dgn 3 orang lagenda Musketeers yg terkenal iaitu Athos (Matthew Macfadyen),Aramis (Luke Evans) & Porthos (Ray Stevenson) swktu cuba mgejar musuhnya yg d temui dlm pjalanannya ke Paris iaitu Rochefort yg tlh menghina kudanya.Namun,Athos,Aramis & Porthos x lagik berjiwa Musketeers sejati krn pengalaman lepas mereka swktu cubaan mencuri reka bentuk kapal udara dari bilik kebal yg tinggi tahap keselamatannya bersama Milady (Mila Jovovich) iaitu seorg gadis yg d cintai oleh Athos nmun Milady tlh menipu mereka dgn mengkhayalkn mereka ber 3 mggunakan sjenis ubat & mjual rekabntuk kapal udara tsbut kpd Buckingham (Orlando Bloom) yg mnawarkan hadiah yg lbh lumayan.Peristiwa itu mberi kesan yg mdalam kpd 3 pahlawan pedang itu.Cardinal Richelieu,iaitu org kepercayaan King Louis (Freddie Fox) mpunyai rancangan utk mjatuhkan King Louis.Dia mgupah Milady utk melaksanakn tugas jahat itu dgn mencuri berlian yg d hadiahkan oleh raja kpd Queen Anne (Juno Temple) & myimpan berlian itu d istana Buckingham utk mbuktikan bahawa Queen Anne & Buckingham mpunyai hubungan percintaan.Jika raja terpedaya,peperangan antara Perancis & England akan meletus,ratu akan mati & orang2 Perancis akan menuntut seorg pemimpin yg lebih kuat & stabil d mana Cardinal mahukn jawatan tersebut.Jika raja tidak terpedaya,maka keamanan akan bterusan.Tetapi utk mcapai keamanan tersebut,maka D'Artagnan,Athos,Aramis & Porthos perlu mlaksanakan misi mereka yg palin berbahaya iaitu utk mdapatkan kembali kalung berlian yg xternilai harganya itu dari Tower Of London & mgembaliknnya kpd Queen Anne tepat pd masanya.Berjayakah dorg ber 4 mdptkan kembali kalung berlian tu? Nk tau,kene kua duit,beratur pepanjang beli tiket & layan pilem neh skg.Djamin korunk pon akan kebas pipi & teruje tahap kuasa lapan mcm aku...kehkeh=)

        Bukti memey penting walau dlm urusan hape pon *gile poyo ayat aku!*

       

   

   

   

   

     Para pelakon The Three Musketeers~~

     Pas aje sesi layan muvie kt GSC selesai,aku mjalankan xtvt wajib aku iaitu shopping time & hape yg lagik syiokk semalam sbb aku dpt bergambar ngan maskot Paul Frank iaitu Julies.Sumpah comel gile Julies tuh smpai aku punye teruja suh my yayang snap pic menatang tuh byk kali.1st time kot Julies Paul Frank tuh turun Malaysia..huehue

      Sumpah comels Julies Paul Frank niaaa! Gase nk pelok bwk balik jek :)

       Seblom masuk GSC,posing dulu dpn banner Real Steel *walopun dah layan minggu lepaih*...Kaw hadoo?


P/S: Asik teringat babak2 dlm pilem The Three Musketeers lagik2 kt Orlondo Bloom *erk?* Pasnih kalo x abes tygan lagik,aku nk p layan pilem neh skli lagik.Lagik skli pesanan penaja pd engkorunk yg x layan lagik,sile2 lah segera ke pnggung hokeh.Err tu jek cecehan aku utk arinih,aku nk p layan drama Airmata Nursalina kt tibi 3 niaa..Babaaiiii :))

No comments:

Post a Comment