SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Wednesday, September 7, 2011

Jajan zaman kanak2 ribena dulu2 tuewww~~

            Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House


       Ntah nape tetibe arinih ghase nk hapdate cegite pasai jajan yg cukup popules mase zaman aku kecik2 cinonet dulu tuh.Mungkin jugak d saat aku dok nulih neh sambil aku ngah mencekik salah 1 drpd jajan2 yg bakal aku nk cegite nih kot...Nape ehh bebudak ske sgt mkn jajan? Walhal makpak bebudak tuh sah2 da tau bahawasanya jajan2 neh x elok utk kesihatan & xder vitamin langung pon kann.Mase kecik2 dulu,bile kite nanges ke,ikut bapak pegi kedai ke mesti balik wajib bwk jajan kt tangan.Sgt jarang ler aku jumpe bebudak sebaya aku dulu balik2 bwk kfc ke,mekdi ke *bebudak skg neh jek edvance kemain* Walaupon da tau jajan tuh x elok kalo d mkn ari2 sbb boleh mbantutkan tumbesaran & takde nutrisi,tp bebudak xpedulik pon sume tuh! Yg penting balik skolah tadika ke,balik ngaji ke msti siap2 duit syiling dlm poket smata2 nk beli jajan tuh.Pastuh mencekik jajan tuh sambil tengok sesame street @ usop sontorian kt tibi *layaann*
       Aku x terkecuali termasok dlm golongan bebudak yg gile jajan neh,malah da besha2 neh pon aku punyelah addict gilos makanan ringan aka junkfood.Bile busan mcekik jajan.Bile nanges2 gado2 ngan boypren mlntak jajan.Haihh pndek kate doplohpat jam msti ader jajan laa dkt aku smpai mak aku da manggil aku neh Seven-E bergerak koott..macam2 hadaaa!! Kt dlm bilik jgn ckp laa,penoh dgn jajan sgla! Suka semut2 dtg btandang bilik aku dek krn bnyaknya jajan tuh.Tak terkecuali table kt opis aku pon,ade balang gula2,ader kopok,ader cekelat & kalo bleh dgn eskrim2 skli aku nk ltk lahh! Pastuh bos aku plak mjadik pencilok tegar jajan aku..Yeahh trimakaseeyy bos! Hyep kalo nak mntak laa,kalo xmintak pon kitaorang boleh kasi laa..ohh mintak lagik duee...!
       Nih antara jajan2 yg cukup popules mase zaman aku kecik2 cinonet dlm taon semilan plohan dulu.Err agak2 hade lg x jajan2 neh skg eaaa??

        Fanatik gile menatang nih! Mainan dpt,jajan kt dlm tuh pon dpt! La neh tade daa mendealah ni d jual kt kdai

        Antara eskrim yg wjb d beli bile balik ngaji.Nk lg best patah kn dua peygang kiri kanan.Perghhh...nikmat~

          Untung ler kopok mamee monster neh maseh hade smpai skg,kalo x lame dah aku meroyan terngidam2 sgala!

          Nini cokolat celup..celup2! Makan smbil layan doremon kt tibi

        Mak aku cukup marah ble tau aku dok mencekik kopok neh sbb die kate x elok kopok kunin2 neh nanti dpt pnyakit kunin! Agak2 laa nk menipu makk oiii

         Oleh krn aku nih tersangat fanatik dgn hape jek yg kena mgena dgn udang,so memey haruslah pilih kopok neh! Mabeles yok~

         Cekelat neh ade ghupe mcm Ferrero Rocher sikit2..mase kecik2 dulu,nk beli sendirik manela mampu kann,so taram jekla 'ferrero rocher' tiruan neh.Ehh sedap okeh jgn kaw taktahu!

      Antara jajan yg susa nk jumpe skg neh.Salo mcekik jajan nih smbil layan usop sontorian kt tibi

       Jugak antara jajan yg aku da x pena jumpe skg neh.Da x wujud lg gamaknye cekelat murah2 neh

       Mase kecik2 mmg addict gile koko krunch tp ble da besha haram xpena sentuh lgsg..ade kmusykilan d situu yeww

       Mase era semilan plohan dulu cekelat jenama Apollo tersgt2 lah pemes kaan..sedap gile laa cekelat nih!

       Antara jajan yg mjadik feveret gile aku! Xmain ler beli sikit2,beli sebalang tros mcekik smpai lebam!

       Ngaa neh memg jajan yg aku still mkn smpai skg..tersangat sedap laa kunyah bijik2 cicah cekelat tuh *ehh hape kaw gelak2 haa?*

        Sesape yg pena mkn gula2 neh akan tau kesedapannye.Gula2 neh bleh d mkn tros dgn plastik2 skli kann

        Skg aku da xjumpe lg gula2 neh kt mane2 pon.Sampai luka2 lidah dek sbb addict sgt gula2 neh


P/S: Sume peringkat umur suka mkn jajan neh cuma kalo da mcekik jajan tuh jnganlah smpai x sentuh lgsg mende2 lain kaann.Kt dlm jajan2 @ junkfood neh xder nutrisi mahupun vitamin yg bguna pon utk kesihatan.Jadikan sbg mknan smpingan d kala busan,sekadar kunyah2 tuh takpe laa.Apepon,jajan2 neh memey mberi kesan sentimental kt aku sbb ble mcekik jajan2 neh mula laa aku perasan konon2 aku neh kanak2 ribena gituuuu....

No comments:

Post a Comment