SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Monday, May 30, 2011

Seni Iteww Sungguh Indah~~

             Salam & Hye.
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House.
    
      Apekah yg korunk paham tentang SENI??
      Adekah korunk suke akan SENI??
   Sure korunk tetibe tingat subjek Pendidikan Seni time kt skolah dulu kan,nak2 lagi bile cekgu yg ngaja subjek Seni tuh cun melecun cam Erra Fazira atau pon macho kebabom cam Aaron Aziz.Huahuahua...*tetibe tbayang lak kt muke cekgu haku yg buleh tahan hensem cam hencek Crab.Uikk cekgu,tamo marah aaa*
    Seni tuh luas maknanye.Ader Seni Lukis,Seni Bina,Seni Khat,Seni lakon,Seni Kraf & memacam lagi la yg sewaktu dengannye.Macam aku plak,aku sgt2 meminati Seni Lukis.Bayangkan jek la,1 ari x peygang pen & lukis,ibarat cam aku makan x kenyang walopon da tambah hempat pinggan nasik!! *Tp aku x nah pon melantak sampai 4 pinggan.Nampak benor nipunyew tuhh*
     Actually,aku pon x taw ngape aku minat sgt melukis nih.Maybe dari kecik2 cinonet kot mak aku da ngaja aku melukis nih.Mengikut perkiraan tuan hamba,aku mule pandai kemain melukis bile da start masuk tadika.Time tuh teruk la mak aku tetiap mase kena ngaja aku lukis orang,pokok kepala opss pokok kelapa,rumah,kucin & segala bagai laa.Dlm adek badek aku pon hanya aku sorg jek yg buleh melukis.Yg lelain nih jadik tukang kaler mengaler buleh laa..Nyiahaha...
     Meh la usha beberape karya aku yg terkini ehh...Zassssss Layaannnn~~
                Baju2 dlm lukisan nih adelah koleksi baju2 yg ader dlm wardrobe aku.Agak2 aku buleh jadik Fashion Designer tak?? Ngeee...

              Cer teka gambo sapekah ini?? Ececehhh..lukisan nih aku lukis time anniversary ke 3 aku with my Cupcake..Nyum2 * tetibe jek*

             Lukisan nih aku lukis lepas aku bace REMAJA. Terpengaruh tgk Dewi Remaja,aku pon wat la model ala2 PDR. Kelasss kaw dik non!

               Lukisan nih lak aku dpt inspirasi bile aku tetibe tingat kampung aku kt Kedah.Tetibe lak gase nk nyanyi lagu Balik Kampung time lukis mende alah nih...Hooo balik kampung..hooo* sengal da dtg*

             Lukisan nih aku dpt inspirasi time aku nengok Red Carpet Anugerah2 yg ader kt Malaysia nih...

             Salah 1 impian aku nk ader butik sendirik,so aku pon draw la dress2 cenggini & ltk name butik aku.Kaw hadoooo??? Nyiahaha* berlagak thp gaban*

      
      Aku gak sgt2 mengagumi Imuda sbb beliaw adelah sorg pelukis yg pd aku sgt2 versatile.Nih antara karya Imuda yg aku ske sgt2 tgk.Marvellous yaww!!!

            Siyes smart gilos babeng gambo Erra Fazira neh.Nampak hidup kan....

              Marylin Monroe karya Imuda yg komain cantek tahap kuasa lapan!! Aku nk kumpul duit nk beli laaaaa makkkkk!!!! * histeria suda*

        Apepon,aku tetap meminati pelukis tersohor Leonardo Da Vincci yg cukup terkenal ngan lukisan Monalisanye tuh.That's y lah lukisan Monalisa tuh menjadik lukisan termahal & lukisan agung yg unik sampai ke arinih.Maybe pd org2 yg x meminati Seni Lukis akan terasa mbazir kalo nk beli lukisan yg hargenye bleh nk dapat sebijik keta Viva,tp pd org2 yg cintakan Seni mcm aku sgt2 merasakan ianya 1 kepuasan utk memilikinyew.Aku paham,bukan sume manusia d anugerahkan bakat & kemahiran melukis nih kan.Hanya org2 tertentu jek yg ader jemari Seni nih & seharusnye bersyukur bebanyak lah kan.Uikks,panjang kebeno aku membebel kannnn....*taw takpe*
       Seblom aku chaw chin chaw,meh usha lukisan agung karya Leonardo Da Vincci neh eaaa....

                        Lukisan Monalisa yg sgt populess yaww!! Siyes smart derr!!!


P/S: kalo aku ader anak nanti aku nk ngaja anak aku melukis cam mak ngaja aku time kecik2 cinonet dulu.Pastuh nak lg best aku nk paksa anak aku jadik pelukis cam Imuda & Leonardo Da Vincci.Nyiahaha....

                        Bubui geng(^_^)

No comments:

Post a Comment