SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Friday, June 6, 2014

Selfie tu apa & gila Selfie.

   Salam & Hye
  Hallu Aimiey Azizan In Da' House

  Hai semorang. Tatkala menaip enteri ini, gua sedang berjuang melawan batuk yg maha teruks. Hah mana tak teruk, ubat langsung tak makan. Yang eskrim, air sejuk segala ko bedal tak hingat duniaa. Haha aku tak suka ubat batuk walau cap hape mende pun! Noktah. Hmm cuti sem berbaki 2 hari lagi seblom masuk ke sem baru. Wuwuwu kejapnya masa bergerak. Naik sem, bulan ramadhan, world cup 2014. Heaven!
   Ni nk cite sikit pasai selfie. Masa memula buat insetagram dolu, taktau pon menatang hape selfie tu. Kalo selfish aku tahu lah. Tapi sejak dah mjadi pgguna tegar setagram, ayat2 setagram sume dah buleh hapal dlm kapala hotak. Heh mende2 lagha kemain kau cepat hapal. Ayat2 nak tasmek punyo lombap ekau nak hapal..! Apo nk jadii ( Jgn contohi beliau ) 
   Selfie ialah gambar diri sendiri yang diambil menggunakan telepon bimbit atau webcam dan dimuat naik ke dlm laman web atau laman sosial. Perkataan selfie banyak mendapat perhatian oleh pengguna laman sosial sejak tahun 2003. Penggunaan terawal perkataan selfie dikesan pada pos forum Australia pd September 2002. 
    Kalo ditanya rata2 umat pada zaman moden nih, kebanyakannya penah selfie. Lagi pulak dgn kemodenan gajet2 canggih yg hade skg nih, makin memudahkan setiap org selfie walau dimana jua. Selfie paling pemes semestinya di dalam toilet pavilion oleh bebudak pavi satu ketika dulu. Wawawa. Aku tak eh, aku tak! Aku memang suka pegi pavi, tp utk bergambar di dalam toilet tidak sama sekali. Hape kejadahnya sume itu. Kah! :D
    
    Selfie pertama. Masa ni pakai Nokia touch screen 5800. Dah habis canggih ah fon ni pd masa tu. 

    Selfie lepas balik keje. Menyinggah Times Square utk menyopink & sempat menSelfie. 

    Selfie dlm kete menuju ke wedding kezen. Haa iyelah. Iyelah selfie pepuas nak. 

    Selfie di wedding member. Selagi ada peluang, selagi tu aku selfie. Ape aku pedulik?

    Selfie guna ipad. Baru berjinak2 ngedit rupa guna produk 360 cam. Memang taklah kulit aku nak selicin itew kan! ( saiya ta cantik macam awa2 semuew ) :D
    
    Selfie di dlm kedai mainan Toys ur Rus sbb boring boypren khusyuk nengok mainan Transformers. Eh eh gambar ni mcm gambar header blog ah! Hahaha tak lawak lah bodooo :P

   Selfie di pagi syawal lepas semayang raya. Sempat kau ek! ( parah kalo tak dibendung! ) 

    Selfie seblom pegi kelas. Kan aku dah kata, asal boleh je aku selfie. Haishhhh! 

    Selfie seblom makan. Lapar tolak tepi, asal mesti selfie. Kepala hotak kau! :P

   Selfie semtara tunggu boypren yg selalu lambat time nk berdating. Haaa pon boleh katekooooo

    Selfie di dlm Ktm. Aku pedulik hapenye bangla nak usha2, janji aku selfie! Eh aku naik ladies coach mana hade bangla. Wiwiwi ( bangla dipersalahkan )

   Selfie semtara tunggu order smpai. Drpd aku boring menahan lapau, apa kata selfie sebarang dua. Kahkah. Telinga di sebelah itu, milik hencek mimpi ehh encik boypren! ( dia malas layan gupren yg gilak selfie mcm gua ) 

    Selfie time tengah treatment rambut dekat salon. Kebodohan apekah semuaa ini??? ( yg hitam tu bukan rambut aku tp kain penutup rambut yaaa ) <-- siap2 infom takut di bash :P

   Selfie sebab boypren malas nak layan aku menceceh krn dia khusyuk nak mampuoh main PsP. Fine, fine! Takmo layan sudah name mu dolah baikk aku selfie dulu dahh..! 

    Selfie ketika sdg menanti pilem dlm panggung nk start. Pon boleh lah jah. Tu eyebag sekilo asal mana???? ( krik krikk ) 
 
    Setuju tak kalo aku katakan, pempuan paling teruk nokharom berselfie berbanding lelaki. Tu sebab ada sesetengah pempuan, sampai sanggup berselfie dlm toilet ( toilet pavi paling top ), selfie atas katil buat muka duckface ( euww ), selfie pakai telekung duduk atas sejadah ( no komen ah ). Pendapat aku, boleh je nak selfie tp tak perlu kot kalo smpai di tmpt2 yg x sepatutnya. Kang x pepasal orang ngata bash kau memacam kang haa! ( melainkan kau tahan keji, takpelah ) 
   Btw, selfie takpe jgn selfish. Selfie tak nyusahkan orang, x guna rete benda org pun. Sedangkan retis, selebriti, pendakwah pun berselfie kan. Org kata, selfie ni mcm syok sendiri. Tp aku kata, selfie ni sbb aku nk simpan gmbr2 aku dari semasa ke semasa utk ditilik pd masa akan dtg, nk tgk perubahan wajah laa senang cegite...! Eh ok lah. Aku ni demam, tp panjang pulak aku menaip ni semua. Bye! 

Pesanan penaja : Usah muntah layan gambar2 selfie aku. :D
   

    

No comments:

Post a Comment