SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Sunday, July 21, 2013

Masa...cepatlah bergerak.Tak sabar nak balik KL..!

     Salam & Hye
   Hallu Aimiey Azizan In Da' House
 
  Salam Ramadhan semorang.Alhamdulillah,harini dapat berpuasa dgn jayanya tanpa sebarang maksalah teknikal.Haha ayat macam bebudak baru nak belajo berpuasa kan..kihkih..Senanya harini baru mula berpuasa balik setelah 4 hari berturut turut tak berpuasa..Tak berpuasa bukan sebab x bleh puasa.Tak bleh berpuasa kalo utk orang pepuan nih sedang di dalam bulan mengambang.Tapi tak berpuasa dlm versi aku nih sbb aku diarahkan oleh doktor agar tidak berpuasa dulu sbb kene konsentret mkn ubat kesan drpd gestrik yg terlampau masa second day puasa aritu.Kalo nak diikutkan kene kasik ubat tuh habeh dulu baru leh berpuasa pasai doktor nak gestrik tuh pulih sepenuhnya.Tapiii rasanya 5 hari x berpuasa tu cukuplah kot sebabnya kang jenuh aku nak mengganti haa,belom ditambah ngan cuti puasa orang pempuan tadik tuu..Jenuh nak mengganti weiii..Memang taklah kan nk kumpul cuti banyak2 katekau! Agaknya lah kan orang lelaki yg liat nau nak puasa tuh mesti naakkk sangat kene gestrik melampau cam aku nih kan..Takyah puasa lima nam hari..Tu kalo lima nam hari,dibuatnya x puasa sampai sebulan...wahhh itu memang melampau bhai! Dah cam pempuan dalam pantang jek xbleh berpuasa smpai sebulan..! 
   So far arini xdelah sakit sgt perut ni juz rasa menggigil jek 1 badan..Tapi aku tetap kuatkan hati,kuatkan semangat,kuatkan iman utk gagah bertahan sampailah ke waktu berbuka.Alhamdulillah...!! Tengok title kat atas tu cam annoying jek kan.Tittle cam nak kasik penampar laju-laju..hikhik...Tinggal lagik 4 hari jek lagi terpaksa berpuasa dekat dorm nih.Ehh katenyew perantau kan..Berpuasa jauh dari family itu adat dong...! Katanya mau sukses,haruslah berkorban jiwa & raga..ehh apesal aku over plak nih??? Oleh sbb minggu nih x balik,so mmg rasa lama kemainlah x ketemu insan2 tersayang.Err aku bukanlah homesick cuma aku x betah dok jauh2 bagai nih lagik2 nun jauh terperosok d ceruk kampung...! Takde environment yg best laa utk aku.. Eh termerungutlah pulokk! :-P So menghitung harilah aku utk balik ke tempat terchenta..Tak lame jek lagi,jumaat ni jek..Euww tak sabarnya nak segera berambos!

   
    2 minggu awal aku dah kelibut beli tiket nak balik KL..Tiket nak balik raya pulak sebulan awal aku dah beli.Kau bayangkan eksaited tak eksaited aku nih! 

    Ni pon motip yg buat hati berkobar2 nak balik..Susah kok hati udah kangen kayak gini,enggak sabar mau pulang ke jakarta ehh silap, pulang ke kl.. *kau ingat aku indon??!* 

    Ni pon motip yg kuat utk balik tempat terchenta.Maklumlah kat Kl sebut jek apa yg nak,semua ada.Kat Melaka ni tak semua ada.Err orang2 Melaka jgn marah shayeeee.... :-D

   Err ni pon motip yg mendorong kuat utk selalu balik Kl.Tiapkali balik & jumpa dia,mesti ada hadiah.Hadiah yg paling best ialah spray lada tu.Dia beli utk keselamatan ite.Terharu ite.Ite rase disayangiii..*Ehhh apehal gedik nak mampos!*

      Cepatlah masa ni berlalu sbb dah eksaited kemain nak balik.Lagik 1 berkobar nak balik sbb nak pegi bazaar ramadhan dekat depan gumah.Jangan tak tahu,bazaar ramadhan mmg betoi2 depan gumah aku.Bukak2 jek pintu terus menapak pegi bazaar.Kalau dekat kampus nih,nak pegi bazaar pon berjanggut tunggu bas bagai! Wuu sadisss gila sbb bazaar dia punyalah jauh wa cakap luuu! Pukul 3 terpacaklah kau nunggu bas utk pegi bazaar ramadhan! Hukk alooh! Walau merata ceruk pon bazaar ramadhan penah pegi,tetap bazaar ramadhan dekat tempat terchenta adelah bazaar paling best in the world sbb dekat situ ada ayam madu yg superb & mabeles gila! Tak penah jumpa ayam madu sehebak dekat bazaar ramadhan Bandar Tun Razak!! Okeh nak pegi masak nasik utk sahur nih.Tingkiu pada yg membaca...Selamat menjalani ibadah puasa.Selamat bertarawih.Selamat bersedekah...Salam :-)
      

  

No comments:

Post a Comment