SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Monday, December 30, 2013

Welcome 2014. Bye bye 2013

    Salam & Hye
   Hallu Aimiey Azizan In Da' House

  Hai. Harini adalah hari terakhir kita berada dlm tahun 2013. Esok, kita bakal melangkah ke tahun baru 2014. Pantas sungguh masa berlalu. Bila datangnya tahun baru, secara otometiknya umur kita juga meningkat seiring peredaran tahun. Tahun depan, pftt takyah nak tahun dpan sangatlah kan..! Err esok, melangkah lah kita ke tahun baru 2014! Kalau mengikut perancangan aku, 2014 aku nak menamatkan zaman dara la gituu. Tapi, tup tup tup aku pulak bergelar pelajar.. So, plan nak kawin itu terpaksalah diinjak ke 2 @ 3 tahun lagik, yakni lepas sajor aku grad.. Haa gitu cite diaaa..hahaha.
  Bila sebut tahun baru, rata2 mula pasang azam baru kannn. Macam aku, azam aku tetap sama tetiap tahun, nak lebih berjaya dunia akhirat. Nak berhijrah dari sifat2 yg kurang baik kpd yg lebih baik. Nak lebih istiqomah dlm penghijrahan & perjalanan hidup. Nak meningkatkan jati diri ke arah menjadi seorang hamba Allah yg lebih bertaqwa, menjadi anak yg solehah kpd kedua ibu bapa, menjadi pelajar yg lebih berjaya di dlm mencari ilmu duniawi mahupun ukhrawi & menjadi seorang insan yg lebih matang & dewasa dari tahun2 seblomnya. Aminnn. Moga terlaksana hendaknya azam ini. Allahurabbii.
   Sejujurnya, tak banyak kemanisan sepanjang 2013 dlm kanvas kehidupan aku. Yang ada pun hanyalah kepahitan, kegetiran & kepayahan yg bukan sedikit aku lalui. Apatah lagi, 2013 menyaksikan dimana aku bergelar student sepenuh masa. Tercampak nun jauh daripada family & sidia, berulit dgn seribu satu assignment & buku, memerah otak menghadapi final exam & belum lagi dikira hati & perasaan dirobek robek oleh insan sekeliling yg berbaju kawan! Tapi... Syukur seribu rahmat, di balik semua kesusahan & kepayahan itu, aku melaluinya dgn penuh ketabahan! Syukur. Aku sangat berbangga dgn diri sendiri. Aku melaluinya seorang diri tanpa teman di sisi. Jerih perih serta seribu satu kepayahan itu dibalas dgn harga yg tidak ternilai oleh Allah. Siapa sangka, dibalik kedukaan itu, Allah memberi 'hadiah' yg sangat berharga. Yaa! Aku meraih dekan. Sesuatu yg bukan senang utk digapai di balik kegetiran seorang aku, tetapi ia jugak tidak mustahil utk dicapai. Alhamdulillah ya rabb! Hanya sujud syukur mampu aku lakukan tanda terima kasih kepadaNya atas hadiah ini..... :))) 

    Semoga 2014 menjanjikan kehidupan yg penuh warna warni buat aku. Semoga. Harapnya. Aku mohon ya Allah...

    Btw, semalam adalah kenangan. Hari ini adalah harapan. Esok adalah impian. Walau sesukar & sesulit mana sekalipun hidup itu, bertabahlah. Kuatlah. Harungilah dgn penuh kesabaran & ketabahan. Ingatlah, Allah senantiasa ada disisi. Mohonlah kemudahan & kesenangan daripadaNya. Betul. Hidup tidak selalunya indah. Langit tidak selalunya cerah. Tetaplah melangkah walau berjuta rintangan terpaksa kita redah. Jangan mengalah. Usah rebah. Mohonlah bersabar & bertabah. Berpegang semuanya kepada Allah. Insyaallah, hidup beroleh barakah & rahmah. Kan, sabar itu indahhh.. :)) 

    Maassalamah 2013. Ahlan wasahlan 2014. 

    
      Salam tahun baru 2014. Pahatkan 2013 sebagai kenangan. Jadikan 2014 sebagai permulaan kpd hidup yg lebih baik. Sama2 lah kita berhijrah ke arah kehidupan yg lebih diberkati olehNya. Welcome 2014. Bye bye 2013. Jaga diri hiasi peribadi. Kurangkan kontroversi. Tingkatkan prestasi (pinjam tagline melodi kejak) :-) 

No comments:

Post a Comment