SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Friday, November 11, 2011

Singkap Tabir Rahsia Pernikahan @ Perkahwinan

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam Jumaat guys.Wahh jumaat arinih jatuh pada tarikh yg spesel gitu,11.11.2011.Kemain kepoh kt pesbuk & twitter segala pasai tarikh nih.Hade yg ckp alangkah untung kalo time nih langsungkan majlis kawen.Ade plak yg bngga gila kalo dpt btunang pd tarikh nih.X terkecuali yg kemain eksaited gila kalo tarikh kapel jatuh pd tarikh unik cmnih,almaklum lah senang nk hengat katenyelah..huehue..Pd aku,x kesahlah tarikh tu unik ke x,kalo dah smpai seru nk tunang ke kawen ke,segerakan jeklah.Kang takut2 nk sgt tunggu tarikh unik,lain plak yg jadik.Betoi dak;)
        Tarikh 11.11.2011 nih xbg kesan bmkna pon kt aku pasai aku ngah demam.Tersangat x besh ohh.Lagik lak arinih aku kene p spital hamek darah & bile dah p spital jek scra otomatik kenelah makan UBAT! *nasib aku xkene tahan wad kaw!* Mende yg palin aku mencik dlm sejarah tamadun idup manusia sejagat.Ehh kemain pjg lak intro aku nih.Sebeno2 nye arinih aku nk nulis pasai hape tuh PerKAHWINan @ PerNIKAHan *xbermkna aku nih da gatai nk kawen hokeh:) * Meh bace sejenak bingkisan kt bwh nih.Zassss.....~

       Gambar d atas mnunjukkn persandingan Aimiey Azizan & Aman Abu Bakar *berangan 44 saat*
     
        Pernikahan atau Perkahwinan,
        Membuka tabir rahsia,
        Suami yg menikahi kamu,
        Tidaklah semulia Muhammad,
        Tidaklah setaqwa Ibrahim,
        Pun tidak setabah Isa atau Ayub,
        Ataupun segagah Musa,
        Apalagi setampan Yusuf,
        Justeru suamimu hanyalah lelaki akhir zaman,
        Yang punya cita-cita,
        Membangun keturunan yang soleh solehah...
        Pernikahan atau Perkahwinan,
        Mengajar kita kewajiban bersama,
        Suami menjadi pelindung,kamu penghuninya,
        Suami adalah nakhoda kapal,kamu kemudinya,
        Suami bagaikan anak yg nakal,kamulah penuntun kenakalannya,
        Saat suami menjadi raja,kamu nikmati anggur singgahsananya,
        Seketika suami menjadi bisa,kamulah penawar ubatnya,
        Seandainya suami baran,sabarlah memperingatkannya...
        Pernikahan atau Perkahwinan,
        Mengajarkan kita perlunya iman dan taqwa,
        Untuk belajar meniti sabar dan redha,
        Kerana memiliki suami yang tidak segagah mana,
        Justeru kamu akan tersentak dari alpa,
        Kamu bukanlah Khadijah,yang begitu sempurna dalam menjaga..
        Pun bukanlah Hajar atau Mariam,yg begitu setia dalam sengsara..
        Cuma wanita akhir zaman,yg berusaha menjadi isteri yg taat,patuh,mithali dan solehah..
        Nescaya syurgalah tempat bagi seorang isteri
        Yang mulia di sisi lelaki,yg bergelar suami.....

     
         Indahnya CINTA jika BERSYARAT..Indahnya CINTA jika ada KEBERKATAN..Indahnya CINTA jika berkekalan ke SYURGA..Indahnya CINTA jika bukan dorongan NAFSU semata..Indahnya CINTA jika dapat menjadi ISTERI SOLEHAH kpd SUAMI yg SOLEH..Indah lagi CINTA jika meletakkan AL-WADUD sbg CINTA UTAMA;)

P/S: Selamat Pengantin Baru espesiali wat kengkawan aku yg baru berkahwin.Lepas sorang,sorang yg kawen.Penuh kt pesbuk aku dgn invited wedding korunk.Pon yg dah bertunang & bakal bkwen tuh,smoga jodoh korunk kekal ke akhr hayat.Aku?? Insha Allah lepas korunk sume dah slamet,lastly baru turn aku.Wedding aku,27.02.2020...muahahaha nk gak pilih tarikh unik.Ehh sukalahh..kaw hadoo:) Horait,babaiii~~
Moh klik kalo gajin :http://www.facebook.com/pages/Ayat-Ayat-Cinta/123808061056094 & follow kalo nak: http://twitter.com/#!/AimieyAzizan
     

2 comments: