SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Tuesday, June 12, 2012

Aku Benci Matematik Lapanjuta Kali !!

           Salam & Hye
         Hallu Aimiey Azizan In Da' House

     Salam Selasa ebelibadi.Ehh ehh macam peliks pulak gasenye bila nulih enteri awai2 ni haa.Bukan selalu dah malam2 membawak ke tengah malam ke aku mengapdet enteri? Ni mesti hade mende yg bikin panazz smpai kemain gigih on lappy bukak belog lalu tulis enteri kannn! Cer teka cer teka hapekah yg berlaku kpd aku arinih engkorang? Sape meneka dgn jayanya maka aku dgn bangganya akan membelanja engko org mkn cendol d warung pak jabit..kehkehkeh *permulaan enteri dh menunjukkn simptom2 nk sewel*
    Well sebenonye takde amende pon.Saje aaa nk borak2 kosong,gase cam dah lame jek x updet blog nihaa padahal baru 2 ari jekpon..Kecoh ngalahkan dah nambulan x berapdet kan.Tahpape laa aku kan..Macamlah ada org ternanti2 enteri cap hayam aku nih kan..kan..kannn *hamba insan biasew..fine!*
     Errr arinih pes day duduk balik dlm opis setelah sekian lame x berbuat demikian.Dia punya gase mmg xleh nk cegite lah weh macam-macam adaaa! Boring,ngantok,sangap ehh sangap?? Lain mcm bunyik tuhh..Sangap versi aku means bo fo san fan gi fi la fa ! Paham x amende aku tulis tuh? Tak paham? Tak paham lu punye pasal..euwww over tawww *lempang pipi sendirik*
     Yang paaaalinggg aku menyampah nk mampuih bilamana kene buat akaun! Wooooo sejak azali memang kaplahotak aku nih betoi punya lembap dlm maths! Ok fine,dgn rendah dirinya aku membuat pengakuan ekslusif bahawasanya aku cukup menyampah gila tenuk dgn matematik @ dlm bahse kampung ilmu hisab @ dlm bahse urban kira-kira *urbanlah sangat!* Bila jek masuk bab2 mengira err kecuali tambah,tolak,darab,bahagi *nmpak beno bodoh mcm lembu kalo mende alah tu pon xtau*,secara otomatiknye kaplahotak aku blank! Akan kuarlah segala burung2 berterbangan d sekeliling kapla! Mata pulak secara sendirik akan mjadik juling hayam & mulut akan menganga lebar2 malah lebih lebar dari badak air dek sebab menciknya aku dgn MATEMATIK! Apetah lagik jika membuat akaun,debit,kredit bla bla blaaa *aku hanya tau 'kredit' adelah kad topap henfon* See bayangkanlah betapa punya ngok ngek nye aku kan..Kutuklah kutuklah..aii tak kisah...*what da fish?* Aku salute gila aaa kat kengkorunk yg otak kira-kira @ genius nih sbb sumpah cakap otak aku nih memang komdem gila bhai bab2 nombor bagai nih..huhuhu

       I I Hate u like a love song Maths!! *Selena Gomez marah x kalau aku tuko tajuk lagu dia? Takkan kot..*

