SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Monday, February 3, 2014

Kefanatikan terhadap aiskrim

   Salam & Hye
  Hallu Aimiey Azizan In Da' House

  Haiii uolls. Samat kembali bekerja buat engkau orang yg dah kembali bekerja setelah bercuti utk CNY. Toksah nak monday tuesday blues sangatlahh kan. Muahahaha. Aku pulak sedang relaks2 goyang kaki dekat rumah nihaaa, maklum lah seminggu cuti katekoo! Heh relaks sangat..! Esaimen banyak botingkek tingkek siak! Cuti macam tak cuti je aku rasa tahu! Lepas aje abih cuti, memang kelibut baqhang! Dengan banyak kuiz, midterm ah, presentation lah bagai. Perghhhh! Ini gilaaa..! So, memandangkan aku tengah bersantai dekat kolumpo, makanya xtvt aku takde lain dah melainkan keluar jenjalan carik makan. Weiii, keluar hangout pun bawok lappy engkau tahu. Usung ke sana sini buat esaimen katekoo! Hahaha. Dan selalunya, kalau aku nak buat esaimen, aku lebih suka terejah port2 yg agak santai & tenang. Selain Starbucks @ memana coffee house, aku lebih suka menaip esaimen dekat kioks eskrim, tambahan pulak aku nih memang penggemar & fanatik ngan eskrim! Aku nih pesen takleh buat keje tanpa mengunyah. Daripada aku mengunyah mende2 yg lagik boleh mengumpulkan lemak tepu, ada baiknya aku menikmati eskrim, err even eskrim pun tak ler sihat mana pun silap2 boleh kene diabetes katekoo!  Selain menjanjikan kesantaian, aku dapat menikmati eskrim yg maha sedap smbil mncari ilham utk menaip. Jadi, pada pendapat aku kalau engkau orang nak menaip dgn penuh privasi, lepaklah di kioks eskrim & orderlah seberapa banyak eskrim yg engkau gemari. Memang lebih layan & ilham pun turun mencurah curah seperti di ladang gandum koko krunch..hikss! :D 
   Meh usha antara eskrim yg selalu aku nikmati smbil mencari ilham. Lets cekidaut.

    The Cream & Fudge Factory, Fahreinheit Kl. 

   Gelato Fruity, Suria Klcc.

   Gelatomio, Pavillion Kl.

   Gelatomio, Pavillion Kl. 

    Gelatomio, Pavillion Kl.

    Gelatomio, Pavillion Kl.

    Mado Cafe, Bukit Bintang Plaza Kl.

   Tony Roma's, Pavillion Kl.

    Baskin Robbins, Mid Valley Megamall, Kl.

   Baskin Robbins, Mid Valley Megamall, Kl.
   
    Tutti Fruity, Suria Klcc Kl.

    Madam Kwan's, Pavillion Kl.

    Senanya banyak lagi gambar eskrim aku nak tempek, tapi mcm over pulak kan aku rasa. Cukuplah doblas gambar sajor. Muehehehe. Kalau aku tak hangout & hanya buat esaimen dekat rumah, aku akan melantak eskrim jugak. Kalo dekat rumah nih, engkau sebut aje ape jenis eskrim semua ada dlm freeze tuh haa. Sampai mak aku cakap dah mcm kilang eskrim pon hade. Magnum, paddle pop, drumstick, smpaikan ke eskrim malaysia pon hade wokey! Hahaha sure engkau pikir aku nih melantak eskrim memahal je kan! Manede. Apa jenis semua aku bedal tahu. Dan, yg paling aku fanatik adelah....

   Ini legend. Ini heaven. Ini ohsem. Setuju? 

   Baiteway, tak salah pun nak menikmati eskrim memahal. Ikutlah kalau ada kemampuan. Mcm aku, kalau time tu rasa2 tengah sengkek aku lepak mekdi jela layan mcflurry, abih cite! Kalo terpaling sesen pon takde, duduk dediam kat rumah melantak eskrim malaysia. Haaa gitu! K ah, nak sambung buat esaimen smbil makan eskrim. Tingkiu pd yg mbaca. Nak eskrim, kontek aku keh! Aku payung eskrim malaysia. Mahu? :) :) 
   

1 comment:

  1. wahhh best nye dpt mkn aiskrim mahal2 hehe..sye pulak fanatik dgn cheese.pantang betul hehe

    ReplyDelete