SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Saturday, January 7, 2012

Kenapa manusia di uji dengan MASALAH??

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

       Salam sabtu guys.Pehh hampir seminggu meninggalkan blog nih,err hade ke yg ternanti2 entry gue? *perahsan popules* Hehe ekceli,bkn sngaja biarkn blog nih bersawang lelama.Semenjak due menjak nih,aku dlm kondisi jiwa kacau..Ehh kaw jgn hengat aku gile plak wehh! Ehh ehh terr emo lak..hewhew..Sebeno2 nye aku d timpa memacam ujian d awal thun baru nih.Gase nye takyah lah aku cegitekn pepanjang,cukuplah aku coretkn kt sini yg aku d landa maksalah yg bertimpa2....Ohh memey sedeih & agak down,tp aku cer kuatkan semangat & pk positip ;)
       Beselah,kehidupan kite nih x lari dari d timpa maksalah x kire kecik @ besha.Tipulah kalo 1 ari kite nih x d uji ngan maksalah kn.Kenkdg,celik2 mata jek dah dtg maksalah ptama,contohnye bangun nk siap2 p keje alik2 time nk mandi air pulak takde..Haiih bengang ke idak jah oii? Ape yg leh kite lakukn bile jek d timpa maksalah,lagik2 maksalah besha? 1st skli tarik nafas pepanjang,bawak bersabar,nangis utk meredakan hati sendirik *bg pempuan ler*,istigfar @ relaks & cari member terdekat utk sesi luahan.Bkn hape,sbg manusia nih kite kene meluahkan pd seseorang spya kite x tertekan & menanggung maksalah tuh sensorang..Alhamdulillah setat 1 ribulan ritu,aku sentiasa mdpt kata2 perangsang & semangat drpd orang2 yg menyayangi aku..;))

     
       Pernah x korunk terpikir,ngape manusia d uji dgn pelbagai maksalah? Allah timpakan ujian utk hambanya  tanda DIA sayangkan kite.Allah nk lihat sejauhmana tahap kesabaran kite dlm menempuh ujian yg telah d turunknNYA.Masa ni jugaklah Allah nk tengok tatkala kite d uji nih,adekah kite makin mendekatkan diri @ menjauhkn diri darpdaNYA.Kadangkala Allah hilangkan sekejap matahari,kemdian DIA datangkn pula guruh & petir,puas kita menangis mencari d manakah matahari.Ternyata rupa2 nya Allah ingin menghadiahkn kita pelangi.Terkadang kite sedih,kuciwa & terluka..Tetapi jauh dari segalanya,Allah telah merencana seswatu yg lebih baik utk kite.Yakinlah kpd Allah & berusaha serta mendekatkn diri kpd Allah.Dan ketika d himpit maksalah,janganlah berkata : Ya Allah,betapa besarnya masalahku.. tetapi berkatalah : Wahai masalah,sesungguhnya Allah itu Maha Besar.Yakinlah kpd Allah krn setiap maksalah akan ada jalan penyelesaianya jika kite bersabar.Bersyukurlah saat d timpa ujian & maksalah,Jangan menunggu bahagia baru kite bersyukur,tapi bersyukurlah maka kita akan bahagia...

P/S: Bersyukur d timpa maksalah & sgt bersyukur d temukan dgn manusia 'BODOH SOMBONG' itu.Kalau x krn aku d temukn dgn manusia cm tu,smpai kapan pun aku akan berasakan bahawa manusia yg bergelar BOS,lagik2 yg berkerjaya professional semuanya HEBAK & BAIK belaka.So skg,aku dah bukak mata bahawasanya sesiapa sje yg bergelar maknusia hatta die sorg raja sekalipon memey xkn penah lari @ lepas dr melakukn kesalahan.Utk si BS,tengss 4 everything! Aku belaja drpd pengalaman.....Semoga kaw x buat pkara yg sma kpd maknusia lain...Hokeh babaiiii
   

No comments:

Post a Comment