SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Sunday, June 17, 2012

Di Sebalik Lagu : Aku Suka Dia

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Salam Sunday guys.Alhamdulillah syukur,setel sume keje utk arinih.Mengemas dapor,basuh pinggan mangkuk,basuh kain baju yg maha byk,lipat baju,iron baju keje,masak,makan,semayang & layan mentor.Wuuu sedeih laa pulak mentor 6 abis dah..Pesni tiap2 malam ahad memey borink abis laa xtau nak nengok program hape kat tb.Tahukah engko org,aku nih bukak tb hanya malam sabtu pasai hade cerekarama & ari ahad pasai nk nengok melodi & program ujung minggu.Ari senin smpai jumaat mmg takde masa langsung nak mengadap tb hatta buletin utama nun haa..X kuasa mak nak layan berita skg nih, bukak2 tb takde cegite lain x abis2 politik sgala.Drpd satgi dosa mulut mgutuk x sudah2,bahek aku xyah nengok kan..Takat nih xder lagik kot aku ketinggalan berita2 semasa gara2 x nengok berita.Hek eleh search tenet sudehh bhai..Ape ade hal der..Zaman canggih katenyeww kau! *oh yeaahh*
       Semenjak doa tiga menjak nih,aku cukup gian dengo lagu dari retis baru yg popules kt Youtube tuh.Retis nih maybe x bape nak glams kt tb lagik,tapi kalo kt youtube kt redio mmg dah top kau.Name retis baru nih Ainan Tasneem & lagu dia yg cukup besh sehingga menusuk masok ke jantung pankreas aku nih bertajuk AKU SUKA DIA..! Okeh maybe tajuk lagu nmpk mcm simple gila mcm tajuk karangan dak skolah jek tp lirik & melodi lagu nih sesangatlah romentik lagi syahdu dududuuuu yaww.Sumpah ckp lah aku lagi ske lagu Ainan nih drpd lagu2 Najwa Latip,Yuna & Ana Rafali *oh yea dorg sume nih retis youtube yew ibuk2 bapak2*
      Memang dah jadik trend semasa gamaknya.Ada suara,bleh main gitar,pandai cipta lirik,rekod suara then upload masuk ke youtube.See senang bukan nk popules?? Ni yg gase mcm nak ikut jejak langkah dorang jek nih..Uii jangann..jangann..jangannn ikut! Kau geti ke main gitar nok? Main congkak geti leewww *sorok muka bwh tudung saji* :D Jom hayati lirik lagu Aku Suka Dia by Ainan Tasneem nih dulu..Cekidootttt --->

AKU SUKA DIA by AINAN TASNEEM

Aku lihat dia di sana
Aku ingin mendekatinya
Aku cuba menghampirinya
Lalu aku menyapa dia
Dia pun membuka bicara
Dan aku mulai mengenalnya
Kita mulai bermain mata
Mula timbul rasa bahagia
Bila dia,mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia,senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu
Kekadang hatiku bertanya
Adakah dia dah berpunya
Kerana diriku berasa
Aku jatuh hati padanya
Aku ingin memilikinya
Aku ingin menjaga dia
Aku ingin mencinta dia
Aku ingin hidup dengannya
Mungkinkah aku,kan berjumpa dengannya
Untuk meluahkan rasa
Mungkinkah aku,kan berdiam diri saja
Menunggu cinta darinya
Ku terima satu nota darimu
Yang tertulis 'Aku suka kamu'
Bila dia mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu
Akhirnya kini ku kan mampu ceria
Diriku sangat bahagia
Akhirnya kini,aku mulai bahagia
Menerima cinta darinya
Aku suka dia

       Girl : Titew suke awak..Awak suke titew tak..ummm *malu2 biawak*
       Boy : Errr titew pulak suke sanad2 kat gitar awak..Nak pinjam boleh..
       Girl : Ehh ehh boleh jeww.. *rase nk tutup muke dgn gitar*

        Girl : Shaye tawu laa shaye omeii,takyah laa pandang lame2..Malu taww *gedix tahap kuasa lapan*
        Boy : Hape laa minah nih,nmpak jek omei tapi taik mata berselepet.Nasib takde taik hidung kalo x hadoih potong stim nk mkn kek..Puhh sedap jek nmpk kek nih *eksen nk mampuihh smbil betoi2kan kolar baju*
         Girl : Sampainya hatimuuuu... *sambil nyanyi lagu Ameng-Sampai hati*

         Bila dengo lagu Ainan Tasneem nih mesti aku akan tingat kisah chenta monkey aku ngan momot dulu2.Mula mengenal masa sesama study kt Cosmpoint *smbil nyanyi lagu Cosmopint joget2 bagai* waktu tu umo lapanblas taon.Mase umo semilanblas kemain gatai haa declare bagai & memasing studi lain2 tmpt.Aku kt Melaka momot lak kt KL..Chenta jarak jauh katenyeww..Dalam lirik lagu tuh si pempuan yg suka si lelaki.Dlm kisah aku,aku mencik gila kt dak laki tuh sbb tahap kepoyoan & kebajetan yg tinggi mcm laa die ensem sgt! Konon Aaron Aziz lettew *alamakk terkutuk pulekss* Pepatah kan ade kate : Jgn terlalu suka pd org,boleh jd 1 ari nti kite benci die.Jgn terlalu benci org,boleh jd 1 ari nti kite suka gila kt die.Nah skg hamek kau!! Kan dah tersangkut..kuang kuang kuaannng :P Dah lelama kapel momot kate die suka ngan aku bkn sbb aku pndai main gitar @ gasing mahupun congkak tp sbb die suke nengok aku pakai gelang keling kaler itam bapak byk kt tangan..hek elehh tah pape aaaa...Tak indah langsung aaa :P

       Anyonyoooo veriii feeling ler lagu dieee..Ehh Ainan ni omei laa,mcm shaye jugaakk *muntah darah*

P/S: Retis youtube same jek stail dorang.Bertudung,pandai main gitar,pandai cipta lagu,sore shedap & omeii macammmmm aaa..kuuu err nk tidooo..Kbaiii :))        

2 comments:

  1. hehe.. sesekali memang best feeling romantik ni.. (>__<)

    ReplyDelete
  2. muka dea mcm najwa latif lha pulak pandang sekilas :D

    ReplyDelete