SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Friday, January 10, 2014

Epilog seorang AKU.

   Salam & Hye
  Hallu Aimiey Azizan In Da' House


  Aku
  Hanyalah insan kerdil
  Cuma manusia lemah
  Hanya seorang hamba
  Kepada sang pencipta
  Yang hanya menumpang
  Di bumi sementara
  Aku
  Diamku bukan bisu
  Diamku bukan takut
  Diamku bukan kalah
  Manusia
  Mereka lihat aku keseorangan
  Mereka lihat aku bersendirian
  Mereka lihat aku tidak berteman
  Manusia
  Mereka sangka aku lemah
  Mereka fikir aku goyah
  Mereka rasa aku akan rebah
  Sedang mereka silap
  Sebenarnya
  Aku tidak sendiri
  Aku tidak rasa sunyi
  Kerana kiri kananku ada yang menemani
  Kerana kiri kananku ada yang mengawasi
  Memang
  Aku tidak punya teman
  Mereka yang berbaju kawan
  Kerna itu aku sering bersendirian
  Melangkah keseorangan
  Sedang mereka lupa
  Aku masih punya Tuhan
  Yang memandangku dengan penuh rasa kecintaan
  Dan kerana itu
  Apa perlu aku kisahkan
  Jika pun tidak punya teman? 
  Kerna belum tentu
  Mereka menjanjikan kebahagiaan
  Dan kerana itu
  Apa perlu aku risaukan
  Jika pun tidak punya kawan?
  Jikalau pun hadir hanya menyakitkan?
  Wahai Manusia
  Aku mengejar sebuah kejayaan
  Yang begitu aku impikan
  Dan kerna itu
  Aku masih bertahan
  Meredah selaut dugaan
  Merentang sejuta cabaran
  Kerna aku tahu
  Itu ujian
  Yang Allah turunkan
  Untuk menguji tingkat keimanan
  Kerna aku tahu
  Itu juga jalan menuju kejayaan
  Syukur aku panjatkan
  Kerana menjadi insan pilihan
  Diberi bermacam ujian
  Oleh Tuhan.

  
  

No comments:

Post a Comment