SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Wednesday, September 14, 2011

Aku xmo d gelar BLOGGER,aku maw d kenali sbg PENULIS~

            Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House


       Salam ari rabu & salam syawal yg kenamblas uolls.Wat gapo deh? Maseh beghayo lagik key? Huhu sakey gilo hok berghayo tuh.Hok yg pegi open house tuh,make make jugok,kesihate jange lupo hok jago.Ingak deh,jago gulo,jago darah & jago bade deh *nih ape kejadah aku kecek klate pulok neh* Err err haii korunk..arinih aku nk bukak cegite pasai AKU.Err err sile jgn busan keh..Cegite sal aku yg d mksudkan ialah cegite sal aku dlm dunia penulisan blog nih.
        Horait kite mulakn cegite nih skg ehh..Jeng jenggg *feel kene ade yok*..Dah2 siyes skg hokeh! Aku sorg boodak yg lebih byk berdiam dari bercakap *pendiam lettew*..Aku lbh sng memerhati tingkah laku manusia d sekeliling drpd mgambek tahu hal dorg.Dgn mlihat situasi & keadaan d sekelilinglah yg byk mberi aku pngalamn & erti idup neh.Aku gak ske meluahkan pemende jek melalui penulisan,maka terciptalah blog aku nihaa..Huehuehue..
        Faktor utama buat blog bkn sbb nak KEJAR GLAMOR,bkn sbb ORANG LAIN ADE BLOG MAKA AKU PON NK JUGAK,bkn sbb DUIT,bkn sbb NAK NAMA & blablabla..Sbb utama aku buat blog mcm yg aku kate,aku nk luahkan dgn cara mnulis,nk kongsi pasai ilmu ke hape ke whutever.That's why le kalo kome pasan,blog aii tade iklan nuffnang,blog aii tade Facebook fanpage,blog aii tade header mantop2 malatop mcm org laen & palin pnting aku xnk d beri gelaran  sbg sorg BLOGGER *walopun aku sign in account blogger*,tp aku nk d beri gelaran sbg sorg penulis sbb aku minat menulis *Hade x accaount name WRITER?* Bile mule nk menulis cegite2,aku membayangkan aku sorg wartawan majalah gituuuu *jgn lah gelak2*

         Aku xnk d gelar sorg BLOGGER,tp mau d kenali sbg sorg PENULIS.Bisa nggak?

