SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Monday, March 9, 2015

Selamat menunaikan umrah abahanda ku--

     Salam & Hye
    Hallu Aimiey Azizan In Da' House

    Hello para pembaca & para follower semua. Entah kenapa semacam nk menaip enteri pulak memalam gini. Sesambil layan tibi nengok dokumentari pasai MH370, aku curik masa updet belog padahal letih nak mampus ni dari subuh sampai sekarang tak tidoo sebab pagi tadi pegi KLIA hantar abahanda pegi umrah. Baiklah, aku takmo cegite pepanjang sebab letih nak menaip. Cukuplah badan, mata, kaki dan otak aku yg letih ini hari. Ok let me story...!
    Tanggal 9 Mac 2015, sekali lagi abahanda di jemput Allah ke Tanah Suci uk pergi menunaikan umrah. Abahanda pergi bersama para jemaah yg juga kengkawan beliau mengikut pakej Misbah Travel ke Tanah Suci menunaikan umrah utk yg ke-2 kalinya. Sebulan seblom tarikh keberangkatan, aku nengok wajah abahanda sgt hepi, girang dan bercahaya. Eh nak ke Tanah Suci engko! Ada ke maknusia yg tak hepi? Haaa engko jangan jah! Barangkali spesis yg macam gitu belum mendapat taufiq dan hidayah dari Allah. Mungkin. Eh apa aku melalut ni... Ah sudah sudah mari teruskan pembacaan. So, dgn 2 buah kereta maka bergeraklah kitorang ke Klia menghantar abahanda. Mengikut yg dijadualkan, abahanda akan menaiki pesawat *apehal skema sgt ayat aku doh* pd pukul 1 lebih. Dan kitorang smpai dkt Klia dlm pukul 10 lebih gitu. Aku usha jam. Peh byk masa lagi ni. Sempat ni kalo aku menjelajah sekitar Klia utk pegi menternak lemak dan menangkap gambar. Biasalah, selfie wajib ada ye dok? 
     Aku mengambil keputusan utk pegi menternak lemak lepas snap beberapa keping gambar. Masa tengah menapak nak carik port makan tu, acap kali lah aku terserempak dgn krew2 penerbangan yakni pramugara dan pramugari MAS. Dah pulak serta merta kat kepala hotak aku nih terbayang tentang tragedi MH370. Sudahlah semalam genap setahun kehilangan peswat MH370. Dan tak semena mena aku dirundung sebak. Dalam hati aku waktu tu terus memanjatkan doa moga2 keberangkatan abahanda dan para jemaah lain dilindungi Yang Maha Kuasa. Amin Ya Rabbal Alamin...

      
      
     Selfie wajib ada. Acah2 senyum sedangkan dalam hati dah sedih sebak apa bagai. Susah betei jadik maknusia berhati tisu nih. Oh ye, jubah ohsem tu dari Calaqisya dan handbag dari Charles & Keith. 
                He's my hero, my idol, my mentor, my love & everything! *mata berpasir*
     Lambaian terakhir seorang anakanda kepada abahanda nya. Sumpah masa ni airmata aku dah turun macam hujan membasahi bumi. Sedih sbb berpisah sementara dgn abahanda. Sedih sbb tengok pesawat MAS tu. Haih memacam lah perasaan time tu. 

    Biarpun abahanda hanya pegi selama 2 minggu je pun, tp aku tetap berasa sebak. Pastu memati aku ingatkan akulah makhluk yg paling sentimental dlm abad nih kemain menangis bagai. Rupanya bila aku toleh sekeliling pun ada yg menangis peluk2 waris dorang yg bakal nak berangkat tu. Siap ada makcik ni peluk erat suami dia tanak lepas. 
    Part yg paling aku sebak takleh nak tahan bila annoucement dah berkumandang dan semua jemaah dah kene masuk ke balai perlepasan. Lepastu aku tengok sekeliling aku waris2 melambai lambai penuh syahdu. Allah.... Sedihnya tu disini kok! 
     Apapun, doa aku moga saja abahanda selamat pergi dan pulang, diberi kesihatan yg baik sepanjang menunaikan ibadah umrah, dilindungi & dirahmati Allah SWT dan beroleh umrah yg mabrur. Moga satu hari nanti, aku juga bakal dipanggil Tuhan ke rumahNya! Amin...
      Bukan aku saja yg bersedih, makluk ni seribu kali lagi sedih bila tuan kesayangan dia takde. Selama 2 minggu ni takde tuan yg rajin mandikan dia, belikan ayam goreng tiap subuh, tuan yg rajin goreng ikan pepagi semata mata utk dia. Pastu hari2 mesti nk duduk atas luggage tuan dia. Haih. Jgn buat cerita sedihlah! 
     Hmm sudahlah! Aku nak pegi layan cegite Do Re Mi kasi ilang sedih pilu nih. Assalam. 

1 comment:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi wwwasianbet77com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete