SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Monday, May 30, 2011

Komain giler coklat kaw neh labuu!!

                  Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House
   
         
             Soalan:-
           Makan coklat banyak2 buleh jadik gumuk??
           Makan coklat banyak2 buleh naik jerawat??
           Makan coklat banyak2 buleh rosak gigi??
           Makan coklat banyak2 buleh kene diabetes??
           Makan coklat banyak2 buleh jadik ketagih??

             Fakta @ mitos smata2??

              Jawapan:-
           -Yeke?? Salah tu..X semestinye mkn coklat bebanyak buleh jadik gumuk.Kurg bersenam,x amalkn hidup sihat,makan x hengat dunia sume sebat jek x mustahil laa buleh jadik gumuk! Takpe2 toksah risau sgala..Minum jek Jus Mate-5 Dr Rozmey hokehh *sempat pomot*
            -Isyhh x jugak..Faktor naik jerawat xsemestinye sbb byk mkn coklat.Dah pemalaz nk cuci muka,banyak mkn makanan bminyak,pemakaian mekap yg xseswai,faktor hormon..Standart la tuh ader jerawat..Takpe2,gunelah Oxy!! *Lg 1 jgn byk berangan yek adik2..nanti jerawat batu naik plak kt pp gobu2 iteww*
            -Ehh yeke?? Setau aku ayat neh salo aku dengar bile mak ayah x kc anak2 kocik cinonet dorang mkn coklat.Aku time kecik2 dulu pon mak abah bilang ker gituw.Nanti gigi mu rusak ya anakku..*pehal ckp indon plak neh* Da beso2 neh aku sebat bdozen2 coklat xder pon gigi rosak.Nmpk benor nipunyew tuhh!
            -Yezzaa..Yg nih aku x nafikan mmg betol.Dlm coklat neh ader kandungan gula,susu,lemak tepu & sgala bagai laa ramuan yg manis2 & buleh mendatangkan Diabetes kalo kite mkn bnyak2.Eyhh,jgn ingt org2 tua jek bleh kene diabetes,okeh.Yg mude2 belia pon bleh dpt penyakit neh kalo dah ari2 dok mentedarah mende2 manis nih!!
             -Aku setuju 200%!! Contohnya mcm aku laa..Tgh tgk tv kunyah coklat,tulis entry blog kunyah coklat,time wat keje kt opis kunyah coklat,pendek kate coklat neh penting laa dlm idup aku.Coklat wat aku relax,coklat memberi aku inspirasi,coklat buat aku rase romantik..Muahaha..Aku sure pow boypren aku utk beli coklat mahal2 kt aku..*da kate syg gupren,kannnn*
              
            
               
              

              

            
             
           
              
            
             


P/S: Kenkadang tuh bajet lari gak asik nk beli coklat memahal neh.Kenkadang timbul gak jerawat 2,3 bijik kt muka bile 24 jam balun coklat.Tp,ader aku kesah sume tuh?? Pasnih bleh lah aku bukak Seven E plak ehh pastuh paksa bos aku borong coklat bebanyak,xder laa asik curik coklat aku jek ari2..Haihhh~~ 

No comments:

Post a Comment