SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Tuesday, November 15, 2011

Jom Jalan-Jalan : Lost World Of Tambun

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

       Salam selasa guys.Hape kabo engkorunk sume? Haih terasa mcm lame jek x jenguk blog nih,almaklumlah tuan tanah Ahmad Albab kemain bizi semenjak 2 menjak nih *eleh mcm ler org tertunggu2 entry kaw Jah* Tapi walo sebizi cane pon,aku tetap akan usaha sehabes daya utk ngapdet cegite kt sinii.Oh yek seblom terlupa,aku nk wish gud luck kt hadek2 yg ngambik SPM tuh.Hengat,jgn persiakan harapan hemak & habah korunk tau.Buat sehabes baik & buktikan kt semua yg korunk voleh! Mesia voleh,korunk musti laagikk voleh!! Yeaay!
      Utk hadek2 yg dah mule cuti skolah tuh,jgn hengat nk enjoy jek.Isikan masa cuti korunk tuh ngan xtvt berpekdah siket.Gajin2 kan tulang nolong hemak,habah,hakak habang tuh.Jgn tiap ujung minggu asik merayap lepak2 xtentu hala kt Pavi lah,BB lah,blabla *mak nenek berleter* Hape kate drpd korunk dok melepak kosong tuh,cer ajak parents p holiday.D samping isi mase cuti,dpt gak rehatkan kapla hotak yg fenat asik blajo jek spjg taon.Dahtu dpt gak merapatkan hubungan sesama family.Perhh tingat zaman aku skolah2 dulu Jah,tiapkali tiba cuti skolah sure 1 family holiday sakan.X kire ler dlm negara @ luo negara.Dah beso2 nih,lagik2 ble masing2 da d alam keje mcm dah xde lgsg pkataan CUTI! Sume bizi manjang..Gamaknya aku nk gase balik holiday cuti2 Mesia time aku honeymoon nanti kott..Argh nk hajak laki aku p Paris! Nk jugak jugaak!! *pangai over dah dtg*
       Ya amponn,kemain fanjang mukadimah aku.Huhu sebeno2 nye arinih nk suggest kt korunk tentang slh 1 lokasi percutian yg besh & fun,iaitu Taman Tema Air Lost World Of Tambun.Err hade sesape yg dah pegi? Yezza syeronok,bukan?? Pd sesape yg x penah g & xtau pon ktne,LWOT nih hadelah taman tema d bwh pgurusan Sunway Company @ Sunway City terletak kt Tambun,bdekatan ngan Ipoh Perak.Jgn kaw xtau Jah,kos nk bina taman tema canggih nih dlm RM60 juta weh! LWOT nih tlh mjadik sbhagian drp pyumbang utama industri perlancongan Perak & merupakan taman semulajadi terbesar kt Mesia.Lbh memikat ati,ia d pagari indah ngan gunung ganang & gua batu kapur,skligus menawarkan pakej pgembaraan bg korunk2 yg mchentai xtvt lasak.

     
        Bg korunk yg nk mcabar diri & lari drpd pcutian sterotaip,hapekate korunk bkunjung ke Gua Datok yg kaya ngan hasil alam smulajadi.Korunk kene myelusuri trek d dlm utan utk meneroka flora & fauna yg unik.Perjalanan korunk akan d iringi forest guard yg terlatih,so dun wori kalo tersesat dlm utan tuh.Kewujudan Gua Datok bertapak lbh 400 juta taon d hiasi pembentukan stalagmit & stalaktif *sape xtau bukak balik buku Geografi ehh;)*

        Ini bukan gumah hantu maupon gua harta Ahmad Albab tp Gua Datok,hokeh!

        Pd korunk yg nk sesangat nengok gimau secara dekat,jom singgah ke Tiger Valley.Korunk berpeluang melawat Sultan,Raima,Putera,Jazz & Azian iaitu gimau siberia yg berhabitat kt sini.Korunk leh nengok acaner gimau2 nih d beri makanan & palin besh korunk dpt nengok gimau2 tuh mlompat myeberangi hnyutan balak & anak sungai utk mdptkan bekalan daging.Korunk gak bpeluang myertai program pendidikan yg d sediakan utk para pgunjung.Helllo..bkn senang tau dpt mdekati menatang yg semakin pupus nih...

        Salu nengok gimau dlm Nesyenel Geograpik jek kan? Jom usha gimau dekat2 d Tiger Valley..hade bran?? :)

       LWOT turut myediakan Hot Springs & Spa yg menelan blnja jutaan ringgit wat korunk yg nk memanjakn diri.Byk pilihan yg menanti tau.Hade kolam air panas yg mgndungi 100% garam mineral smulajadi.Kesegaran & kebersihan kolam air panas d hasilkn melalui bukit batu kapur yg mgalir terus ke Sungai Kopisan.Lawatan bgaikn x lngkap gak kalo korunk x jejakkn kaki ke pantai buatan manusia yg d kelilingi air terjun stinggi 20 kaki.Waterfall Beach garden sure wt korunk teruja gile.Blom lagik d kira kt taman air yg fun tuh.Hade gelonsor air Cliff Racer,mandi kt bwh pancuran air iaitu Adventure River & memacam lagiklah.Dah puas mandi xhengat donia,bleh troskan keriangan ngan mcuba permainan ekstrem kt sini mcm Dragon Flights,Pirate ship & memacam lagiklah Jah oii..Nk tau,korunk kene pegi sendirik & rasai keseronokannya.Siyes korunk xkn gase myesal!

     
     
   

       
   
     
   
   

   
       
   
     
   
     
      Acaner? Besh kan lokasi pcutian yg aku suggest kn nih.So,tunggu hape lagik,cecepat ajak mak ayah korunk bercuti kt sini.Aku jamin pas jek korunk g,op koz korunk akan nk pegi 2,3 kali.Btw,hepi holiday guys.Hokeh aku nk p nengok Cinta Elysa nih.Babaiii;)

No comments:

Post a Comment