SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Wednesday, November 9, 2011

TOP 10 : Makanan yg aku WAJIB pekena time DEMAM

            Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam Rabu guys.Sehatkah korunk ini ari? Huuu aku jugak yg xsehat d kala ini..demam suda;(..1 perkara yg sungguh x besh bile d landa demam cenggini.Seluruh badan sengal2,idung tsumbat,ingus nk meleleh,batuk kongkeng2,kapla fenin & tekak punyelah sakit Jah oiii..Nk bangun pon gase xberdaya lahhaii..*heleh hapdet blog larat lak kaw kan* Nasib aku xkeje,dpt ler rest sepuas alam kt gumah...huehue;)
       Time demam2 nih secare otomatiknye tekak musti pahit nk telan segala bagai makanan hatta nk telan air liur pon punyelah perit.Bile tekak dah pahit,mulelah x selera nk mjamah 1 hape pon makanan.Bile dah x lalu nk menjamah mkanan,perut kite kosong sekosong kosongnye & nih scra x langsung bikin kondisi tubuh bdn kite semakin xlarat & lemah longlai.Aku lak malash nk ngengada sgt layan tekak nih.Pahit x pahit aku sumbat gak supaya perut x kosong & aku hade energy utk bergerak.Hagak2 ler,xkn nk terkedang jek atas katil tuh.Aku nih bkn hade maid nk suruh2 bagai..ngehngeh~
        Kt bwh nih top 10 makanan2 yg aku WAJIB pekena time aku d landa DEMAM.Memang makanan2 nih sume fedas2 & manis2,tp pd aku fedas2 & manis2 tuh lah yg mberi kenikmatan luo biasee petah lagik bile pas jek pekena mknan fedas2 ni sgla bagai air kua.Air peluh,air hingus,air mata,air err err hape2 jeklaa..Demam pon scra xlgsg cpt kebah sbb peluh mnyak kua,sooo xyah susa payah telan obat *bg yg fenakut mkn obat d galakkn try stail nih*

         Tomyam fedas berapi! Nk lagik trill,kunyah cili api skli.Siyes pas abes semangkuk tomyam otomatik gase nk btuko jadik Hulk *motip?*

         Mee Bandung fedas! Same cm tomyam,hirup kuah smpai licin,d jamin demam akan say babai kt kaw Jah!

         Ayam Uncle Bob fedas! Kunyah time ngah fanas2 fedas2 tuh smpai kua sgala air mata.Perghhh!

        Nasi Rendang Chicken Oldtown! Mcm x logik time2 demam wujud lak nasik lemak nih kt gumah kan..Camne tuh?? Err err....

        Burger daging! Rasuah hadek utk tolong belikan burger sbb nk mkn pnye pasal & nk bangun pulak x larat *alaaa kassimm*

        Bubur kacang hijau! Selain fedas,mknan manis gak mbntu mgurangkan rasa pahit tekak.Xkn tekak pahit nk bntai p mkn mende2 pahit gak *serope mcm telan cicak dah*

       Kek Coklat! Terapi bile demam xgak kebah2 & akhirnye tpksa menelan obat.Jadiknya pas jek telan obat,kek WAJIB hade yaw:)

        Apam Balik! Kenikmatan luo biase bile pekena apam balik rangup2 manish2 time demam ohh

     Biskut cicah Kopi! Makanan palin simple & mjimatkan.Ehh bukan ke kopi tuh pahit?? Errr hantam sajeklah labuuu;)

       Laici dlm Tin! Yang nih aku gase sume org pon buat sbb nk ilangkan pahit mulut tuh.Eleh time DEMAM jek lah pon baru nmpak mende nih.Time sihat mende nih d lupakan...*isyhh isyhh isyhhh*

       Dah tu jek utk mlm nih.Nk rest bebanyak *sebenonye nk elak dari kene mkn obat* Okbai;)

No comments:

Post a Comment