SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Tuesday, November 8, 2011

Tipah Tertipu bangg..!

           Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam selasa guys.Wat gapo jek korunk? Hoho takmo malash2 d ari petama bekerja hokeh.Nengok cam aku,relaks gile kt gumah sampai ari Jumaat neh.Kemain pnjang cuti ghaye aku nih Jah oii! Err err sebeno2 nya,bkn cuti ghaye yg pnjang tp aku d arahkan masuk opis mulai senin depan pasai bos aku kemain sakan lagik beraye kt kampong halaman terchenta nye tuh nun kat Kelate sane.Yelaa raya haji kan meriah sambutannye bg org Kelate.Alkisahnye,setat bln November nih opis aku telah berpindah lokasi.Jadiknye byk perabot opis xterkemas lagik.Tunggang langgang bagai cm d landa tsunami.So,d pendekkn cegite tpksa laa aku menahan kebusanan kt gumah semtara nk nunggu opis aku beroperasi sepenuhnya senin depan *busan,busan,busan,busaaannn....!!*

       Baru 1 ari xkeje,tahap kebusanan yg melanda aku umpama setaon lamenye *gile sadis*

       Agak bikin aku fanas ati pasai aku punye gigih gila bangun lagik awal dari biase semata2 nk p opis pagi tadi.Siap klentang klentung pepagi kt dapur masak utk bwk bekal.Dah siap segala tinggal nk atur gerak kuar dari gumah jek,alik2 bos aku call kate suh masok next week.Die plak sikit punye bahek baru bngun tido kol seploh tuh.Kot ye pon kasik tau ler awal2,takde laa aku bsemangat waja cenggini.Nasib x itam muke aku pasai ati aku da terbako dah time tuh..grrrr!! Tipah tertipu bangg!!
       Tapi baguih gak kensel pon pasai lepaih tuh aku xtunggu lame tuka baju,bukak lens tros booommm *terlentang tido*.Sedar2 kul 5 ptg baru hengat nk bngun kaw! Hebak x hebak bpak lame gile aku tido.Err dlm keterujaan aku nk p opis baru tuh,terselit sket prasaan cuak pasai nilah kali ptama aku kene transfer jaoh.Seblom nih opis aku tuh jarak sekangkang beruk jek dari gumah aku.5 saat nk masok opis baru aku gerak.Nih bile da jauh,terpkse laa menggigihkan diri kuar setengah jam awal dari gumah tahan cab utk pegi opis.Pehh sungguih x besh d situ yeww..;(
       Pikir2 balik cm xpulang modal jek nk naik cab.Driver cab pon bkn sume nye pngai suci murni kan..Kene yg miang gatai meghla tuh,nmpak budak shomel cm aku nih *muntah* makin btambah2 lah kemiangannya.Nk drive sendirik, gue ngak punya mobil *kereta dong* *kereta sorong pon tade*.Nk naik moto,aku nih sejuta kali fenakut gilos! Pulak tuh fobia tahap kuasa lapan.Zaman skolah dulu buleh jek naik moto laju2,konon2 juara grand prix lah katenye.Bile da pena jatoh tgolek dog dlm sawah seblah kobau jantan kt kampong dulu,tros seriau nk naik moto lagik..Gara2 insiden bodo tuh,smpai la skg aku takot gile naik moto petah lagik kt jalan raye beso! Ohh tidaakk! Alangkah indahnye kalo kt KL nih hade beca........abang beca abang beca..
       Nok wat gano kan,suke x suke tpkse gak kne tempuh.Aku anggap tuh cabaran baru utk aku.Smpai bile aku nk duduk kt takuk lama kan.Xmo laa nanti aku d umpamakn mcm kodok d bwh cendawan..Sedangkan cacing dlm batu pon leh maju kan..*peribahasa versi aku.Jgn amalkn d skolah ye hadek2* Permulaan nk wat sesuatu yg baru memey akan gase susah & rumit,tp bile dah lame2 nanti sure sumenya akan ok.Aku pecaye,hade hikmah sume tuh.Harapnye penghijrahan ke tmpat baru tuh bakal mjadikan aku sorg yg lagik berani,bersemangat waja matang & gajin *seblom nih femalas sikit* dan arap2nye mmpu mjadi pekeja yg cemerlang.gemilang & terbilang!! Yeayeahh;)

       Gambar d atas mnunjukkn secretary palin femalas abad ini..Jgn sesekali mencontohi sikap mazmumah beliaw ye hadek2 ku shayang..huehuehue;P

P/S: Tade hape2 nk ckp dah.Tu jek coretan utk arinih.Pesanan penaja,amik sume yg dtg dlm idop sbg 1 cabaran & pengalaman yg mampu mematangkan diri kite.Jgn jadik cm org dlm gambo atas tuh yg da besha tp x matang2 gak.Haiih.Hokeh tu jek.Aku nk siap sedia bukak tibi nk layan Cinta Elysa nih.Kbai;)

No comments:

Post a Comment