SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Wednesday, October 30, 2013

Kerana diriku begitu berharga :)))

    Salam & Hye
   Hallu Aimiey Azizan In Da' House

   Hai..Lama rasanya tak updet blog. Nak wat acaner, bizi bortingkek-tingkek katekau! Memang taklah kan time2 ngah bergelut dgn segala macam nota utk sepanjang minggu final exam aku nak updet blog kan..Uihh tak jadik keje kalo aku dah mengadap blog niaa..Now, final dah habis & cuti sem pun bermula. Ada banyak gila masa yg terluang, so mengupdet blog lah kitak! :P 
   Waktu cuti2 cenggini, aku banyak fokus buat keje2 rumah memandangkan mak pun tak balik lagi dari Mekah. So semua keje2 kat rumah nih iolls lah yg buat..Settle keje2 rumah, barulah masa utk diri sendirik, means masa utk memanjakan diri. Waktu2 cuti ginilah, banyak masa bleh fokus dekat diri sendiri sbb wktu ada kelas tuh rasa cam terkejar2 pon hade nak manjakan diri nih..hewhew
   Memanjakan diri tuh adalah memfokus penjagaan dari hujung rambut smpai ke hujung kaki, ala2 jaga kecantikan laa gitchuw! Wat masa nih nak pegi spa ke salon ke bagai takde kesempatan lagik, so buat mende2 nih kat rumah jela..Btw, semua pempuan sukakan kecantikan, bukan? Hatta seorang pondan juga menitikberatkan soal kecantikan luar dalam, inikan kita yg memang dilahirkan sejati sebagai makhluk bernama pempuan ini..Sebagai sorang pempuan yg bleh dikategorikan sbg pertengahan remaja, adalah sgt fenting utk iolls menitikberatkan ttg penjagaan kesihatan & kecantikan. So, iolls nak share sikit produk2 yg iolls guna luar dalam utk cantik,molek,comey & sihat...lets cekidauttt..! 

       Motip letak gambar sendiri?? Eh aku kan tuan belog nih, opkos ler kan tempek muka sendirik takkan nak tempek muka jiran seblah rumah pulak kan...! Ecehh gurau jek...Senanya motip gambar diatas adalah tiada motip papepun! *natang sungguh*

    Dgn tiada rasa malunya, aku dgn ini mengaku, aku bukanlah remaja yg muda belia budak2 sekolah ke hape. Aku sudah di pertengahan remaja, yakni tahun depan aku jika masih diberi kesempatan hidup & bernafas di muka bumi Allah yg fana ini, aku bakal menginjak ke usia doplohtujuhtahun atau twenty seven years old yah! Hape kau kata? Dah tua? Kau jangaann! Tua2 ni sensitip siot! Err Rozita Che Wan lagi tuaa dari aku weii..Eh dah kenapa?! Tapi dek sebabkan aku nih umat yg kurang ketinggian & kurang lemak di badan (keding), maka aku kelihatannya spt budak2 sekolah yg belum baligh! Ehhh bukan2! Err budak2 sekolah yg baru lepas amik exam PMR..! Gempak tak cite aku? Setuju laa setuju laa supaya aku tak perasan sendirik! :D Tau x selain dari fizikal yg kocik & pendek, aku salu disalah tafsir sbb pangai yg x bape nk matang..Contohnya mcm gambar kat atas nun..Ade pulak dah tua2 sibuk duk main patung! Patut dah umur2 cenggitu main dgn anak sendirik, bukan anak patung! Nmpak x betapa tak matangnya aku disitu..wakakakk! :D
    Rahsia utk kekal muda belia & comel spt tuan belog ini *sediakan baldi sebanyak mungkin utk muntah*, adalah dgn mengamalkan pengambilan suplemen & produk kecantikan & kesihatan luar & dalam. Mari tatap gambar dibawah apa natang yg aku guna tuh semua utk nmpak comel (buat muka spt patung line diatas) :

   ESP by Shaklee.. Susu nih bukan sebarang susu. Susu ESP nih adalah susu yg sgt bermanfaat utk kesihatan & kecantikan. ESP bukan hanya khusus utk pempuan, malahan utk lelaki, (pondan x dikenalpasti), tnpa mengira tua @ muda, berkahwin @ belum, pregnant @ tidak, kaya @ miskin (ini takde kena mengena lah sengaall..!) Info lanjut : boleh google @ tunggu aku updet next entry pon bolee 

    Brands Innershine Berry Essence.. Aku pengguna tegar Brands sejak dari mula2 produk nih kuar dekat pasaran. Sbg sorang yg rabun, maka aku memang menitik beratkan penjagaan mata, sebab mata adalah pancaindera yg sgt penting dlm kehidupan. Setelah mengguna selama beberapa tahun, memang ada lah kesan yg membanggakan aku sbb kadar kerabunan aku statik, yakni power aku takde lah naik. Paling best, bijik mata aku bersinar2 shine like a diamond gitchuw! Bola mata putih pun nampak dia punya putih tu bersinar2 keputihan, bukan kekuningan @ kemerahan! Walaupun berry essence nih fokus utk penjagaan mata, tp secara x langsung jugak ia berfungsi membekalkan vitamin utk kulit sbb pelbagai vitamin yg ada dlm rumusan brands nih...

