SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Monday, May 30, 2011

Pakai TUDUNG biar Ikhlas.Kalo x suke,pakai jek TUDUNG SAJI sudahh~

            Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House


      Entah ngape tetibe mlm neh terrajin smcm nk nulih entry sal TUDUNG.Sebeno2 nye aku malas nk cte sal isu TUDUNG2 neh * tudung saji xpe*.Maklom jekla isu TUDUNG nih kan agak sensitip bg sesetengah orang.Yg aku nk cte sket neh sal trend2 berTUDUNG skg yg makin up to date & bervariasi.Mana2 aku pegi da makin gamailah kaum hawa neh da mengenakan TUDUNG yg pelbagai fesyen & gaya.Syukurlah..sejuk perut ibu mengandung nengok makin gamai remaja muslimah yg sopan & menutup aurat.Tp ader gak segelintir umat yg mjadikan pemakaian TUDUNG neh sbg fesyen @ trend semata2.Yg mbuatkan aku gase meluat tahap kuasa lapan kt umat2 cengginih bilemana atas komain bertutup bagai tp bawah..humang aihhh,ngak sanggup gue maw ceritain seh.Ketat,sendat,mampat...terbonjol sana tkeluau sini.Aiyokkk..ape suda jadik maa..selupe talak perlu pakai tudung laa kalo baju ketat2 itew macam...Kalo x ready kai tudung lagik,toksah pakai ehh.Nanti gara2 kome2 yg skojap pakai skojap bukak neh,sume gadis bertudung tegar mdpt nama yg agak x besh plak.Phm2 sudaaa....
       Yg lagik bikin aku gase nk kc ceramah free kt depa2 cengginih bilemana ader tuh btudung komain sopan tp pangainye MasyaAllah.....*Lg skli x dpt aku nk gambarkn* Sendri phm udah la yeww.Pakai TUDUNG tuh KEWAJIPAN DLM ISLAM,utk menutup aurat,supaya thindar drp MAKSIAT & FITNAH & blablabla * da mcm Ustazah Ct NorBayah plak aku neh*.Nk pakai TUDUNG gak perlu Nawaitu & Niat yg ikhlas krn Allah,bukan utk mnunjuk2 bagai.Bile da btudung tu gak haruss lahh mjaga tingkah laku d khalayak ramai.Ape cer kalo name jek btudung tp merokok?? Lg sengal ubi,btudung punyelah sopan tp x segan silu dgn slmber cokodok jek die bleh Kiss2,pelok2 x hengat ngan LELAKI!! Haihh mulianyeww pangaii kaw dik non...Kalo pon ko da kawen sklipon,toksahlah dok mnunjuk2 pangai cmtuh dpn org gamai.Wat malu org2 btudung jek labuuu...
        Ader 1 ketika tetibe darah aku naik mdadak smpai ke kapla bilemane x memasal aku yg ngah sakan bshopping ngan boypren tetibe d tegur oleh sorg pokcik yg ala2 JAIS.Yg bikin aku geram x hengat sbb pokcik tuh sound kt aku pakai jek tudung tp pangai x sopan dok bdating2 ngan Jantan! * Sentap kejap mak*.Rase2nyew aku xder bikin kontroversi mlampau pn x memasal kene sedas,sdgkan kt area tuh punyelah gamai makhluk berTUDUNG cm aku yg lagik xleh blah bpeluk bagai mcm kaw ingat dunia neh ana yg punyee! Eeee..gase nk tampor laju2 kt makhluk2 yg berpangai cm teeettt neh.Sabo2..bawak btunang..* Emo sakan neh!*
        Dah2 takmo cte lelebih.Kang x memasal aku ne saman plk.Isu sensitip okehhh.Btw,nih antara seleb2 btudung yg aku respect abes kt dorg coz cube bawak pngaruh positip dgn style tudung dorang yg malatop kebabomm tuh * abaikan zaman kegelapan dorg dulu okeh*
             
             
            
            
            
             
           
            
             
P/S: Wanita berjilbab jauh lebih CANTIK & MENAWAN drp mereka2 yg xmnutup kepalanya.Apepon,sumenye tletak pd Niat.Pakailah TUDUNG dgn IKHLAS.Agak2 kalo xsuke,kaw pakai jek TUDUNG SAJI labuuu~~ 

No comments:

Post a Comment