SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Thursday, August 16, 2012

RAYA datang lagi !! ✿✿

           Salam & Hye
          Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Alhamdulillahhirabbil'alamin.Syukur d panjatkan kpd Ilahi atas segala kurniaan rezeki & kesihatan spjang bulan yg penuh keberkatan & kemuliaan Ramadhan nih.Tinggal lagi 2 hari jek lagi,Ramadhan bakal melabuhkan tirainya & Syawal bakal menjengukkan diri.Punyalah fantas masa berlalu,serasa mcm baru jek masuk 1 Ramadhan aritu,pejam celik bukak katup mata dah ke penghujungnya.Sedih & sayu sungguh hati bilamana Ramadhan dah nk abis.Entahkan tahun depan,aku masih berpeluang @ tak merasai kemuliaan Ramadhan nih...;'((
      Raya datang lagi !! *mohon d sebut spt iklan : Tora datang lagi* :'P Sana sini sinun maknusia dah berpusu2 *erkk betoi ke tatabahse aku nih?* membuat persiapan myambut kedatangan Syawal.Kenkadang terpikir gak aku,pasai apa bila nak raya jek semua nk serba baru serba lengkap bagai? Ohh sebab raya itew setahun sekali kan..Ehh tapi Ramadhan pun setahun sekali gak,ngape nye x ramai yg sanggup nk buat persiapan serba baru utk sambut kedatangan Ramadhan?? Hemm tepuk dada tanyalah iman..kuikuikui

        Susah kalo dah otak kartun nih..Semua mende mesti nak berunsur kartun segala!

       Ekceli aku pulak xderlah sakan nk prepare bagai.Mase zaman bebudak dulu dekat2 nk raya nih memang syok x hengat,yelaa baju raya pon 3,4 pasang.Dah tu selagi x raya asik laa mengulang teray baju tuh,jakun kemain haa.Tp bila dah beso2 nih langsung x heran dah dgn baju2 raya.Cukup hade sepasang sudaa..Perghh memang lah semangat berhari raya dah x wujud lagik dlm diri aku nih..hewhew :'D Dah tu dpt cuti raya pon x lama.Bayangkan lah ari raya kehempat da nk kene keje bhai.Kemonlah bos..aku balik Kedah kot..Hengat dekat hape..Grrrr *kejadah hape tetibe aku nk emo nih*
      Esok pulak baru nak p shopping dgn momot.Pehh dasar pentipu besar aku nih,kata x semahgat nk prepare raya tp p shopping tu amendenye jah?? Ehh takyah nk peliks sgt laa,aku shopping bukan utk raya maa..Aku sesaje nk hangout sekali iftar ngan momot..Saje nk bagi nmpk gempaks sikit,so aku gunakanlah ayat 'shopping' tu..bhaha *dushumm* Tudiaa last minute terhegeh2 nk redah lautan maknusia kt Jalan TAR..! ngeee :'D Dan bila esoknya pulak bersamaan dgn ari sabtu aku sudah mula bizi utk packing2 baju utk d hangkut bwk balik kampungku yg aman..Ehh Kedah kan Darul Aman kan..kan..Err aku lupaa aaaa :'P Hah bab2 nk jalan jauh nih cukup aku menyampah gila pasai tpksa bersesak mcm sardin hempat beradik dlm Camry abah!! Perghh bersesak selama dekat 7-8 jam kau bayangkanlah derita x derita nyah! Segala tulang temulang otot motot punyalah sakit.Itu masa aku rasa nk suruh org pijak jek 1 badan baru tawww :'D Dan..dan..daannnn yg paling aku x suke bila berada dekat kampungku yg aman itew hadelah sebab.....sebab..sebab takde tenet!! Waaa buhsan gilaa siaakk x dpt nk hupdet status Pesbuk,Tuiter,Belog,post gambar dekat Instagram & check-in Foursquare! Inilah akibatnya kalau dah jakun sgt dgn internet! *hadek2..jgn ikut pangai spt ini yeww*
      Hokeh laa panjang laa pulak aku merepek kt atas nun..Xsah kalau x panjang karangan aku nih kan.Aku yg menaip nih pon buhsan nikan mengkome yg baca..err hade ke yg bace?? D kesempatan nii aku awai2 nk mgucapkan selamat menyambut hari raya aidilfitri utk semua muslimin muslimat umat islam d seluruh dunia maaf zahir batin.Sambutlah raya ini dgn penuh kesederhanaan & kesyukuran.Yg balik ke kampung terchenta cm haku nih,pandulah kete ke bas ke lori ke elikopter ke ngan berhati2.Hengatlah yg tershayang.Toksah nk laju2 sgtlah,xkan lari kampung d kejor..kehkeh :-D

       Salam Raya - AIMAN~ 
   

     

No comments:

Post a Comment