SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Friday, September 30, 2011

Entry sedih-Kenangan Terakhir kite d Muhd & Co~~

             Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House


       Salam Hari Jumaat guys..Hade baikkah arini? Semuga kite semua d lindungi & d berikan kesihatan yg baik2 saje.Amin,amin,amin..Ekceli arinih mood aku x bape nk okeh pasai arinih aku bakal merasa 1 saat perpisahan dgn bestpren yg jugak rakan 1 opis dgn aku.Susah nk ungkapkan camne gase saat cmni memandangkan arinih adelah last day beliaw d firma Muhd & Co setelah 8 bln bersama2 aku d sini.Memang btol kate orang,Pertemuan & perpisahan adelah kenangan dlm idup.Adenya pertemuan pasti bakal hadenye perpisahan & tuh sume adelah adat dlm idup.Maybe bg org yg berjiwa sensitip & jiwa tacing2 kuat nanges mcm aku jek kot merasakan mende nih sgt2 x besh aka sedih.Yelahh dlm tempoh 8 bln tuh,mcm2 kitorg dah lalui same2..X terkira byknye kitorg wt same2 maklom jekla beliaw nih pon penah sekelas ngan aku mase form 4 & 5 kt skola dulu..*mood da mule nk sebak dahhhh :'( *
       Aku akui,dlm hubungan hapepon sure hadenye gadoh2 kecik,x puas ati & terasa,maklom jeklah Nobody is Perfect,kann.Kalo xder bertikam lidah lgsg pon x kn bekekalan lah sesuatu hubungan tuh.So gadoh2 tuh la yg makin mengeratkan & merapatkan hubungan kite.Permulaannye kt firm nih,hnya aku sorg staff.And then kemasukan bestpren aku,SUE nih & sorg bdk Chambering yg aku pggil KAK CT..Kak CT dah berenti seblom bln puasa lagik sbb komitmen familynye & skg,Sue plak akan mninggalkn aku kembali sorg mcm dulu utk komitmen lain.Sumpah mmg aku tersangat sedih sbb kehadiran dorg berdua byk mbuatkn aku ketawa,byk merubah diri aku drpd sorg yg pendiam kpd sorg yg mula byk ckp,dorg ber2 laah org yg 1st time dlm idup aku bikin suprise bezday kt aku,dorg ber2 yg pujuk2 aku kalo aku dlm kesedihan..Tp skg...dorg ber2 dah xde...Hnya tinggal aku utk meneruskn legasi d firm nih sorg2 mcm mula2 dulu..Sgt sedih ohhh :'(  *airmata dah menitik kt keyboard*

        2 manusia yg byk memberi sinar keceriaan dlm life aku : Sue (bju hijau) & Kak CT (bju biru)

        Kenangan terakhir seblom Kak CT berundur dari Muhd & Co..Siyesly aku rindu sesangat kt beliaw yg aku anggap mcm kakak nih memandangkn aku pon tade kakak....:'(

        Foto d snap pd bln Februari 2011 mase dorg gamai2 buat suprise bezday aku..Rindu sesangat mase nih sbb time neh 1 ari suntuk aku asik gelak smpai naik kebas pp:)

        Foto terakhir sehari seblom Kak CT menamatkan perkhidmatannye sbg Chambering Student kt Muhd & Co.....

        Mkn mekdi yg d sponser oleh mek baju itam tuh smpai kenyang x hengat tuuu..pendek kate kua aritu sumenye d tanggung sepenuhnye oleh beliaw..:P

        Sungguh aku rindu saat neh..beriya plan sebulan awal smata2 nk celebrate ari perpisahan Kak CT..

        Kak CT yg byk mengajar aku mgenai ragam & karenah manusia,yg salu mjadik kaunselor x bertauliah aku,yg sering mjadi rujukan aku dlm soal2 nk mtk resipi *ngee aii kn x pndai mashak*,yg salu mjadi tmpat aku meluahkan maksalah & sorg kakak yg sgt caring & gile2 mcm aku gak! Palin aku ske,die nih kaki wayang eram cm aku yokk :D

       Nih plak bestpren merangkap pembantu aku dkt opis.Walopun kdg2 kitorg bertekak tp yg pstinye,beliaw nih gak yg salu tolong aku dlm ape jua keadaan..Sorg yg x kedekut,x berkira,peramah,gile2 & sering mjadikan aku sbg idolanya dlm bab2 pakaian & tudung...*kelaka gile aku die buat idola?? :P *

       Slh 1 foto yg ble nengok sure nk gelak pasai foto nih d snap oleh bos aku dkt Kompleks Mahkamah Jln Duta..Memey kaki gambo beno we all nih..Bygkan,kt court pon nk posing uoolss...Isyh3 anak spe la nih:'P

       Kenangan bersama xkn luput dari ingatan...Trimas sbb hadir dlm idup aku walopun sekejap cuma..Smuga ikatan yg terjalin xkn pena terputus walo nyawa d kandung badan...

       Apepon aku redha atas perpisahan nih.Sapelah aku utk mghalang dorg,kan..Setentunya dorg mahu mcorakkn idup dorg sndiri.Walopun tempoh perkenalan & saat bersama adelah tempoh yg agak singkat tp aku ttp bersyukur sbb d beri peluang berada sebumbung bsama2 dorg.Segala kenangan,memori,suka duka bsama dorg memg xkn aku lupakan.Aku pcaya,ade hikmah yg tersurat d atas stiap sesuatu yg tlh Allah aturkan.Buat SUE & Kak CT,tengss 4 everything.Halalkn segala mkn minum aku.Mahapkn sgala yg terkurg & terlebih spnjang tempoh kite bsama.Jgn lupa aku & sentiasa ingat aku walo kt mane pon korunk berada.Aku syg korunk ketat2.Palin penting,jgn lupa dtg time aku kahwin.Kalo korunk xdtg,aku bako umah korunk..Wakakaka..
       Buat Kak CT,kite doakan akak sihat2 selalu d smping suami & anak2 ahkak.Kite sure rindu kt adek Patrick,kt Syahmi yg mnja tuh..Rindu kt masakan ahkak,rindu kt gelagat sengal ahkak..Smuga akak slmt melahirkn baby baru nanti...Muge2 baby baru ahkak cumel mcm kite..*pasann gileee kaw*
       Buat Sue,smuga ko tabah dlm ape jua ko tempuh.Ingat pesan & kate2 nasihat aku tuh.Jage umahtangga ko bebaik.Keje kt tmpt baru tuh,buat seiklas mgkin.Jadikan keje tuh sbg 1 ibadat.Thanks salu jadik bodyguard aku slme nih..Aku doakan ko snse murah rezki & cpt2 amek lesen *buleh jln2 carik pasai*,palin penting,aku doakan ko cpt2 dpt anak yg comel2 mcm aku..*skli lagik pasan*.Lg 1,no more excuse for come to my wedding hokeh! Aku sumpah ko jadik peti ais kalo ko xmai wedding aku! *sile takut*
       Hadoiii mate aku da bengkak gile manyak nanges..Kalo x Ahmad Albab aku da jadik Kassim Selamat lak nih.Say smile,tarik napas pepanjang & think positip.Samat tinggal & thnkz 4 everything guys..I lurve uolls more than anything! Plz dont 4get me coz if uolls 4get me,i kill u..Hhaha...joking ^_^

P/S: Resapi sebuah PERKENALAN,krn d situ pasti ade KENANGAN.Syukuri sebuah HUBUNGAN,krn d situ ade KERINDUAN.Hargai sebuah PERTEMUAN krn d mana ade pertemuan d situ ade PERPISAHAN...

No comments:

Post a Comment