SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Sunday, July 31, 2011

Karenah & ragam manusia pasal BOLA...Sedeiihhh~~

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House


      Kalo semalam aku becegite pasai Bola kann,arinih plak aku nk becegite pasal gelagat & pangai manusia2 yg pigi nengok bola,termasuk ler yg x minat bola & x tau pon hape itew BOLA! Opss seblom terlupe,d kesempatan neh aku nk ngucapkn SELAMAT BERPUASA BUAT SEMUA KAUM MUSLIMIN & MUSLIMAT SELURUH DUNIA.Harapnye kite sume beroleh rahmat & keberkatan d bulan mulia ini.So,esok da mula puasa,jgn plak hade yg x puasa hokeh!
      Hokeh laa let's to the topic yeww.Spt bese,tiapkali ader perlawanan bola kt Stadium Bukit Jalil,mjadik 1 kwajipan aku utk turun menyokong team Malaysia *sorry ler,aiii memang fanatik bola walopun i am a gurl's yaww*.X kire laa smada plawanan kecik,hapetah lagik yg besha2 mcm Kelayakan Olimpik @ Piala Dunia tuh.Mcm seblom neh ble aku turun time game yg xbape pnting,stadium tuh x penuh mane.Kames ritu,mmg rekod ler aku p Stadium punyelah gamai x hengat smpai 1 bngku kosong pon tarak.Padat mcm sardin.Tape laa,tuh mnunjukkn yg rakyat Malaysia neh mpunyai semangat kesukanan yg tinggi utk sme2 mnyokong pemain Malaysia.Baguih2...mak salute sme uollss yaww!
      Time tuh pas balik opis,bgegas aku ngan My Yayang p Stadium.Mak aihh smpai2 tuh aku tkejut giler nengok lautan manusia kt situ.Hade yg dtg bkumpulan,dtg bpasangan & dtg bwk anak kecik pon hade.Mmg meriah habes.Tp yg wat aku mule nyampah x hengat ble nengok kaum aku sendirik! Kebanyakan girls yg dtg tuh bleh aku klasifikasikn bookan minat bola pon,tp sesaje dtg sbb nk market! Kamon ler,nengok riak muka da taw bhwasanye kau haram nk minat bola.Org khusyuk layan bola,kaw khusyuk nk membajetkn diri.Lagik bikin hangen 1 bdn,tcuit sket bdecit ngalahkan org rempuh bdn kaw.Pulak tuh komain mggedik2 dpn My Yayang *mahapkn jekla sbb aku tau depa2 neh bebodak bwh umo yg baru nk up* Hadoiiii plisss laa..Silap tempat kot kalo nk market kt stadium.Ngapenye aku ngate mereka nk market? Sbbnye p stadium dressing punyelah x hengat mcm nk pegi club.Pakai jersi Malaysia,tp nengok bawah nauzubillah! Pulak tuh jersi memasing mcm kaw minjam baju hadek kaw umor 5 taon! Kemain ler seksi habess.Elok lagik baju comot utk nk balut buah nangka kt pokok tuh.Blom lagik d kire mekap x hengat,sgala bling2 mcm da p nengok konsert.Pastuh bgambar mcm sah2 sok muka kaw nk kuar paper muka dpn kann! Ohh lupe plak,hambek gambo utk ltk kt pesbuk laa nyah! Bukti mnunjukkn kome p nengok bola,kan nmpak gempaksss..Huwa2,lntak kaw lah! Jnji kaw x kaco life aku udahhh....
       Pastuh,pngai manusia yg buwat aku mual plak ble yg spesies LALANG neh.Komain eksyen memuji bagai player Malaysia.Yela,ble menang melambung laa puji,tp cer nengok kalo kalah,habes sume kaw maki carut sumpah seranah! Hellooo..relax suda.Da name pon ptandingan,of course laa ade menang kalah.Bola tuh kn bulat.Jgn la sokong ble menang jek tp ble kalah mulut myumpah mcm tade sivik.Mngamuk x tntu hala,myesal bli tiket,myesal turun g stadium.Haihh manusia cmnih pon hade kaa?? Cer kaw main nengok,ckp pandaiii laa....sungguh sakai bookan?? *Mood ke arah bengang*
      Neh plak cte sal manusia2 kt pesbuk.Alaaa Kassimmmm....bukak pesbuk,penuh ngan status sal BOLA mlm tuh.Yg kelakaunye,slame neh mghilang tnpe jejak tetibe timbul mlm tuh tulis status kemain maki xhnegat! Yeww aku tau laa tuh pesbuk kaw,so ske ati la kaw nk tulis hapepon kann..Tp agak2 ler sket,bahasa mlmbangkn bangsa.Jgn ler mnunjukkan identiti xder sivik.Lagik plak yg poyo2 neh kaum aku sendirik.Lagik nk gelak,tiap 5 saat kaw hupdate status.Yelaa,org tulis status bola,kaw pon nk tulis kann..Takot lak org kate kaw ktinggalan zaman x layan bola.Pastu Status yg d tulis plak tuh x abes2 nyebut name SAFEE SALI & KHAIRUL FAHMI.Harapkn tau 2 name neh jek,ble suh senaraikn name2 player laen tnganga x taw mende.Name coach pon tatau, hape cer?? Adoyaiii x minat tuh wt cara x minat.X taw tuh wt cara x tau,jgn gebang lebih.Wat org nyampah jek.Kalo kaw hader blog laa kann,sah la aku org 1st x hengen nk follow kaw labuuuu *sorry memang aku emo lebeh sal neh*

    Muka tader perasaan mase nengok bola camnih kot gamaknye.Haihh macam2~~


P/S: Adat ler,manusia neh mmg mcm2 karenah kann.Jgn ler jadik LALANG yg tade pendirian.Tunjukkan budi bahasa budaya kita walau dlm ape situasi pon.Kt pesbuk pon same,bahasa mlambangkan bangsa.Xperlu memaki hamun bagai & kalo nk tulis hape2 pon,pliss laa dptkn info2 tlebih dulu,jgn main pakai hentam keromo jek.Bikin maluuu wehhh...*Komain emo aku neh.Sokay,arinih jek aku emo x tntu hala.Bln puasa neh,scra otamatiknye aku mjadik sorg yg cool lagik pnyabar..Nyiahaha*

     SELAMAT BERPUASA,GUYS..HAPPY FASTING DAY'S,UOLLSS

   

   

No comments:

Post a Comment