SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Thursday, October 10, 2013

Kuat Makan

    Salam & Hye
   Hallu Aimiey Azizan In Da' House

   Haiii korang..! Hokeh curik masa 2,3 minit utk updet belog kejap..Ceh 2,3 minit sangaat. Sekali 2,3 jam jugakk jadinya kan..! Alaa dari pagi membawak ke tengahari, membawak ke petang dok ngadap buku jek bhai...bior ler kasik rest sikit palotak nih barang seminit dua, tepu siaaa asik dok menghafal doplohpat jam..! Dahtu nak wat acaner, final exam tak habes lagi katekau! 2 paper dah lepas tinggal lagik 4 paper bersambung lepas raya haji nihaaa..Memandangkan skg neh aku ngah cuti seminggu makanya dapeklah menelaah kat gumah dgn tenangnya smbil makan sedap2! Dah kenapa! Ehh takmo  cegite sal exam2 segala nih..tepu kot hotak asik pk sal exammmm jek! Cemana kalo kite cegite sal makan ape macam?? Deii sukati kaulah nak cegite sal hapepon, nikan belog kau! Kau pk org kisah kau nk tulis hapepon..! 
   Oke kita cte sal makan, aku nih adalah maknusia yg kuat makan. Ehh betol laa, iolls ni meeemangg kuat makan tau. Selera besar, napsu makan besar cuma badan jek tak besar2 katik sejak azali..ngehngeh :-D Orait memandangkan aku nih adelah sorang student yg duduk merantau jauh drp family ditambah dgn kampus yg terperosok nun jauh di ceruk ulu banat maka menyukarkan aku utk menikmati makanan yg sedak2 spt di kolumpo nih...Dahtu nak wat cemana kan, aku ni bukannye ade trnsport segala boleh keluar pegi carik makanan sedak2 luar dari kwsan kampus..Jadiknya suka tak suka, terpksa lah aku merelakan diri menelan hape jek yg hade dekat kantin kampus itew..! Dah name pon kantin kan, kantin skolah ke, kantin kolej ke, kantin spital ke makanan yg d jual memang selalunya non hadooo! Tak sah lah kalau tak terjumpa rambut ke, lalat ke, semut ke hatta lipas dlm mkanan! Hebakk siakk 'rencah' dlm makanan tuh! Kalau makan teros jadik bijak lagi genius oke jugakk kann! Kalo teros jadik dungu cemana? Mau salahkan sape?! See u in court lah jawapannya ye dokk?! 
   Jadiknya, nak makan sedak2 kene tunggu balik gumah sendirik laa senang cegite. Kat kolumpo neh segala bapak makanan ada, tinggal sediakan duit jelaa..Aku nih, badan jek kurus tapi napsu makan memang besoo baq hang! Sampaikan kengkawan aku nahek heran nengok cara aku makan.. Lagik kuajaq siap ada yg penah menganjing kata aku nih bela saka ke hape sebab selera beso mcm jin aprit..Woii tak bahek tau berkata sedemikian gitu! Kalo aku bela saka, rumah petama aku serang dah tentu rumah ko sebab aku nak curik makanan! Sila seram skg nih! Huwargh huwarghh
   Senanya utk pengetahuan korang, orang kurus nih metabolisma badan dorang tinggi. Makanlah lima pinggan nasik sekalipun, 2 jam satgi lapau balik.. Yelaa kadar memproses makanan dlm perut tuh berjalan dgn cepat & pantas katanyew! Lepas jek makan teros mende2 tuh diproses & dinyahtinjakan menjadik taikkk! Hoii dah kenapa kau x sensored pekataan taikk tuh!! Ceittt :D Utk mereka2 yg berbadan gempss pulok, kadar metabolisma dorang rendah. Hape yg dorang makan, perut mgambil masa yg lambat utk proses & cerna. Dan yg lagik malang lagik, saki baki makanan tuh disimpan di dlm badan lalu menjadik lemak. Lemak2 nilah yg membntu bagi tenaga dekat dorang2 yg berbadan gempss lalu dorang lambat lapar berbanding org yg kurus sebab takde lemak nih! Eh ini fakta lah! Kau nampak x betapa seriusnya aku meyakinkan cegite nih skg! Mohon percaya! Dan lagik, org kurus cam aku nih selera beso, napsu makan beso & asik ingat makan jek! Helloooo, makan utk hidup keh bukan hidup utk makan...Err halamak malu maluu...Sungguhlah keji pangai aku nih...! Iskk iskk :D

   Nandos - Nandos nih aku tengok gambar jek pun dah mamfuw buat aku lapar walau time tuh aku dah kenyang! Kalau kat kampus, aku denga nama Nandos jek dah bikin aku telan air liur..krikk krikk

    Oldtown - nasik lemak oldtown mmg peberet aku sepanjang zaman. Err kalaulah ada oldtown dlm kampus aku tuh perghhh..! Memang perghh, perghh & perghhh!

   Hainantea Garden - memandangkan hainantea nih tak banyak cawangan dlm mesia, maka kene tunggu balik kolumpo jelah kalo nk mencekik pon...anyonyoo

   Madam's Lim - makanan kat sini memang terbaikk! Sotong goreng tepung dia sungguh mabeles, ayam black papper tuh sungguh ohsem...dan hargaaa dia laagikkk ohsemm! 

   Station Kopitiam - kat sini aku prefer order pari & sotong asam pedas yg umphh! Kene pulak dgn cili padii...terbakau siaaa

    Western food nak2 lagi ciken cop memang betol2 layan syahdu bg umat yg kuat makan! Dia punya mabeles mmg umphhh!!

    A@W - fastfood yg very sgt evergreen. Balik kolumpo jela baru pekena nih. Kat Melaka hade ke ekk?? Kalo ada aku umat petama yg dtg terejah!

     1901 - hotdog palin lazizunn yg penah aku makan..Pon x banyak dekat mesia nih paling ada pun kt Klcc nun haa...Dapnyerr dappnyerr!

   Sri Geylang - kioks ni pon evergreen & setahu aku ada dekat PKNS Shah Alam & TTDI Subang. Memang sedakk makanan kt sini..Terbaikkk *buat miming mcm Qi Jjcm smbil angkat thums up*

   KFC & Daily Fresh - kepsi tu takdelah aku batak manepon pasai kt mesjid tanah nun hade kepsi sebeso2 alam. Daily Fresh tu pon tak batak manelah..biase2 aja dongg..mohon pecaye

   Haa tu aku malash nak updet pasal makanan tuh..perut aku secara otomatiknye mjadik lapar x hengat nih! Dah kenapa kau nih? Jgn macam2 laa weii petang2 ujan2 ni kemahin laa perut nih..! Takpelah nak bangun pegi dapur masak megi jelaa..Uikk megi jek?? Alaa student ngan megi kan takleh dipisahkan..diam2 dahlahh..Takpe2 sok lusa pegi dating aku nk menternak lemak puas2 katekau! Btw, kuat makan tu tak salah asalkan x membazir. Drpd duit tu membazir beli bukan2 baheklah kita beli utk mende makan ye dokk? Apepon, biarlah betpada-pada...jgn meniru pangai keji mcm aku nih..nyiahaha...Horait, cau dulu. Sambung lain enteri..Lapar kau tahu! Kbai :D

No comments:

Post a Comment