SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Monday, May 30, 2011

Selamat Hari Guru & Happy Teacher's Day~~

             Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House


     First of all aku nk wish SELAMAT HARI GURU & HAPPY TEACHER'S DAY wat sume guru2,cekgu2 *termasuk gak cekgu skolah tadika*,lecturer2, & sesape jek yg bergelar pendidik tmasuk kedua ibu bapa kite yg x jemu2 mendidik kite sume smpai laa kite bjaya & berada d tahap skg nih.Yela,sejak kuar jek dari perut mak kite,bile dah lihat jek dunia neh,1 hapah mende pon kite x geti buat,kan.Dari cara nk makan,nk peygang pensel,nk pakai baju,sume mak yg ajar.So,itew gak dikira mendidik & mengajar bukan?? Camtuh gak ayah yg x jemu2 mendidik kite spya jadik manusia yg bguna,yg berdikari,yg baik & mgajar kita btapa berertinya hidup neh.Berjuta2 lemon terima kasih sesangat kt mak ayah kite yg terlebih dulu mjadik GURU buat anak2 yg d sayanginya.I lebiu Mom & Dad so much!!!!
      GURU...Betapa mulianye tugas pendidik nih kan.Kalo x krn adenya Guru,xkan lahirlah Perdana Menteri,Jurutera,Arkitek,Doktor malahan Penjual nasi lemak sekalipun...Guru mendidik anak bangsanya tanpa mengenal erti penat & jemu,mencurah ilmu dgn gigih smta2 utk melihat anak didiknya berjaya.Jasa sorg Guru sama bernilai dgn jasa Kedua Ibu & bapa.Kerana Guru,kita menjadik insan berguna & berilmu.Kerana Guru kita berada d tangga kejayaan & kerana guru jugaklah kita mengenal ILMU.
      Tetibe fikiran terimbau zaman skolah ngan Guru2 & Cekgu2 yg sgt aku sayangi.Nasiblah time skolah dulu,aku nih bukanlah dlm kategori budak yg ske melawan ckp cekgu.Eyh hellooo,aku dak baek okeyh..Pendiam lagik tuh..So,that's y aku mnjadik kesayangan cekgu2 time tuh,lagik plak aku nih salo jek mbanggakan cekgu2 aku ngan results yg gempak2.Alahaiii terrr eksyen lahh plak..Ini bookan tipu2,ini butul2 kenyataannnn..Hahaha...
      Hapepon,jasa cekgu2 aku dulu x nah skalipon ilang dlm ingatan.Bukan tuh jek,sampai skg aku still ingat taw rupe cekgu2 aku,juz dorg jek yg maybe dah ingat2 lupe kt aku.Yelahhh,anak murid dorang kan gamaiii...Jenuh kot nk ingat sume..Tp ader gaklah antara cekgu2 yg aku jumpe skg still ingat sikit2 kt aku.Trimass cekgu!!!
      Walopon cecita nk jadik Guru tuh masih blom terlaksana * maybe 1 ari nanti tros aku jadik cekgu disiplin ke*,tp aku tetap simpan impian nk jadik GURU gak.Kalopon bukan sbg GURU d skolah yg mendidik anak bangsanya,sekurang2nya mjadik GURU utk bakal anak2 aku nanti.Ohh,iteww suda pastiiii..Haha* gatai tetibe*
      K lah,tuh jek entry utk mlm neh.SELAMAT HARI GURU & HAPPY TEACHER'S DAY lagik skli wat sume GURU2 d luar sana.Jasa kalian tetap d kenang sampai akhir hayat.......

          

      Pic mase form 3 ngan Cekgu Kelas aka Cekgu Matematik.Walopon aku terrr sangat lah mencik subjek Math nih,tp aku x pena lah smpai mencik kt Cekgu neh.Cekgu neh pon taw aku mmg x minat Math sgt2,tp die x penah lah marah2 bagai & sbb tuh gaklah aku mmg x pena SERONG kelas time Math nih sbb Cekgu neh baikkkk...Hehe...Rinduu kt Cekgu Suriaty * bukan Elly Suriaty okeh!*       

No comments:

Post a Comment