SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Tuesday, June 3, 2014

Pasport Antarabangsa, Kursus kawin & X-Men

   Salam & Hye
  Hallu Aimiey Azizan In Da' House

  Hai. Heaven tidak tajuk diatas? Ada macam tajuk pilem Bernard Chauly tak? Tidak? Okeh mari teruskan bacaan anda. Lama betul tak updet blog. Maklum sajor, bizi je manjang. Hah cuti sem pun bizi engko tahu! Bizi menyetelkan memacam urusan seblom naik sem baru. Ini pun aku rasa mcm x cukup je cuti sebulan nih. Kalo buleh aku nak cuti 3 bulan. Eh eh kemahinn ko :D Alhamdulillah, semua yg aku plan berjaya di selesaikan dlm sebulan ni. Berkejar ke sana ke sinun memang fenat nokharom baqhang! Nahh hasilnya skrg, aku dah demam....... :( Ini aku x gemar nih. Dedekat nak abis cuti nihlah nak demam apa bagai. Dari dulu memang gini aku ni. Asal nak bukak sekolah, asal nk masuk keje baru, asal nak abis cuti sem mulaaa ah..mula ah demam pun tanpa segan silu mari. Allahu. Sabar saja yg mampu.. :) Tapi syukurlah, demam melanda tatkala semua urusan sudah berjaya disettlekan. Amin:)
   Awal2 cuti sem, pesta buku Pwtc dah aku jejak. 2, 3 kali jugaklah jejak ke sana ngabiskan voucer buku. Kendian dalam tengah bulan gitu, jejak ke imigresen utk buat international pasport. Waktu kekecik dulu ada dah pasport antarabangsa tuh. Lepas pindah tah mana ilang mende alah tuh, dah x pepasal kene bikin pasport baru pulek! Kemain gigih ah pegi UTC Pudu Sentral tu utk buat pasport. Tapi malang sejuta kali malang, 2 kali pegi hampeh..! Sistem down dgn umat maknusia yg ramai gilos! Biase ah pendatang asing nak bikin pasport katanya.. Lepas tu aku pegi imigresen Wangsa Maju & tadaaaa...siap akhirnya! Dan lepas nih boleh pegi travel keliling donia balik mcm masa kecik2 sekolah2 dulu tu...hehehe :) 

    Akhirnya siaaap. Pasni boleh pegi travel balik setelah berkurun tidak melakukannya. Haha pasaipa skema sgt? 

    Sabar ajelah aku punya gigih lilit shawl panjang2 sekali time nak snap gambar dia suro tuka tudung hitam. Haihhh. Nasib baik molek jugak gambar pasport aku tuh walaupun ada rope mcm puak rohingya myanmar tuh. Kah! 

    Cambese dah setel segala bagai, time utk menternak lemak ah cite dia. Aku dgn makan berpisah tiada lah senang cegite! Apepun, Ramly fastfood mmg lejen! 

    Dan, hujung bulan pulak aku menyetelkan kursus kawin. Nasib baik gak tak penuh date utk hujung bulan itu hari. Biasa ah, kursus kawin mana penah x ramai woi. Semua nak kawin katekooo! Syukur jugak dapat tempat yg dekat jek, dlm kolumpo gak. Pasai masa memula aku google tarikh yg ada semua jejauh smpai ke selangor nun. Mampuihh! Dan akhirnya berjaya jugak ah menghabiskan 2 hari kursus itu & tinggal utk hamik sijil je lagii haaa. Kihkih :D Tapi, honestly ckp memang best gila pegi kursus kawin. Satunya best sbb pegi dgn pasangan & yg paling2 penting, best sbb ilmu yg dikongsi oleh moderator tu semuaa berguna. Bukan je berguna utk alam rumahtangga nti, tp utk dipraktikkn dlm kehidupan jugak! Dalam sejarah aku x mengantuk dgr ceramah even seblom nih, ceramah boleh bikin aku ngantuk kuasa namblas! Nyiahaha. Syabbas buat semua moderator krn ceramah2 yg x menghampakan, x ngantuk & paling best sbb kelakar gila. Mcm tengok live Maharaja lawak mega siootttt. Padu! 
       Hari pertama kursus. Betapa poyonya aku siap berjubah bagai. Peserta lain simple jeee kot. Ko peserta kursus ke moderator kursus woi? 

    Hari last kursus. Dah x berapa nak warak sgt dah siap pakai palazzo je dtg kursus. Peserta lain plak aku tengok melaram x ingat. Kahkah. Pape jelaah labuu.
 
    Sempat jugaklah berselfie dgn salah sorang moderator kursus, Prof Madya Dr Mohd Nor Mamat. Pemes ustaz nih, siap ada buku sendiri haa. Dalam 6 orang moderator spjg 2 hari tu, aku paling suka ustaz ni sebab beliau bukan saja ustaz malah sorang pakar kaunseling & psikologi. Sebagai student kaunseling psikologi, setentunya kene dgn jiwa aku topik2 ceramah beliau. Paling kelako ustaz ni yg ajak kitorang berselfie. Gittuuu! Kerlass kau jah :P

     Dan lagi sekali kalau urusan sume dah setel, pengakhirannya ialah makan! And nasik lemak yg super sedap nih dekat Kopi Club Sg Wang Plaza. Sila try utk kepuasan maksima.

    Pilem yg dinanti-nantikan tahun ini ; X-Men : Days Of Future. Sebagai sorang peminat fanatik superhero film, memang takk lah gua x layan pilem niii. (Dlm misi utk layan kali ke-2) :D
  
    Oke lah x larat dah nak menaip pepanjang. Hingus aku ni asik nak meleleh jek. Payah nau kalo dah demam nih, complete package semua datang. Nak g makan ubat kejak. Tingkiu yg sudi baca. Nanti gua belanja lu orang gula gulaa. Mau? Takmau, lu boleh blah (ko ngape?) <-- otak semakin tidak centre mungkin. Orait. Bye. Wasalam :) 
    
      

2 comments:

  1. teringat dulu masa akak pegi kursus kahwin.. hari last day tu dapat cabutan bertuah hadiah rice cooker. hehe...

    ReplyDelete
  2. yeyy, akhirnya dia amik kursus kawin! hehe.. ;)

    ReplyDelete