SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Tuesday, February 21, 2012

KALAU AKU ADA BANYAK DUIT...

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam selasa guys.Pehh kenyang betol aku arinih dgn memacam juadah kt atas meja,ngalahkan buat kenduri bagai..hewhew..Keje aku arinih asik melantak tak sudah2..Bayangkan ler ade burger daging,ade montot hayam,ade sate hayam,ade ayam uncle bob,ade mihun sup,ade errr memacam ler..Alhamdulillah atas rezki yg Allah bg utk arinih..Kalo hari2 cenggini mau x gumuk kaw..hewhew :P
       Topik utk arinih..korunk tingin x nak hade duit yg banyak? Op koz laa nak kan..Apa yg korunk nk buat dgn duit yg byk tuh agak2 nya ekk? Kalau aku lah pulak ada sejumlah duit yg byk,aku akan..... --> Sila halakan bebola mata handa ke bwh..ngeh ngeh ngeh :D

     

1--> KALAU AKU ADA BANYAK DUIT...Beli rumah & hias ikut dekorasi feveret
        Syok kan kalo ade gumah sendirik.Gumah idaman aku op koz ler apartment d lengkapi kawalan sekuriti.Tak mo tinggi2 sgt sbb aku mencik gune lif *fobia*..Pehtu aku akan deko gumah aku tuh cun2 dgn konsep minimalis,bia Eric Leong jeless dgn hasil kretiviti aku :D

2--> KALAU AKU ADA BANYAK DUIT...Beli kete feveret
        Oleh sbb aku nih penakut naik moto,jadiknye aku memilih utk ade kete.Semestinye kete feveret aku adelah Suzuki Swift yg kecik molek mcm Mini Cooper tuh.Kang kalo aku pilih Mini Cooper mcm x logik plak kan pasai kete tuh terlampau mahal..err melainkan kali aku kawen & jadik bini kehempat Bung Moktar!

     
3--> KALAU AKU ADA BANYAK DUIT...Tunaikan ibadat umrah & haji
         Tipulah sbg umat Islam aku takde keinginan ke Tanah Suci,kan..Bia pun aku still muda lagik,tp xde salahnya kalo dari usia muda aku dpt peluang buat haji & umrah..Semtara masih muda lah seelok2 nya ke Tanah Suci nun..

4--> KALAU AKU ADA BANYAK DUIT...Melancong keliling donia
        Hampir semua negeri dlm Malaysia nih aku dah 'jajah'.Jadiknya kalau ada byk duit,semestinye aku akan gunakan utk melancong keliling dunia utk melihat negara orang & melawat tempat2 menarik..Palin aku nk pegi semestinya Pulau Nami!!

5--> KALAU AKU ADA BANYAK DUIT...Buka pusat penjagaan kucing
        Aku seorg penchenta kucen tegar.Aku sgt sedih nengok nasib kucen2 jalanan & gelandangan yg comot tuh.Kalo aku ada duit yg byk,aku akan bukak sebuah pusat penjagaan kucen lgkap dgn dokter vaterinar skli agar nasib kucen2 tuh terbela..Meeooww:))

6--> KALAU AKU ADA BANYAK DUIT...Buka sebuah butik muslimah
        Aku sgt minat design fesyen2 baju melalui lukisan.Jadiknya kalo ada byk duit,aku akan bukak sebuah butik bercirikan muslimah hasil rekaan aku sendirik.Mana tahu mudah-mudahan dgn terbinanya butik muslimah,makin ramai kaum hawa mula menutup aurat..Aminn:))

7--> KALAU AKU ADA BANYAK DUIT...Hadiahkan family sebuah rumah
        Walaupun family aku mpunyai 2,3 bijik gumah setakat nih tp aku tetap gak ada impian utk bagi sebijik gumah utk dorang kalo aku mpunyai duit yg byk.Tak kisah lah rumah jenis apepon,janji ianya hasil titik peluh aku sendirik..Bia family aku senyum smpai ke telinga ^___^

8--> KALAU AKU ADA BANYAK DUIT...Buka sebuah kedai buku
        Aku nih sorg ulat buku tegar.Idup aku xkn lengkap kalo xde buku.Prinsip aku,biar xde kawan2 jgn xde buku.So kalo ada byk duit aku nk sgt buka kedai buku besa2 mcm kinokuniya mahupun MPH Bookstore tuh..Pehtu bajet2 kononnye aku pustakawan..hawhaw:D

9--> KALAU AKU BANYAK DUIT...Derma kan kpd yg memerlukan
        Kalau aku ada byk duit,op koz aku x lupa utk myalurkan pd dorang2 yg memerlukan cthnya anak2 yatim,ibu2 tunggal,badan2 kebajikan & palin penting utk pembinaan masjid @ surau mcm yg Datuk Siti & Datuk Khalid buat tuh..

10--> KALAU AKU ADA BANYAK DUIT...Wedding gilang gemilang
          Walau x digalakkn mgadakan mjlis kahwen scra besar2 an,tp kalo berkemampuan & x menimbulkan riak apa slhnya kan.Kawen kan hnya sekali.Kalo ada byk duit aku nk sgt buat mjlis kawen gilang gemilang d hadiri kaum kuarga,kengkawan,jiran tetangga & d serikan lak anak2 yatim utk berkongsi kegembiraan.Kalo ada byk duit aku nk tempah baju kawin dkt Rizman Ruzaini @ Hatta Dolmat.Aku nk amek catering darik Pak Engku Kuzie Catering.Aku nk amek mekap darik Nurul Shukor.Aku nk perunding pkhwinan dr Datin Linda Rahim.Aku nk buat dkt Hotel Hilton biar semua dpt dtg.Aku nk tempah kasut dkt Neelofa.Pastu aku jemput Muslim Ahmad dgn Nazim Othman dtg wedding aku..Volehh cenggitu?? Kui3 perahsan tahap dewa *dushum tampar pipi sendirik*

       
                                                     
P/S: Kalau aku ada banyak duit,aku bina sebuah bank utk simpan semua duit2 aku tuh..Oke aku da makin merapu,so let's to sleep...Babaaaiiii :)))                                        

1 comment: