SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Sunday, August 5, 2012

Kalau Chong Wei menang,kita makan eskrim Baskin Robbin free weiii !!

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

       Salam Ramadhan guys.Punyalah riuh rendah sekitar gumah aku nih dek jerit pekik & sorakan sokongan utk Jaguh Badminton Negara,Datuk Lee Chong Wei! Kat twitter & pesbuk pom kemain haa memasing post pasai aksi final Sukan Olimpik Chong Wei menentang Lin Dan nih.Aku pulak hanya mampu membaringkan diri dekat dlm bilik sebabnya x larat gila nk join memekik pasai tengah demam...:'(( Tak kuasa aihh aku nk join memekak pum pam pum pam bagai,makin sakit kepala aku niaaa..Kat twitter & pesbuk pon kemain memasing dgn post sokongan.Aku x berape nk kesah sgt lah ttg status dorg tentang sokongan terhadap Chong Wei tuh.Baguihh dok ada laa sbb dorg menyokong jaguh negara Malaysia tuh.Cuma yg aku agak menyampah bilamana bace status yg tahape2 cemni :-
    ->   Ohh Chong Wei,pehlislah jgn kalah nanti acaner kitew owang nk mkn eskrim baskin robbin free!!
    ->   Kalo lah Chong Wei menang,alangkah indahnya dpt mkn eskrim baskin robbin free!!
    ->   Wahai baskin robbin,jaga2 esok akan ku gegar kios mu sbb nk mkn eskrim free!!
    ->   Aku sokong Chong Wei & arap die menang sbb nk melantak baskin robbin free weeeeeiiii!!

     Diatas antara petikan status drpd pesbuk & twitter aku berkaitan aksi perlawanan Chong Wei & Lin Dan! Namun aku tertarik dgn status member hadik aku yg berumur hempatblas taon berbunyik :-

    -> Ketika Malaysia gumbira nengok Badminton,ada juga hati yg gusar iaitu pengarah Baskin Robbins!

     Yezzaa! Status hadik nih jugak yg mantop sbb x kelam kelibut mcm status hakak2 habang2 dorg kt atas nun haa...Ok fine! Aku tau lah tu hak dorang nk tulis @ taip amende pon pasai tuh pesbuk dorang,twitter dorang kan..So lantak doranglah nk buat hamende pun kan.Tapi kalau bleh tulis @ taiplah seswatu yg mencerminkan pemikiran yg matang sikit..! Ni status ngalahkan budak sekolah yg tak penah merasa makan eskrim sumur idup! Aku tau lah eskrim tu mahal,tapi takkanlah sekali pon hang tak penah merasa kot..Nampak beno nipunye tu haa..Dah nampak mcm engkau support Datuk Lee Chong Wei tu sbb nk mkn eskrim free semata2! Hadoiihllaaa...Takat eskrim jekpon haaa..Lainlah kalo Chong Wei menang kita rakyat Malaysia tiap sorang dpt imbuhan ke,saguhati ke...Ni eskrim jek pon haaa...Isyhh,isyhh,isyhhh....!

     
      Baiteway aku d antara jutaan rakyat Malaysia turut mengharapkan kemenangan Datuk Lee Chong Wei utk memenangi pingat emas Olimpik tapi xder lah pulak smpai mengharapkan nk mkn Baskin Robbin free! Awal2 masa nengok iklan tentang Baskin Robbin nk kasik rakyat Malaysia mkn eskrim free kalo d takdirkan Chong Wei menang tuh aku dah dpt agak mesti segelintirnya dah menggelabah semacam sbb kan perkataan FREE tuh! Kemonlah...kalo Chong Wei menang tadik,engkau pikir Baskin Robbin tuh nak kasik mkn eskrim free yg mahal2 punyakah?? Hape kau pikir rakyat Malaysia nih seploh ribu org saje?? Berjuta dik non..! Bankrap lah Baskin Robbins tuh wehhh...Pengarah Baskin Robbin tuh buat iklan cenggitu sbb nak kita sbg rakyat Malaysia nih ramai2 bg sokongan padu yg x bertepi dekat Chong Wei sbb tuh deme tawarkan promosi cemtu..Tapi ternyata pengarah Baskin Robbin dah mamfuuww menarik napas lega sbb terselamat drpd kene bg eskrim free tp terselit perasaan sedih sbb Chong Wei kalah & hanya mampu memenangi pingat perak jek..Kalah menang adat bertanding kan..Beliaw dah teray sedaya upaya utk emas negara tp ternyata Lin Dan tiada tandingan.Walau Chong Wei kalah d gelanggang olimpik tp beliaw tetap menang d hati rakyat malaysia,err rakyat malaysia yg x batak pasai eskrim Baskin Robbin lah ! Opsss~

P/S : Terasa dgn enteri ini?? Mintak mahap zahir batin..selamat hari ahad..kihkihkih

No comments:

Post a Comment