     Dedulu kan masa zaman skolah,aku cukuplah menyampah bila time subjek maths nih.Walau rope cikgu yg mengajor maths tuh cun melecun cam Megan Fox ke,hensem gila cam Tom Cruise ke tetap xleh nk buat aku tertarik menarik kat subjek maths nih.Kemain lah abah aku p hantaq tuisyen kaa,beli buku rujukan maths bapak berlambak kaa,hatta membeli kalkulator saintifik yg hebak pon xkan berkesan utk membuatkan hotak aku nih menerima subjek maths!! Sumpah cakaplah,kalo subjek maths nih bleh drop memang lama dah aku drop bhai.Tak hengen aku nk bawak subjek yg bikin kaplahotak aku migrain nih!! Erghhh kenapalah ada maths dalam dunia nihhhh!! *soklan x logik* Masa skolah gak,sesape yg dpt markah maths 50% aku dah anggap maknusia tuh genius habis bhai! Apetah lagik yg dpt 100% markah,memang berbuih pingsan dah aku time tuh! Lagik aku koma teros kalau maknusia yg hamik akaun @ add maths dpt markah 100%.Wooooo vitamin hape kau makan derr?? Adakalanya aku smpai terpikir mereka2 yg terrer maths nih menggunakan hantu raya ketika mjwb test mahupun exam! Ya ampun...khurafat oooo!
       Kau boleh bayangkan x masa kt dewan beso time SPM,aku sikit punya bahek menido selama 1 jam sehingga terkeluaq ayaq liuq basii d pipi.Haa kan dah terpecah rasie aku! Hari ini dlm sejarah bhai menido time SPM! Keluar jek results hamek kau,aku gase kalo ade Z kompem2 aku yg dpt! Dek sbb failed nk mampos dlm maths laa x melayakkan aku kemana2 IPTA melainkan aku amik July Paper.Wooo sumpah sedih siaakkk subjek lain terrer abes smpaikan sejarah & sains punye x sngka A1 bhai! Tapi sbb maths kantoi,teros hnya IPTS jek yg meng-say hai haiii kpd aku...Memang tak laa aku nk hamik July Paper sbb mengenangkan ianya MATEMATIK! Sedey gilaa baaaa...!
        Tapi tulah lumrah idup,apa yg kita mencik,apa yg kita tak suka,apa yg kita menyampah gila babun tulah yg akan kita hadapi & tempuhi.Macam aku nih,masa skolah mahu tak mahu,suka x suka tpksa belajo maths.Bila dah beso,dah keje aku bhrap aa aku xkan melibatkan hotak dgn maths2 nih.Tapiii ternyata sumenye palsu belaka! D alam keje jugak aku harus menempuhi mende alah nih.Malah yg paling xleh blah,sume keje aku kebanyakannya melibatkan kira2 akaun bagai yg baaaapakkk susah! Ngalahkan keje aku nih akauntan kat bursa saham nun haa..Fuhhhhh *tarik napas sbb penat menceceh* So dgn segala hormatnya aku nk luahkan yg aku sangat sangat sangat lapanjutakali benciii maths!
        So d pendekkan enteri,arinih aku bohsan,sangap,myampah dok kat opis sbb skli lagi kena melibatkan hotak dgn maths & akaun.Ni yg aku gase mcm dah fedap nk keje opis kenkadang.Dia munye mening manyak cakit ooo...Minyak cap kapak pon dah x lut.Adesss hapelah nasib...Ni yg gase mcm nk tuko kerjaya jd bangla indon p keje kilang nih..;(
       Baiteway suka @ tak maths tu dah jadik sebagian dari idup kita.Setiap hari pon kitaran idup kita melibatkan nombor kan.Harapnya jgn lah aku koma masuk ICU gara2 berterusan buat akaun bagai nih.Mohon Allah istiqomahkan aku,beri aku sejuta kesabaran agar aku kuat & tabah dlm menempuh semua yg terbentang d dpn mata...Aminn..Err dak2 skolah yg bace enteri aku nih,sila jgn jadik cam ahkak kaw nih tau.Jgn benci maths.Jgn benci nombor.Ketahuilah hadek2,tanpa maths handa sgt lah payah nk maju ke depan.Tanpa maths jugak d kuatiri handa akan mjadik badul sbb x geti nk mengira duit gaji yg telah d klepet oleh bos yg sengal lagii pentipu besar! Tanamkan minat maths dlm diri yeww sayamss.Err aku nk pegi picit kapla sbb migrain nih gara2 buat akaun tadi smbil layan bola Malaysia vs Singapura...Go Malaysia,Go !! Babaiiii~~

1 comment: