SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Thursday, January 19, 2012

Rindu gila nak layan Usop Sontorian kt tv~

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

       Salam khamis guys.Whoaa lame x jenguk blog sendirik.Dari sehari ke sehari asik lupa jek nk hapdet.Pehtu masa nih cm jelez jek,cam x kasik jek utk aku ngadap lappy lelama utk ngapdet belog nih..Err err  ade ke yg kangen same aku? Pastinya tidakkk..Aimiey,sile jgn perahsan hokeh! Kaw tu bkn blogger popules pong..Oh ok fine! Sapelah dahku..woo woo *nanges versi ahmad albab*
       Ekceli arini pon cam x sempat jek nk hapdet,tp aku gigihkn gak jari jemari ni menaip entry.Yolaa siang td aku mengganti puasa,so paham2 sudeh xde mkna aku nk on lappy nih.Err xyah tnya lah hape yg aku buat ehh..err err pehtu pas bukak puasa aku g berjemaah kt masjid.Err tetibe gase nk g solat kt masjid pulak..Kalo tidak, harapkn bln ramadhan jela aku mjejakkn kaki ke masjid..Err okeh aku ngaku aku hamba Allah yg agak femalaz..Pehtu kt gumah lak abah buat kenduri tahlil baca yasin segala utk arwah opah,tok & wan..So skg,mase utk aku ngadap lappy smpai lebam! Hewhew :D
       Alahaii kemain fanjang mukadimah.Err smlm kan,aku layan Usop Sontorian kt Youtube.Tetibe aku terimbau zaman kecik cinonet dulu batak sgt layan kartun tuh.Pd yg membesar zaman semilanplohan sure kenal sgt ngan kartun pemes tuh,kan kan kannn !! *cepat hangguk kapla kalau setuju*

     
      Usop Sontorian nih hadelah animasi pertama kt Malaysia mase tuh.Memey popules abes laa kartun nih,kalah animasi upin & Ipin tuh.Mase aku kecik2 cinonet dulu,x sah kalau x tercangak dpn tibi semata2 sbb kartun nih.Aku cukup suka watak Abu ngan Abg Budin tuh.Sumpah kelakau x hengat derr..Bayangkan mase zaman tuh dialog dorg dah advanced gile mcm bahse bebudak skg..Hebak x hebak kaw! Hewhew ;D

      3 member kamceng kt kampung parit sonto : Usop,Abu & Dol =))

      Aku gase selain Mr Bean,kartun Usop Sontorian nih antara yg aku nengok berjuta kali pon ttp nk tergelak gile gile babunn..dan skg nih pon aku nk gelak niaa..kahkahkahh *gila*

       Salah 1 dlm episod : bermain rakit..Geli hati aku nengok singh tu..kahkahkah

      Brader yg hade jerawat bulat bulat tuh la Abg Budin..Makcik tu plak mak Usop..Hehh sepesen jek muka dorang nih :D

      Meh layan Usop Sontorian episod Meriam Buluh kt bwh nih..Kemon..kemon ;)

      Episod 1

      Episod 2

      Episod 3

      Kalau Jepun sgt berbangga dgn animasi Doremon dorang,Malaysia gak haruslah berbangga ngan animasi pertama dorang nih.Tnpa Usop Sontorian nih,x kan hadelah animasi skg mcm Upin & Ipin tuh.Seyes aku tersangat rindu nk layan kartun nih kt tibi mcm mase kecik2 dulu.X silap aku kartun nih penah d tayangkn balik kt tv9..Walau berapa bnyak kartun & animasi yg pemes amos kt tibi skg nih mcm Tom & Jerry,Doremon,Hagemaru,Shin Chan,Upin & Ipin & segala bagai lagik tp d hati aku tetap Usop Sontorian no 1...hewhew :D Hokeh tu jek utk mlm nih,aku nk sambung layan kartun nih lagik.Babaiiii :D

No comments:

Post a Comment