SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Sunday, July 20, 2014

This Is Germany!

   Salam & Hye
  Hallu Aimiey Azizan In Da' House

  Hai semorang. Salam Ramadhan & selamat berhujung minggu. Ya ampun lama betul tak berapdet belog ni. Aku sendiri hampir lupa bahawasanya aku punya sebuah belog cabuk. Life aku ni terlalu bizi katanya. Nak hadap segala jenis laman sosial nih x berapa nak sempat. Mahapkanlah hamba. Hewhew. 
  First sekali, aku nk ucapkan salam ramadhan buat semua umat islam. Ces dah ramadhan yg ke 22 baru terhegeh hegeh nak wish. Apesal x tunggu malam raya je baru nak wish! Haha malam raya gua wish selamat hari raya lah weii. Kendian, mcm yg dah diketahui ramai, utk World Cup 2014 kemenangan telah berpihak kepada Germany! Yeaaayyyy! This is Germany! Haruslah hepi sebab nya aku ni die hard fan germany team! Bravoooo! 

    Gambar ni di snap seblom World Cup mula. Masa ni instinct aku kuat mgatakan yg Germany akan menang pada World Cup tahun ni. Jadi tanpa rasa segan silunya aku meminta izin pekedai disitu utk snap gambar aku besama piala World Cup! Pastu bila Germany menang akhirnya, laju laju aku hapload gambar ni dekat instegram. Haaa nmpk tak betapa bajetnya aku. Nyiahahaha

    Ada mcm gaya aku pegang piala tak? Ada tak? Ada tak? 

   Wajah2 kegumbiraan champion! 

    Wajah2 champion bersorak kemenangan. Nak tumpang sorak sekalilah. Yeaaaayyyyyy!!!

    Germany bertemu Argentina pd final world cup itu hari. Ekceli, Argentina jugak antara team fevret aku. 

    Messi redha tumpas di tangan team germany. Ehh Messi pun hebat, apa! 
    
    Lepas ni jersi Germany akan bertambah dgn satu lg bintang. Nora kasi hempat bintangg untuk Germany!! *over*

   Germany always in my heart. Githuwww! 

    Andaikata kalau Germany tidak menang pun, aku tetap akan sokong Germany smpai bebila. Err bleh tak nk buat hashtags #sayapenyokongtegar #sayabukanlalang #sayadiehardfangermany. Hmm cukuplah. Kang team lain bash aku pulok. Ehhh :-P

   Hmmm cukuplah setakat ini. Aku tak larat nk taip pepanjang. Nak tahu cite penuh about Germany,pegi google saja. Aku mcm tak layak je nk cite pjg lebar kt belog sebab aku dah ketinggalan gila nk update. Hahaha. Btw, congrates to Germany! 
   Dan di balik keseronokan & kegumbiraan atas kemenangan Germany, jgn pulak kita lupa dekat nasib umat Islam di Gaza yg sehingga hari ini, masih dibedil oleh Zionis yg kejam! Juga tragedi tragis yg menimpa Malaysia ketika ini iaitu berita pesawat MAS MH17 yg ditembak jatuh lalu terhempas di Ukraine yg mengorbankan kesemua nyawa. Ujian buat Malaysia di bulan suci Ramadhan ini. Meh sesama kita panjatkan doa, kirimkan doa buat umat islam dekat Gaza agar diberi lebih kekuatan utk menghadapi ujian yg maha berat itu. Juga salam takziah buat keluarga mangsa nahas MH17. Moga mereka tabah. Moga mereka kuat. Innalillahhiwainnailaihirojiun. Dari Allah kita datang kepada Allah kita kembali. Al-Fatihah...... 

No comments:

Post a Comment