         Aku xterkecuali p menerjah blog2 orang lain.Yela menerjah smbil2 mbace tiap entry yg dorg tulis.Agak2 entry yg d tulis dorg mberi byk info & ilmu,scara otomatiknye aku akan follow blog tuh.Tp mahap ckp ler,blog2 yg berkisar hal2 personal aku mmg xgemar sgt nk follow,takat bace2 spintas lalu buleh lah,xpon aku lbh senang mjadik silent rider.Tp dgn penuh jujur aku nengok,ade d antara para blogger nih buat blog sbb nk mghentam,mgutuk & bercegite pasai mende2 tahape2 *bukan semua hokeh*.Yezz aku tahu,tuh blog kome so itew hak memasing kaan..Penulisan tuh kn mcerminkan keperibadian diri kite..*erkk skdar menegur jeeee*
         Ade d antara para blogger yg pemes & d kenali melalui dunia penulisan blog.Orang ternanti2 entry yg deme tulis.Org pusu2 memfollow blog deme.Org memuji2 deme smpai kdg2 mengagung2 kn ketampanan & kecantikan deme.Yelah,dorg ade stail,glamers plak.So rata2 kite mjadikn deme sbg idola.Blogger ke,retiss ke,sumenye ttp manusia bese.Seglamer mane pon deme d laman maya, d luar deme ttp manusia yg ade slh & silap gak.Aku x terkecuali pena kene block kt pesbuk oleh sorg blogger pemes nih.Aku meminati penulisan beliaw.Aku myukai stail beliaw.Tp tah ape silapnye,beliaw tros memblock aku tnpe sbb.Sjak dari tuh,aku dah lgsg x meminati beliaw sbb bg aku,tuh bkn saje sombong malah ke arah agak poyos2 gituu.Huu aku pon x kesah mane stkt kene block cenggitu,sbb apelah sgt kt alam maya nih.Pesanan penaja,walo spe pon kite jgn ler sesekali sombong & meninggi diri! Jadiklah mcm retiss Lisa Surihani yg snse rendah diri & tawadduk tuh,lagik d sukai org.Tabik spring kt para blogger yg xberlagak xkne tmpat & tersgt2 friendly tuh.Kekalkan sikap rendah diri handa.Sapekah blogger tuh? Yg pstinye beliaw adelah sorg pempuan,bertudung & student.Beliaw memey baik gilee! Ehh ehh aku da lari topikk nih,aku xmo sentuh2 sal org lain weh!
        Kpd sesape yg mgikuti blog & penulisan aku slme nih,memey berbnyak time taceh aku ucapkn sbb sudi gak menerjah kotak shoutbox aku tuh.X kire ler menegur ke,mgkritik ke sumenye aku trime ngan rela ati gituu.Pd yg komen2 entry aku tuh pon same sbb korunk sudi bace perkongsian cegite2 tuh.Of coz korunk komen pas da bace kaann..Yg memfollow tuh jugak sbb susa pyh jek mgikuti blog x sbrape aku tuh.Jgn gisau aku akan follow balik ler,palin pntg aku xkan sombong sbb tu bkn diri aku.Huehuehue...Gitu gak kalo2 lah terrrr jumpe aku kt memane kalo terrrnampak ehh mcm kenal jekkk nih,jgn cpt wt spekulasi aku nih sombong sbb aku memey sering bermuke ketat spjg mase *susa nk senyoommm*,tp kalo aku berbaik ngan org hamekaaww! Buleh jadik kamceng gileee tuuu..X kenai maka x chentaa uollss!
        Err nih palin penting aku nk ckp kt syini,mahap ler ehh kalo sesape yg salo bace penulisan aku neh kalo ade trase borink ke,meluat ke,hambar ke sbb entry aka cegite2 aku sumenye panjang2 bjela2 mcm karangan skola kann.Bese laa bile 'wartawan palsu' nih da mule menulis,kemain byk idea turun mcurah2 dlm kapla,tuh yg jadik bjela2 smpai ke bwh tuh..Cian korunk kaan..penat lelah nk scroll smpi bwh bile nk bace..G mano nok buak,kawe nih suke nulih,bile nok pendek2 kn cite pon tetak jadik panje2 jugok deh..Jange buse2 deh.Maceh hok yg toknah jemu2 bace tulise kawe tuh..huehue..Memane yg bukak page blog aku nih,yg tegor2 kate blog aku berat tuh myb sbb cegite aku yg pjg2 bagai tuh kot.Mahap yew,aku gak bisa berbuat apa2 dong.Apepon,aku ttp memperbaiki ke arah yg lbh baik.Keperihatinan handa amatlah d hrgaiiii..Toceh2 :D

        Rope kunin2 da mcm mambang kunin dah! Moga2 ianya cahaya keimanan laahh yeww *syukurr*


           Nak jugak ltk pic sndiri kaan! Ehh mestiii..Aii laa PENULIS blog nih youu!

       Hadeh2 fenatnye taip..See..kan aku dah ckp,walo cmne aku nk pendekkn tulisan aku neh ianya ttp akan jadik fanjaanggg-fanjaaaangggg jugak.Haihhh camne nih camne nihhhh...Errr toksey maroh2 deh..Maw comey2 dok? Nok comey2 keno snyom2 deh..Snyoom camnii ^_________^   ...Hokeh lah para pngikut ajaran lurus sume,aii nk p syambong kje..Kang xmemasal bos aii fotong internet,mane lagikk aiii nk berblog wehh..Ateeey teman udoh ler takleh nk menulih kt Ipad tuh *kaw nk cegite jugak yop!* Huehue permisi dulu mbak..Makasih yaa kerna membacak.Babaiiii & salamulaikum yaa temen2 ^_^

No comments:

Post a Comment