SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Wednesday, November 30, 2011

OMBAK RINDU punye pasal,aku rela langgar prinsip sendiri !!

             Salam & Hye
            Hallu Aimiey Azizan In Da' House


        Salam rabu & slm terakhir d bln November guys.Kemain kejap beno masa berlalu.Esok da msok bln Disember & tup2 masok pulak ke tahun baru 2012 *meningkat lagik humo aku*.Hokeh2 bkn pasai taon baru yg aku nk cegite kt sini.Meh nk tnya,korunk2 yg kaki novel cm aku,op koz penah bace novel OMBAK RINDU,kan.Tipu lah kalo korunk2 yg penah bace novel tuh xmengulang bace 3,4 kali kan.Aku sendirik secara jujurnya ulang bace novel nih dkt doplohjutakali *sile pecaye!!* Mase aku asyik masyok bace novel nih time zaman skolah2 dulu,salu aku tbyangkan,kan best kalo cegite tuh d adaptasikn ke pilem ke drama ke..Tup2 xsngka aku,taon 2011 nih penantian aku berakhir bilemana novel tulisan Fauziah Ashari nih telah d lebarkn ke pilem.Aku gase nk menjerit cm polong bile tau novel peberet aku nih d angkat ke pilem wehh!! *kann!!  kaw nengok nia tahap teruja aku!!*
          Kalo zaman mak2 kite dulu,cukup popules ngan novel BADAI SEMALAM karya Khatijah Hashim shingga bjya d pentaskn ke dunia teater,novel OMBAK RINDU pula sbliknye.Pilem drama romantik arahan Osman Ali nih d barisi pelakon2 hebak & top iaitu pakwe aku,si Aaron Aziz tueww *terjunlombong*,primadona pilem mlyu Lisa Surihani,Maya Karin & Bront Palarae.Kaw nengok tu,barisan pelakon pon dah gempak..plot cegite lagik lah superb..moganya pilem neh mmpu mgutip rekod box-office lah hndaknya.Aminnn..

           Aku pasan Aaron Aziz ni memey kemain seswai bwk wtk cegite yg d adaptasi drpd novel.Alaa cm drama Nora Elena yg bikin fenomena kt tv3 tueww :)

            Novel Ombak Rindu peberet aku! Sumpah melankolik gile plot cegite novel nih! Salute gile kt kak Fauziah Ashari atas karya hebat beliaw;)

            Sedikit sinopsis ringkas ttg Ombak Rindu...mengisahkan mgenai rentetan pjalanan hidup sorg wanita solehah yg sentiase d uji dgn pelbagai cabaran.Dilacurkan oleh bapak sedaranya yg mahu melangsaikn hutang,Izzah Amir gadis kampung yg suci itu telah d nodai oleh Harriz,pelanggan pertamanya.Akibat drpd pbuatan Harriz itu,Izzah merayu supaya Harriz mbawanya keluar dari lubang maksiat itu.Harriz membeli Izzah & membawanya ke rumah utk d jadikan sbg pempuan simpanan semata.Akibat belas kasihan & d atas permintaan Izzah,Harriz menikahi Izzah yg berjanji tidak akan menuntut sebarang hak ke atas perkahwinan mereka.Pd mulanya,Izzah hnyalah sekujur tubuh yg mjadi tunggangan nafsu Harriz semata,namun rasa syg & cinta itu wujud  hasil dari kelembutan & kesabaran Izzah melayan karenah Harriz.Pelayaran cinta mereka d landa badai apabila Mila Amylia,wanita yg mjadi pilihan ibu Harriz Datuk Sufiah tlh mdesak utk mjlnkan pkahwinan tu dgn segera.Izzah merelakan sglanya & pernikahan Harriz tlh berlangsung,d iringi tangisan & penantian Izzah d teratak mereka.Konflik timbul bile Izzah d terima bkerja d syarikat Sufiah Cemerlang & hubungan mereka d hidu oleh Datuk Sufiah sndri.Cinta & syg Harriz hnya utk Izzah namun Mila sibuk menagih cinta Harriz yg xpenah wujud utknya.Apabila Harriz d timpa kemalangan,Datuk Sufiah smkin mguji kesabaran Izzah & sedaya upaya cuba mmutuskn hubungan mereka berdua.Ketabahan hati Izzah menerima dugaan besar bile Datuk Sufiah mhalau Izzah keluar dari rumah & memfitnah Izzah dgn bukti gmbr kemesraan Izzah & Mail.Akibat marah,Izzah d gantung xbertali.1 lg rahsia besar bile kdtgn Harriz ke rumah pemandunya Pak Dollah mrungkai sumenye.Harriz merupakan anak kandungnya yg d serahkan kpd suami Datuk Sufiah.Setelah mdgr kebenaran tuh,Harriz berusaha mcari Izzah & Izzah memaafkn perbuatan Harriz lalu mereka hidup bahagia dgn kandungan zuriat mereka.

          Pemilihan Aaron Aziz utk wtk Harriz sgt sgt sgt seswai! Harriz tu hensem,gagah,poyo,ego so mmg kene ngan karekter Aaron!! I likeee;)

           Izzah melawat suaminya Harriz yg terlantar setelah kemalangan..

           Ehh ehh gambar pe lak nih *aiip2 18sx niii*..err err slh 1 babak dlm Ombak Rindu..Perghh wife Aaorn tu x jeles ke ekk? Isyhh3 kalo aku laa nengok laki sendirik blakon cmnih..err err aku JELEZ! SUMPAH !

           3 tonggak utama Ombak Rindu : Aaron Aziz (Harriz),Maya Karin (Izzah) & Lisa Surihani (Mila)

           So kpd feminat2 novel Ombak Rindu,pe tggu lagik? Sile serbu panggung segera pd 1 Disember 2011 nih.Err palin penting jgn lupe bwk tisu ehh sbb d kuatiri kalo kaw menangis kang x memasal kene salit air mata hingus segala kt baju boypren kt seblah..hewhew..

P/S : Aku nih sorg KAKI WAYANG ERA..Prinsip aku,xkn layan MALAY MUVIE! Tp utk OMBAK RINDU nih,sape tau aku akan melanggar prinsip & pantang tuh kan? Why not? Huehuehue..Err kaum lelaki yg lyn pilem neh atas 'paksaan' awek korunk,anggap jela korunk ngah layan pilem ONG BAK..kekeke..Okbaiiii;)

7 comments:

  1. nak tengok.nak tengok. bayangkan cerita ong bak..hik2

    ReplyDelete
  2. nanti mira nak gi tgk jugak ;D elok spm abes trus gi serang haha :D

    ReplyDelete
  3. nk tengok tpi mlas nk pergi panggung.. haha

    ReplyDelete