     Testimoni pengguna Brands Innershine Berry Essence iaitu tuan blog ini sendirik...No lens, no editing, nofilter! 

   VCO Catalyst : Virgin Coconut Oil @ minyak kelapa dara nih jugak mpunyai byk kelebihan & manfaat bukan saja utk kecantikan malah utk kesihatan tubuh badan. Antara kelebihan VCO ni adelah mengurangkan kadar kolestrol, mengawal kencing manis, mengelakkan risiko kanser, tubuh lebih tahan serangan penyakit & byk lagi.. Info : sila google @ tunggu aku updet next entry 

   Scott's Emulsion : Jangan kau hengat scotts emulsions nih hanya utk bebudak jek tau! Org dewasa pon boleh oke! Scotts Emulsions nih mengandungi minyak ikan kod, kalsium & jus oren utk membina ketahanan terhadap penyakit & menolong pertumbuhan tulang & gigi yg kuat. Ia diperkaya dgn vitamin A,D, kalsium hipofosfit, kasium sorbat. Vitamin C sgt penting bkn je utk kesihatan malah utk kecantikan kulit.

    Glucolin Glucose : Kalau utk kesihatan, aku amalkan minum mende nih utk kasik tenaga even aku x sempat nak makan pagi2 before pegi kelas. Almaklum sajor aku nih memang budak yg berpenyakit sejak dari kecik, so mende2 yg kasik antibodi jadik kuat & kental wajib lah aku minum iyee dopp! 

    Dan, tetiap bulan aku wajib menghadirkan diri ke klinik pakar kulit utk sesi rawatan. Oleh sebab pimples aku sangat teruk 2 tahun kebelakangan nih, maka aku terpksa utk pegi sesi rawatan nih. Err sesi rawatan nih mcm ala2 New York Skin Care gitchuww! Oii kau nampak jek botol ubat tuh cam bodoh2 jek tapi tiap kali sesi harga dia memang bapak mahal kau tahu! Bayangkan dlm sebulan tiap kli sesi aku pegi kene bayar dlm RM 4 rats okeh! Ketor2 tangan awok nak bayor tahu! 

    Utk kulit muka, aku hanya menggunakan scrub muka Floral Mask by Dian Pixy.. Scrub nih sgt best sbb lain drpd yg lain, sebabnya scrub nih kaler purple gitu. Scrub nih berfungsi utk menanggalkan white & black head, menegangkan kulit, memudarkan parut jerawat, mengecilkan liang pori & menganjalkan kulit. Scrub nih sgt pemes okeh! 

    Hai..saya adalah testimoni yg telah berjaya mendapatkan kembali kulit saya sama macam waktu sekolah2 dulu. Masa sekolah saya langsung takde jerawat sbb saya mempunyai kulit jenis kering. Tapi entah kenapa mulai penghujung tahun 2011, tetibe kulit saya menjadi berminyak & timbullah musuh utama wanita iaitu jerawat! Bencinya saya....! Tp saya bersabar & berusaha utk kembali mcm dulu, dan syukur...saya telah berjaya..anda bila lagii?? (Baca spt iklan London weight management tv3) 

        Kini saya lebih yakin utk melangkah tanpa merendah diri even saya dah memang rendah..Ehh err saya rasa gumbira sbb jerawat saya dah tak seteruk dulu. Saya bersyukur sbb dah dapat kulit mcm saya muda2 dulu even saya bukanlah tua manapun..Err tu aje. Jangan menyampah dgn testimoni ini. Ini kisah benar. Tiada yg benar melainkan yg benar2 belaka...! 

   Dan nasib baik boypreng saya bukan jenis yg mengutuk menganjing melembu saya waktu saya banyak jerawat tuh, malah beliau ini tetap teguh dibelakang saya memberi kata2 semangat even beliau ini haram nak kisah psl saya ada jerawat @ x, cantik @ x sebab beliau berkata beliau menerima saya seadanya. Tp sebagai pempuan, saya yg gedik sgt nak cantik! (adatlah tu).. Dan dlm apa jua yg kita nk buat, kata2 pendorong itu penting sbb kalau dpt kata2 yg menjahanamkan tuh, otometik kita pun rasa nk down terjun perigi..(err bukan aku) 

P/S : Cantik itu subjektif. Bg aku, bukan cantik fokus utama tp kesihatan adalah yg terpenting lagi2 bila kita semakin meningkat umur. Btw, cantik luaran saja tak berguna jika tak disertakan sekali dgn cantik dalaman, bukan? Apapun, kerana diriku begitu berharga...:))

No comments:

Post a Comment