SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Thursday, February 9, 2012

Kaki Wayang Era : Underworld Awakening

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House


      Salam kames guys.Ngape ek tiapkali aku nk hapdet blog time tulah perot aku memulas2 nk masok toilet.Time tulah gak letrik tetibe plak takdak! Haihh mcm jeles2 jek nk kasik aku peluang ngadap lappy lelama kanzzz! Okeh2,xmau menceceh pepanjang kang x pasal2 blackout lagik teros aku x sempat lak nk menulis.Err aritu *aku x hengat dah ari hape*,aku g layan muvie ngan my yayang..Kitorg layan 2 muvie sekaligus.Pilem Underworld Awakening ngan Chronicle.Meh aku hapdet pasai pilem Underworld Awakening dulu ekk..Err korunk2 udah nonton atau belum sih pilem Underworld Awakening? *ape jadahnye aku ngomong base hendon nih* X silap aku pilem neh dah d tayangkan bln januari lagik.Aku jek yg ketinggalan bln februari baru nk g terjah GSC..hawhaw :P Errr aii bizi nyah..tu pasalnya ketinggalan sedemikian rope :P
      Okehlah sedikit sinopsis mgenai Underworld Awakening..Pilem neh d barisi oleh Kate Beckinsale,India Eisley,Michael Ealy,Theo James,Sandrine Holt,Kris Holden-Ried & Robert Lawrenson & mengisahkn tentang pertempuran epik antara pontianak dgn puak serigala jadian,Lycans.Selene yg merupakan pahlawan pontianak yg hebat kembali berjuang utk myelamatkan diri serta generasinya.Begitupun dunia manusia semakin maju & terbuka jadi manusia tlh mgetahui tntang kwujudan serigala jadian & pontianak lalu bertindak mghapuskan kedua2 generasi ini drpd trus hidup d muka bumi.Pihak manusia tlh mgistiharkan bhwa puak serigala jadian tlh bjaya d lenyapkan & kini mereka mjlankn operasi memburu puak pontianak pula.Selene akhrnya terperangkap & d penjarakn oleh manusia dgn cara d bekukan d dlm sebuah bekas sbg bahan kajian & apabila dia tersedar dr tidur rupa2 nya sdh 15 thn tempoh berlalu & dia mdpt tahu bhwa dia memiliki anak yg berusia 14 thn bnama Nissa.Nissa amat d geruni byk pihak krn dia memiliki darah campuran pontianak & serigala jadian.Apa yg memeranjatkn Selene apabila dia mdpati puak serigala jadian @ lycans sbnrnya masih wujud & dlm kuantiti yg ramai serta semakin kuat bbnding dulu.Jadi,sapekah dalang d kalangan puak manusia yg melindungi puak lycans? Adakah Selene bjaya myelamatkan Nissa drpd d tangkap oleh puak manusia @ lycans? Bg yg x sempat lyn kt panggung,beli jek DVD & layannn...:))

     
       Bukti itew fenting,bukan? :P

     
   
   
   
   

       Pada aku,pilem neh bleh d kategorikan best ler jugak..Cumanya bnyak kemain aksi2 ngeri yg keterlaluan.Pahe-pahe laa,kawe nih takot daroh..Otomatik bade kawe lembik semace hok mace obor-obor tuh..hawhaw..Apepon,3 bintang aku kasik utk pilem neh..Next entry,aku akan hapdet lak pasai pilem Chronicle..Bukan chronicles of narnia howkayy..hekhek..Horait,tu jek utk arinih..Aii nk g sambung makan sate..Kang tetibe blackout naya jek aii xdpt mencekik..hawhaw..Err taktau laa ngape gumah aku nih kerap sgt blackout..Cenggini bahek aku g pindah dok dlm utan jelaa lg senang kannn *nada amarah d situ* Err babaii~~  

No comments:

Post a Comment