SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Saturday, July 2, 2011

Kisah Si Ahmad Albab Mase Zaman Kanak2 Ribena nye~~

            Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Tatau sindrom hape yg melanda aku arinih x memasal terlebih gajin nk ngupdate belog neh.Godek sana,ubah sini & komain byk idea aku nk nulis cm coklat yg turun mcurah2 d ladang gandum Koko Krunch tuh.Bese laa bile kebusanan mlanda diri hape lagik ngadap lappy jeklaa doploh pat jam *tp aku xder laa smpai xwat kje laen ehh* Mcm bese cuti2 ujung minggu neh kalo x kua dating ngan my yayang,sahih2 aku dok terperap kt gumah membeso kn drumstik yg da sedia beso neh ngan xtvt sorg housewife @ bibik hendon tuh.Bangun pagi,pegi paso,basuh baju,basuh pinggan,ngepel lntai,masak,bg kucen mencekik *ganaz sungguh*,sidai bju,semayang,tido,blablabla *gajin x aku..sape bkenan buleh kot wat calon menantu yaww*.Time malam plak aku melukih,mbace,nengok tv & tetibe tercapai album selak gambo2 lame *warghh busannyeee mak*
       Time selak2 album tuh tjumpa ler gambo2 zaman kecik cinonet dulu.Ngaaa lame suda x tengok muke sendirik time dolu2,asik nengok gambo2 yg latest & da besha2 pnjang neh jek.Hape lagik mule laa mgimbau nostalgia lame smbil tsengih2 sensorg.Hikhikhik...

        Pic neh mase umo aku dlm 7-8 bulan d pangku oleh arwah opah terchenta.Makcik bju merah tuh mak aku & ahkak seblah tuh plak mak sedara aku.Nih jek satu2 nye gambo aku maseh Baby yg ader dlm simpanan aku.Yg lelain tarak taw mane ilang tah *ngikut kate mak aku mase kecik2 dulu aku ske koyak2 kn gambo pas2 masuk dlm mulut.Huihh tade mende laen ke nk mkn dikkk??*

        Nih lak aku d dukung oleh maksu aku mase umo aku lingkungan 5-6 bulan.Mahap laa yer,aku neh mmg cam x cukup zat,kecik,kurus kering cm org lidi,xkuat makan juz kuat melalak cm Ahmad Albab jek *xnmpak sile gune kanta pmbesar hokeh*

        Nih mase umo aku dlm 4-5 taun cm2 ler.Tgk muke pon nmpak muke budak kuat nanges & budak nk kene buli.Sile jgn gelak nengok rambut aku tuh ehh sbb mase zaman tuh mak aku cukup ske cut stail Abu Bakar Ellah *cm anak org asli pon ader gak aku nengok budak neh haaa*

       Pic neh lak mase aku umo 2 taun.Selain kuat melalak cm Ahmad Albab aku gak terrrrsangat ske geget kuku.Tah ikut pangai sape tah 2 mende neh ade kt aku & lekat smpai laa aku da besha2 neh.Yg katik kt seblah tuh adek aku yg mafia xhengat.Mcm jantan asik buli ahkak die..

      Pic neh d snap sekitar umo aku 6 taun *tadika la tuhh* kt gumah lame aku.Mase neh hnya aku & adek aku jek ader,2 lagik adek lelaki aku maseh blom wujud.

      Cam bese mase kecik2 cinonet dulu stail aku mesti same ngan adek aku tuh.Baju nk same,kasut nk same,mainan nk same pendek kte sgala2 nye msti same laa mak aku buat.Mase neh mak aku punye lah kerempeng & rambut abah aku punyelah hitam pekat melekat *da kate zaman muda* Zaman baru nk UP ler tuh..

     Neh pic palin xbleh blah mase umo aku 6 taon amek sijil kt skolah tadika.Bygkan ler gambo aku neh dkt seploh kali kot nk snap oleh krn aku nk nanges punye pasal.Mase skolah tadika gak aku salu kene buli smpai ader yg manggil aku bisu gara2 sikap pendiam terlampaw aku tuh.Mmg xpena bsuara lgsg hatta nk p toilet sklipon.Time neh azab komain mak aku ari2 dok tggu aku tepi tingkap skolah dari mule smpai nk balik *susa btol laa dpt anak ngada2 cm nih kannnnn*

     Nih laa ghupe sebeno aku bile da besha.Kalo d pegatikan betol2 mmg laen kebeno kot rupe aku.Mase kecik2 cinonet kulit gelap,skg da cerah,dulu kerempeng giler skg daa agak tembam lagik2 drumstik,dulu xkuat mkn skg mkn xpyh ckp mmg selera habess..Tp 1 yg dari dulu smpai la neh x pena brubah da sah2 KUAT MENANGIS & VERY SENSITIP.Pas2 seumo idup xnah gune sepit kuku bile nk potong kuku sbbnye ble kuku tgn tuh da mule nk tgk donia,scra otomatik gigi rabbit aku akan mgeget nye...Sadis2~

P/S: Bese laa mase kecik2 kan xpndai nk melawa.Mase tuh pon mane laa ader wet nk beli sgala mcm brg2 nk melawakn dirik kann.Ble da bkerjaya *da maju ler tuh*,mule laa pndai nk merias diri,bgaya sakan maklum jekla da ader wet sendirik.Laen la bebudak zaman skg,kecik2 cinonet da melaram habesss ngalahkan org dewasa.Pakaian pon branded x hengat blom kire lagik yg kecik2 daa ader henfon tuuu..Zaman aku dulu palin2 hnye mampu pakai henfon mainan sudaaa *bangga hape bleh gak hello2 wehhh* Apepon aku tetap Aku.Kerana Diriku Begitu Berharga Yawww~~
     
             Nunite Guys ^_^

No comments:

Post a Comment