SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Sunday, December 18, 2011

Romantika D'Amour Cinta Elysa~~

            Salam & Hye
           Hallu Aimiey Azizan In Da' House

       Salam ujung minggu guys.Harini kemana jek korunk semua? Hangout,shopping,pegi kenduri kawen @ lepaking kt gumah membuta drpd pagi smpai petang? Hewhew.. ;) Aku mcm biasa,ari ahad lepaking kt gumah buat taik mata pasai smlm dah hangout sakan p layan muvie pilem MI : Ghost Protocol,shopping2 jenjalan cuci mata & bla bla...Memandangkan dah puas mbuta ptg td,makanya wktu mlm cenggini hadelah wktu seswai utk aku menghapdet blog.Gak d pastikn ngapain sejak akhir2 ini,aku tersangat malas mau ngapdet blog.Bkn kerna gak pnya idea,ttp gak pnya wktu ama masa aja dong *pehal kaw tetibe kecek indon plak?*
       Err sebeno2 nye aku nk tulis entry bkaitan Cinta Elysa arinih.Ok fine,aku tau Cinta Elysa dah lame habis ari selasa arituh,dah basi pon katenyew & aku baru terhegeh2 nk ngapdet ! Ehh sukati aku laa,ada aku kisah? Err err jgn marah ehh..saje nk eksen sikit..Kehkeh ;)
       Okeh,spt mane umum da tau Cinta Elysa dah pun tamat siarannya selasa arituh.Xtau nk gmbarkn cmne,cegite tuh memey besh x hengat ! Cukup rasa dgn plot cite yg menarik,skrip yg mantap,barisan pelakon yg superb & OST lagu yg sungguh membuai perasaan.Senang cite,aku menangis bhai nengok last episod nih.Weii Ombak Rindu pon x mampu meragut air mata aku utk nangis bbnding Cinta Elysa kaw tahu ! Mybe gak masa nih aii ngah perang sedara ngan my yayang,lagik terlebih2 feeling tacing2 lah layan drama nih..opss terbocor sudehh..kuang,kuang,kuang ;D

     
       Sedikit sinopsis Cinta Elysa episod akhir : Elysa pulang ke pulang ke gumah Aril d kampung Mak Jah.Aril menyangka kepulangan Elysa ke gumah itu sbb ingin meminta cerai drpd nya lalu myebabkan Aril tension & marah2 d tempat kerjanya.Rakannya,abg Abu menasihatinya agar pulang ke gumah & meluahkan perasaanya pd Elysa utk memulihkn kembali hubungan mereka.Sesampainya Aril d rumah,d dapati Elysa tiada & terdapat nota yg tertulis d cermin bahawa Elysa telah pergi & mgucapkn selamat tinggal kpd suaminya.Aril tersangat sedih krn Elysa telah pergi utk selama2 nya & meninggalkn dirinya.Aril mencuba menghubungi Elysa & sgt terkezut apabila telefon bimbit Elysa berdering.Bile Aril keluar utk mencari arah bunyi telefon itu,Elysa keluar dari arah dapur lalu mereka berpandangan.Aril tnpa malu & menunggu lagi terus myatakan rasa cintanya kpd Elysa lalu mdakap isterinya dgn penuh rasa syg.Dorg buat keputusan utk kembali ke gumah Elysa & mjalani hidup sbg suami isteri.Dorg menumpang lori abg Abu kembali ke KL.Setibanya d KL,dorg d kejutkan dgn mjlis kad nikah yg d aturkn oleh ibu Elysa,Yasmin & Datin Betty dgn anaknya,Haikal.Elysa mberitahu statusnya & Aril lalu mjlis itu terbatal.Keesokkn harinya,polis ke gumah Elysa mcari suspek kes bunuh bapa Elysa,Jazman d syaki berada dlm gumah.Yasmin syak,Aril adelah suspek itu,ttp d nafikan polis dgn Rasyid hadelah suspek sbnar yg tidur d dlm slh sebuah bilik d gumah itu tnpa d sedari.Akhrnya Aril d terima d dlm kuarga tuh & sama2 bergandingan dgn Elysa & Yasmin menerajui syarikat peninggalan Jazman.

        Cinta Elysa last episod : Romantik,sedih,melankolik,pembalasan pendek kata macam-macam ada !!

        OST Cinta Elysa : Seyes dulu aku menyampah giles lagu nih.Skg dah gian nk mati dgr lagu nih.Feeling ohh~~


P/S :Setiap selasa aku dgn gigih akan tercongok dpn tibi semata2 Cinta Elysa.Nih ble dah abes,xkn ade mkna lagik laa tibi dlm bilik aku nk berfungsi memalam.Alahaiii mintak2 ler Along Kamaludin buat smbungan Cinta Elysa 2 plak..Tak pun novel kan ke drama nih.Ok,ok aku musti beli lah bang! So,kesimpulannye d sini,Cinta Elysa jaaauuhh lagik hebak drpd Ombak Rindu yaw!! Err my yayang tnya,kalau Cinta Elysa d pilemkan hadekah aku akan langgar prinsip skli lg pegi terjah panggung & layan? Aku jwb : No komen.Mybe x kot pasai aii x mau jadik tipah tertipu skli lagik mcm masa layan Ombak Rindu..Kuang,kuang,kuanggg....Oraite,mok tidur ni..Babaiiiii ;)))

No comments:

Post a Comment