SALJI

I Am Superwoman

I Am Superwoman

Tuesday, December 18, 2012

KeMENGIDAMan Terlampau~

         Salam & Hye
        Hallu Aimiey Azizan In Da' House

      Hai korang.Pagi nih aku takde class.So dengan senang hatinya amik masa utk updet blog sat..ngehngeh..Err nih pon naseb bahek member bahek ati bagik pinjam laptop & berodbandnye..Uihh bahek nau member aku nih tau! Dapat member yg kedek taik idong masin memang xde makna lah aku dpt nk ngapdet belog niaaa...Toceh2 pren..nanti haku belanja kaw makan kek batik dekat Masjid Tanah tau..agagaaa
      Dekat 2 minggu lebih dah aku bermastautin dekat bumi Melaka nih..Dalam masa 2 minggu tuh jugak asal xde kelas mesti aku ngan member2 outing pegi sekitar area Melaka nih..Dari Masjid Tanah,Melaka Sentral,Pengkalan Balak & amende jekla tempat2 yg pemes dekat Melaka nih..Ehh boring gila bhaii dok terperap dalam dorm tanpa buat pape..Paling2 makan,tido,makan,tidoo..Kalo cenggini lah caranya memang gumuklah aku sepanjang 3 tahun dekat sini..ohh noooooooo!
      Ekceli aku masih x leh nak seswaikan diri dgn cara idop kampung nih,err maklum laa iolls nih orang bandau..haa kaann terserlah dah keMELAKAan d situuu..kehkeh..Err maksud aku tadik,aku nih mana biasa menetap dekat tempat yg jauh dari kemodenan..Ehhh bukan maksud aku Melaka nih x moden,err *mampos orang Melaka kecam aku pasnih* maksudnya aku nih dah biasa dgn kemudahan yg menyenangkan idop aku.Misal contoh kat KL nun area gumah aku kemahin happening dgn kedai sana sini.Kedai topap,kedai dobi,salon,klinik,seven-e haaihh pendek kata macam2 hadaaa! Tapi kat sini hadoiii gila susah bhaaii sume kedai bapak jauhhh x hengaat! Teringin nak makan mekdi gigihkan lah diri nahek 2 bas ke Melaka Sentral..Ngidam nak makan kepsi sila2 laa gajinkan diri turun Masjid Tanah..Dan sampai ke ari nih aku masih mencarik2 d manakah letaknya Oldtown sebab aku terlampau ngidam nak makan nasi rendang chicken ngan enrich coklet!!! Wuuuuuu kuciwaaaaaa...!

       Tengok gambar jek dah mamfuww membuatkan aku menelan ayaq liuqq kelaparan..Macam x penah makan jek aku nih kan..kan..!

       Nasik lemak sosej HainanTea Garden....Saat nih aku gase laju2 nak terbang balik KL mencekik sampai kenyang!

         Wafer DailyFresh yg sgt mabeles!! Kat kantin KUIM nih pon ada wafer tapi idok ler semabeles wafer peanut coklet DailyFresh nihhh...anyonyooo

         Cupcorn Daily Fresh yg bisa menggugat keimanan haku....Hadoiii kalaulah kat Melaka nih hade DailyFresh!!!

        Bayangkanlah kalau aku ngidam nk makan mekciken kene gigihkan diri nahek 2 bas pegi Melaka Sentral...kuciwaaaa :'(

        OMG!!! Gilaa ngidamm siiakk! Okeh balik KL laju2 carik Starbucks! Fine!

        Pepatah mengatakan makan utk hidup,bukan hidup utk makan..Err tapiii aku daa ngidam nak wat acaner kan..Ni lah padahnya kalau idup dah terbiasa makan makanan2 standart & mahal..adooiiii..Padanlah ngan muka aku...Err apepon aku bersyukur jugak walaupun dekat Melaka nih susah nk carik makanan2 kek ateh nih tapi sepanjang aku kat Melaka nih blom pernah lagik laa aku kebulur x makan.Tetiap ari,1 ari 3 kali musti terisi perut aku nih ngan memacam makanan yg ada kat kantin,tu blom lagik yg member2 aku bawak.Ada yg bawak kek laa,lauk pauk laa bagaii bla bla blaa...terharu lak gase bila dah duduk merantau nih...ececehh..
      Tinggal lagik 3 hari seblom aku bakal berangkat ke KL..Pheuww ayat bajet macam konon2 dari UK nk berangkat balik Malaysia..puihh! Kolompo aku dataaangg! <--- Ayat mcm konon dah seploh tahun x balik gumah sendirik padahal baru 2 minggu jekpong! Balik KL pong 2 ari jek then berangkat balik sini balik..Gila sekejaapp! Err sokey laa janji balik.....Lalalala..Kbai ---->> :-)

     

No comments:

Post a Comment